Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Elyxr Majestic In-ear (Wit) Review

burt144 5 maart 2017, laatste update op 6 maart 2017, 101 views

Elyxr Majestic In-ear (Wit)

Goede dopjes qua geluid, ze zien er mooi uit en zitten lekker.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven dopjes
  • Goed geluid

Minpunten

• Geen volume regeling

Ik heb van iBOOD de mogelijkheid gekregen om de nieuwe ELYXR Majestic in-ear headphones te mogen testen.
Eerste indruk
Een mooie verpakking met magneetsluiting, daarna een mooi travel case in de verpakking en daarin een mooi uitziende in-ear headset. Ik heb nu alles om eens van wat mooie muziek te genieten afgezien van een lightning adapter aangezien ik de "gelukkige" bezitter van een iPhone 7 ben.
Mag wel iets netter opgerold worden
De handleiding was wel in een wat vreemd lettertype opgesteld (zie foto boven).

Geluid
Na het aansluiten verrast door een mooi helder geluid. Klinkt helderder dan de Apple oortjes. Niets op aan te merken. Zowel langzame, minder drukke nummers (country) als Calvin Harris klinken prima (mooie bassen).

Bediening
Qua geluid dus niets aan te merken maar wat ik wel lastig vind is dat de bediening aan het linker dopje zit terwijl bij Apple dit rechts zit. Ik greep dus steeds mis, zal wel wennen zijn. Afgezien daarvan zit er geen volume regeling op de dopjes aangezien het een universele headset is (maar dan weer wel met een werkende pauze knop?) . Dit vind ik toch wel het grootste gemis.
Er zitten ook diverse dopjes bij voor verschillende oren. De standaard geplaatste dopjes waren voor mij prima. Ze zitten comfortabel en vallen niet snel uit en door de vorm van de dopjes kun je ze ook goed plaatsen. Het lijkt ook of het snoer wat minder snel in de knoop raakt.

Ik wil hem ook nog uitproberen met hardlopen, maar het was nu net iets te koud en nat buiten. Op de loopband bleven ze wel goed zitten :-)

Uiterlijk
De case is mooi maar net iets te dik om in je broekzak mee te nemen in je rugzak/handtas geen probleem. Voor mij wel belangrijk want ik neem vaak een hoop gadgets mee en met name dingen met snoeren raken snel door de war waardoor ik ze minder gebruik. Door deze case zal dat dus niet snel gebeuren. De dopjes zelf zien er mooi en goed afgewerkt uit. De mooie glans lijkt me er ook voor te zorgen dat ze niet snel vies worden.

Telefoneren
Ik gebruik mijn smartphone ook nog regelmatig om te telefoneren. Dus voor de zekerheid ook nog even geprobeerd. Werkt zoals het hoort.

Ongewild meeluisteren
Het is altijd vervelend vind ik, als anderen de muziek zo hard hebben dat je in de buurt last hebt hiervan. Geluukig is dat bij in-ears nooit zo'n probleem en ook hier niet. Op maximaal volume (niet aan te raden) hoor je nog net een klein beetje geluid als je heel dichtbij bent. Op normaal volume heb je hier geen last van (moet je wel goed passende oorstukjes erop hebben gezet).

Goede dopjes qua geluid en als er ook nog een iPhone versie komt met volume control (en misschien een lightning connector:-) dan zijn het de perfecte dopjes.

Heb jij ook een Elyxr Majestic In-ear (Wit)?