Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart Review

rbrence 20 februari 2017, laatste update op 20 februari 2017, 1.278 views

Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart

Perfect apparaat voor het gebruik met KODI, waar echt alle opties van KODI feilloos op werken. Apparaat is klein, maar subliem qua prestaties. Met een 64GB USB uitbreiding echt een koopje.

Pluspunten

• KODI werkt op 4K 60fps!
  • KODI opties werken vlekkeloos
  • Zeer klein apparaat
  • Uitbreidbaar intern geheugen via USB
  • Prestaties zijn top
  • Je kunt games spelen als je wilt
  • Beeld kwaliteit is zeer goed
  • Afstandsbediening en controller zijn standaard

Minpunten

• Android App store rommelig

Multimedia Score: 5
Randapparatuur Score: 5
Kastje is zeer klein, maar presteert als een dolle. Deze aangeschaft speciaal voor KODI op 4K tv. Deze combinatie werkt echt perfect, en heb veel plezier van deze combi. 60 FPS wordt simpel weergegeven op 4K

Als je dit voor games aanschaft, ook dit werkt prima, maar was voor mij geen belangrijke optie.

Controller en afstandsbediening zijn standaard meegeleverd.

Niet goedkoop, maar wel waar voor je geld en goedkoper dan een HTPC.

Heb jij ook een Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart?

Echt een koopje maar niet goedkoop 8)7 (we snappen je wel). Daarnaast lijkt me de bediening echt super handig, probeer dat maar eens goed voor elkaar te krijgen met een HTPC. Weet jij toevallig of je de afstandbediening kan laten werken met een Harmony? Ga hem namelijk ook aanschaffen.
De Shield remote werkt via infrarood en volgens de Harmony ondersteuningssite is dit compatible met elkaar. https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield
De bediening met de standaard remote werkt super. Nadeel is wel dat deze op een knopcel batterij werkt en niet is op te laden.

Succes met het aanschaffen, en let op bij het eventueel aanschaffen van een USB stick welke worden geadviseerd door Nvidia. :)
Ik heb nog de 2015 versie van de Nvidia Shield. Maar voor zover ik begrepen heb is het exact dezelfde hardware en ik moet zeggen het is ook mijn beste aanschaf voor media geweest.

Voor mensen die zelf graag hun media willen streamen op hoogste kwaliteit mogelijk vanaf een nas met Kodi is dit toch wel de aangewezen mediaspeler.
Helemaal eens Senaxx..... enige verschil met de voorgaande versie van de shield TV is de uitvoer van 4K en de Android versie 7. Hardware is verder identiek. Wijzigingen zijn te vinden in de controllers en het apparaat is iets kleiner. Heb je geen 4K nodig, dan is het ook niet nodig nu al te upgraden.
Wat bedoel je dat er een wijziging is in de uitvoer van 4k en android 2017?
De eerste versie van de Shield heeft geen Android 7 volgens mij, maar Android 6. En de video output is in de huidige versie 4K bij 60FPS, wat de eerste versie volgens mij nog niet had. Wel raar natuurlijk, want de hardware is identiek volgens meerdere reviews.
Gelukkig heeft de oude Shield ook de update naar Android 7 gehad :)
(Experience update 5.0 en inmiddels 5.1)

En de 2015 Shield kan gelukkig ook gewoon 4K met 60fps afspelen en weergeven. Deze had ook al HDMI 2.0b met HDCP 2.2.

Dus vooralsnog zijn ze volgensmij hetzelfde zowel software als hardwarematig. Met het verschil dat mijn 16GB unit een stuk groter is wegens de loze ruimte voor een HDD.
Fantastische aanvulling lijkt mij, waardoor ook de "oudere" Shields mooi mee kunnen......