Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Passport for Mac (USB 3.0) 1TB Zilver Review

dr. koos 26 februari 2017, laatste update op 26 februari 2017, 241 views

WD My Passport for Mac (USB 3.0) 1TB Zilver

Compact, fraai, stevig. USB powered en daarmee een ideale back up voor mijn computer via time machine. Uiteraard wel trager dan een SSD of een 7200RPM harde schijf, maar perfect als back up disk.

Pluspunten

• stevig
  • fraaie vormgeving
  • functioneert goed

Minpunten

• (uiteraard) trager dan een SSD

Mobiliteit Score: 5
Western Digital maakt producten die er goed uit zien en niet al te prijzig zijn. Deze is er een van. Niet de allerfraaiste uit de serie, maar lekker no-nonsense grijs met zwart.

De disk is fijn compact en werkt goed. De meeste van mijn WD externe disks houden het goed vol, net als deze. Ik was indertijd natuurlijk niet blij met weer een andere USB aansluiting, maar dat blijft natuurlijk tot in de eeuwigheid doorevalueren.

Stroom krijgt het ding via de USB poort en samen met de compacte afmeting is deze schijf ideaal als back up disk voor mijn 'time machine'.

Het duurt natuurlijk eindeloos om een 1TB SSD op te kopieŽren, maar daar ben ik vast toch blij mee als ik dat een keer nodig heb. Een SSD schijf als back up gebruiken is toch wat aan de prijzige kant.

Het 'for mac' is niet echt een toevoeging, de gewone versie werkt net zo goed, Je moet alleen de disk dan even opnieuw formatteren, maar dat deed ik met deze ook. Indertijd was deze net zo duur of goedkoper dan de gewone versie, dus is het deze geworden. Andersom kan het natuurlijk ook.

De meegeleverde software heb ik niet getest.

Heb jij ook een WD My Passport for Mac (USB 3.0) 1TB Zilver?