Tweakers zegt: 7,5

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart Review

Duingras 25 februari 2017, laatste update op 25 februari 2017, 486 views

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Nu 5 maanden in bezit (bij lancering in Hong Kong gekocht). Deze mooie, snelle telefoon heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen met uitstekende camera en accu en prima overall prestaties.

Pluspunten

• Uitstekende camera met optische stabilisator
  • Uitstekende accuduur
  • Mooi design
  • Robust gebouwd
  • Veel geheugen en opslag
  • Snel
  • Dual SIM (mijn model)

Minpunten

• Geen achtergrond verlichting voor knoppen onder scherm
  • Nog geen Android 7 (feb 2017)
  • Geen NFC

Ik gebruik deze telefoon nu 5 maanden. Ik heb hem vlak na lancering in Hong Kong gekocht, waar hij ongeveer 60 euro minder kost (~340 euro in offline winkel). Deze mooie, snelle telefoon met ruime opslag heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen.

De uitstekende camera met optische stabilisator overtreft vaak de fotos die anderen met hun (naar prijs) meer high end telefoons zoals iPhone 6Plus maken, vooral bij matige lichtomstandigheden (volgens de bezitters van die andere telefoons).

De accu gaat bij intensief gebruik ruim een dag mee. Een van de weinige irritante "features" is de app die regelmatig rapporteert wanneer er een "battery draining" app is gevonden. Vooral als dat de ingebouwde Weather App is. Vooral omdat je Apps niet op een "ignore" lijst kunt toevoegen. Gelukkig hield dat van de Weather App na een dag weer op.

De software is verder wel goed en de meeste bloatware is gemakkelijk te verwijderen. Sommige software is best handig zoals Do It Later. De afgelopen maanden zijn er regelmatig software updates geweest (iedere paar weken), maar het is nog steeds wachten op Android 7.

Al met al ben in zeer tevreden met deze telefoon. Het is verreweg de beste telefoon die ik tot nu toe heb mogen bezitten en die mening lijk ik te delen met andere gebruikers hier in Hong Kong. Het dagelijks gebruik heeft me ervan overtuigd dat een high end telefoon van een paar honderd euro meer geen meerwaarde biedt.

Heb jij ook een Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart?