KZ ATE (Zilver, Zwart) Review

Saffie_time 7 maart 2017, laatste update op 7 maart 2017, 823 views

KZ ATE (Zilver, Zwart)

Deze in-ears presteren ver boven verwachting voor wat ze kosten! Zeer degelijke bouwkwaliteit en erg prettig neutraal en helder geluidsbeeld.

Pluspunten

• Gewichtjes om draad naar beneden te houden bij de oren
  • Degelijke bouwkwaliteit
  • Iets bass heavy
  • Open geluidsbeeld

Minpunten

• Iets bass heavy

Aangezien mijn eigen Denon oordoppen langzaam aan vervanging toe zijn deze KA - ATE (2016 versie) aangeschaft.
Mede omdat het item lovende kritieken ontvangen heeft en een onwaarschijnlijk lage prijs heeft wilde ik deze wel eens uitproberen.
Levering bestond uit een raar doosje met daarin natuurlijk de in-ears en 3 soorten doppen, 1 schuim set en 2 rubberen sets.
Het snoer heeft een soort van coating waardoor deze stroef aanvoelt, dat kan je wel of niet prettig vinden. Verder valt op dat er goudkleurige gewichten aan hangen om de draad netjes naar beneden te laten hangen als ze in je oor zitten. Iets wat je niet zou verwachten bij in-ears in deze prijsrange.
Totaal zit degelijk in elkaar en heeft een look dat het veel duurder is dan ze daadwerkelijk zijn.

Dan naar het geluid:
Kwaliteit van het geluid is zeer goed te noemen. Helder klankbeeld waarbij de verschillende toonhoogtes duidelijk gescheiden worden. Het is een zeer helder en neutraal kleurbeeld dat deze in-ears produceren.
Enige minpunt dat ik kan vinden qua geluid is dat het voor mijn smaak wat veel bas heeft. Dat hoeft niet per se voor iedereen negatief te zijn. Je kan je input erop aanpassen of je vindt het prettig als er juist iets meer bas in zit.
Voor mij is het zeer zeker niet zo erg dat het als overheersend of als vervelend wordt ervaren.

Al met al ken ik geen in-ears die voor deze prijs een geluid wegzetten dat zo goed is. Kan zich in mijn ogen zeker meten met shure van rond de 100!
Afwerking en geluid beiden ver boven de norm van goedkope in-ears.

Heb jij ook een KZ ATE (Zilver, Zwart)?