Apple Watch Sport (42mm) Grijs (Zwart) - Reviews

Apple Watch Sport (42mm) Grijs (Zwart) Review

jollewieringa 5 maart 2017, 347 views

Apple Watch Sport (42mm) Grijs (Zwart)

Lang over gedacht en na een verandering van werkomgeving, van kantoor naar een baan waarbij ik veel actief ben en continu telefoontjes en afspraken miste, de stap gemaakt voor een tweedehands series 0 apple watch. Sindsdien geen telefoontje meer gemist!

Pluspunten

• voldoende batterijduur
  • comfortabel (met woven bandje)
  • slijlvol
  • discreet

Minpunten

• sportbandje niet ideaal
  • weinig accessoires voor spacegrey
  • nieuw prijzig
  • nog geen native WhatsApp app

Een Apple Watch is voor mij echt een accessoire voor mijn iPhone, een beetje zoals de iPod die was voor mijn Mac. Ik gebruik hem nu een maand of twee en geen telefoontje meer gemist. Ander bijkomend voordeel is dat hij vrij goed werkt als handsfree set in een auto.

Wel heb ik vrij snel een officieel Apple nylon bandje erbij gekocht, welke goed en comfortabel zit en de watch nog wat stijlvoller maakt.

Voor aanschaf was ik huiverig voor de batterijduur, maar ik kom met groot gemak de dag door, ik eindig de dag standaard met meer dan 70% over.

Siri werkt snel en goed, zeker icm bijvoorbeeld Philips Hue, zetten van een timer voor het eten, snel een agenda afspraak inplannen of een bericht beantwoorden.

"raise to wake" werkt 99% van de tijd uitstekend, beter dan ik verwacht had, het is misschien ook even wennen om de juiste beweging te maken.

Nadelen zijn er ook, maar die liggen vooral nog in de apps. Uiteraard is de series 0 niet de snelste, maar daar zijn series 1 en 2 al de oplossing voor. Voor waar ik mijn watch vooral voor gebruik is snelheid geen gemis. Een native app van WhatsApp zou welkom zijn, waarbij ook WhatsApp bellen binnenkomt op de Watch.

Als je de hele dag op kantoor zit of achter de PC bied de Apple Watch niet echt een voordeel, al je communicatie komt immers dan al op meerdere schermen voor je neus binnen. Maar als je dat niet zit, is hij erg handig en een goede toevoering :-) Ik wil niet meer zonder!

Heb jij ook een Apple Watch Sport (42mm) Grijs (Zwart)?