Wileyfox Swift 2X Blauw Review

sysiwan 7 maart 2017, laatste update op 15 april 2017, 1.936 views

Wileyfox Swift 2X Blauw

De overstap gemaakt na 4jaar Windows Phone. De volgende mobile phone moest minimaal hebben: een HD scherm, USB-C, NFC, vingerscannner, en niet groter dan 5,2 inch zijn. Welkom de Wileyfox Swift 2X!

Pluspunten

• NFC, USB-C, HD scherm, vingerscan
  • Vlotte telefoon
  • Bang-For-Your-Buck
  • Mooi HD scherm
  • Alle Apps tov Windows Phone OS
  • Snelle vingerscanner

Minpunten

• geen 5Ghz Wifi

Uiteindelijk de overstap gemaakt na 4jaar een Windows Phone te hebben gehad. Mijn laatste was een Lumia 640, maar die had problemen met het opstarten van een aantal Apps zomaar Out-of-the-blue (zoals WhatsApp dus dat is geen leven!) en dus moest er een nieuwe komen. Aangezien de WP toestellen mij ook niet veel hebben gekost wilde ik niet nu opeens 700 Euro gaan neerleggen voor een iPhone of Top model Samsung.

Shortlist:
- iPhone SE
- Huawei P8 Light 2017
- Motorola Moto G5 Plus
- Wileyfox Swift 2X

Uiteindelijk heb ik sneller dan ik zou willen de Wileyfox gekocht, maar dat is een prima keuze! Liever had ik gewacht tot er meer reviews waren van de Moto G5 Plus, want alleen hands-on op de Barca Mobile Event zegt mij niet zo heel veel.

Reviews van de Wilieyfox zijn prima en geen slecht commentaar. Tuurlijk hier en daar een klacht dat de processor wel een tandje nieuwer mocht maar de 2X is puur uitgebracht omdat de 2 Plus een 720p scherm had en daar wel meer op achterliep.

Voor mijn zoon heb ik de Wileyfox Swift 'gewoon' voor 129 Euro gekocht en die beviel ook als je kijkt naar Prijs/Kwaliteit.

Ik ben iemand die niet snel voor Premium kiest als het niet hoeft dus ging ik op zoek naar een Budget/Midrange qua prijs (tot 300 Euro) en heb ik deze telefoon alles wat ik op dit moment zocht.
-NFC - zat ook in mijn Lumia 640, maar is nu pas echt interessant met ING NFC betalen. Handig en pasje hoeft niet meer mee. Apple schermt de NFC chip nog steeds af en wil die exclusief gaan gebruiken met Apple Pay. Ondertussen levert ING goed werk met een foutloze NFC betalings App. Lang leven Android.
-USB-C - de nieuwe standaard qua overdracht en laadtijden korter.
-Vingerscanner - handig met het unlocken van je mobiel, maar ook icm ING App om betalingen te doen zonder TAN codes.
HD scherm - geen crappy low pixel scherm meer zoals op de Lumia 640. En het scherm past zich ook super automatisch aan op de lichtsterkte van buiten.
- Accu(duur) - lijkt mij voldoende als ik hem vergelijk met de Lumia. Gebruik de mobiel niet voor streamen van filmpjes of urenlang gamen (ik heb nog 0 games geinstalleerd!).
- handelbaarheid - hij is niet veel zwaarder dan mijn oude Lumia, maar ligt lekkerder in de hand. De behuizing voelt erg solide en premium aan met de metalen achterkant.
-snelheid OS - prima te noemen. snel, nog geen vastlopers en Android bevalt mij toch wel. Heerlijk alle Apps te kunnen gebruiken tov WP.
- Geluid - vanuit de speakers is een blikkerig te noemen, maar dat is meestal. Via de in-ears van Xiaomi Pro HD is het een mooi vol geluid.

P.S. Dat is een aanrader die in-ears! Ook veel waar voor je geld.
Zie: https://nl.aliexpress.com/item/Original-Newest-2016-11-Xiaomi-Mi-Hybrid-Pro-Earphone-Circle-Iron-Pro-Triple-Unit-Dual-Dynamic/32766211247.html

Zie Review: http://www.businessinsider.com/xiaomi-mi-in-ear-headphones-pro-hd-review-2017-1?international=true&r=US&IR=T
En hier: http://www.head-fi.org/products/xiaomi-mi-hybrid-pro-hd/reviews/17549

Kan je geen buil aan vallen!

Ik heb elke dag plezier van dit toestel en kan hem zeker aanraden ook nu hij nog niet aan het dalen is in prijs. Gewoon Bang for your Buck! Uiteraard heb ik geen vergelijk met de Motorola G5 Plus, maar in mijn ogen is dat de grootste concurrent als je kijkt naar Prijs en Features, maar ik denk dat ze weinig voor elkaar onderdoen.

Afgelopen week heb ik Android versie 7.1.1 gepushed gekregen.

Heb jij ook een Wileyfox Swift 2X Blauw?

Ga je nog meer posten inderdaad?
Ik ben benieuwd of jij ook problemen hebt ondervonden met op-hol-geslagen scherm?
Volgende week deel ik meer.
Nee, ik heb geen op-hol-geslagen scherm. Hoezo?

Wel een aantal shortcuts van Apps die weg waren na een reboot. Dit heb ik opgelost door A. de betreffende App op Interne Memory te laten draaien, en B. de Nova Launcher in gebruikt te nemen.
Ik ben heel benieuwd naar jouw uitgebreidere bevindingen van de Swift 2X.
Ik moet voor me vader ander toestel en twijfel enorm tussen de Swift 2, Swift 2X en de moto G5 en de moto G5 Plus. Hij komt van een moto g 2014
Doe ik. Zet ze in de VERGELIJKER onder je account, want op die manier heb ik ook mijn uiteindelijke keuze gemaakt. Als je vader nu ook een Moto heeft dan is het misschien voor hem de betere keuze om weer een Moto te nemen.
Het vervelende is dat ze allemaal zo zijn voor en nadelen hebben en dat de prijzen om elkaar hangen.... Beetje lood om oud ijzer.... Qua gebruikers ervaring draaien ze allemaal zo goed als stock Android, dus in dat op zicht maakt het niet veel uit om weer voor een moto te gaan, oogt toch allemaal hetzelfde. Wileyfox vind ik de mooiere en meest complete, maar het bedrijf bestaat pas net en dat vind ik altijd een lastige keuze voor toekomst bestendig zijn van het toestel.... Heeft het bedrijf überhaupt toekomst... Hoe lang zullen ze hem updaten.... Repareren schijnt nog al wat lastig te zijn ivm niet beschikbaar zijn van schermen, accessoires zijn er bijna niet voor.

De moto's zijn weer groot en logger.... Keuzes keuzes
In verband met deze review productreview: Wileyfox Swift 2X Blauw review door Dronepower
Hij schrijft "Een google search leerde mij er meer meldingen zijn van scherm problemen". :'(
Klinkt onbekend voor mij.

FYI. Ik heb van de week Android 7.1.1 gepushed gekregen.

Volgende week zal ik mijn Review uitbreiden. Ben zeer tevreden.
Ik heb 15 april mijn review aangepast en uitgebreid. Blijft een Bang for Your Buck!