Iiyama ProLite X436S-S (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver) Review

Leftblank 4 november 2005, 754 views

Iiyama ProLite X436S-S (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• Nette kabelhouder
  • Goede afwerking
  • Hoog contrast/helderheid
  • Snelle response tijd

Minpunten

• Knoppen zijn erg stroef

Ik heb deze monitor net een week in gebruik, ik heb em gekocht bij Informatique uit de B-voorraad, met één dode subpixel kan ik prima leven, sommige mensen zullen zich er na verloop van tijd aan gaan ergeren maar ik ben al wel wat gewend van m'n laptop.

De vormgeving; ik vind de ronde hoeken en de appart gevormde voet zeker erg mooi als zal dit ongetwijfeld erg personolijk zijn. Aan de achterkant zitten de connectoren voor DVI, VGA, Audio en USB verstopt onder een kap waar tevens een kabelhoudertje zit, er zit een iets grotere houder achterop de voet waardoor je in feitte alle kabels uit het zicht kan houden. Klein minpuntje; de stekker van de voedingskabel is nét iets groot en je moet de kabel dus bijna 180 graden "knikken" voordat je de kap erop kan krijgen. (dit valt ook ongeveer onder Afwerking/bouwkwaliteit)
Voorderest voelt de monitor goed stevig aan, iets stroef zelfs, waarschijnlijk zal alles later wel soepeler gaan.
De knoppen aan de zijkant om de menu's te gebruiken etc zijn ook erg stroef; ik kon m'n monitor er meer verschuiven, ook dit zal wel veranderen neem ik aan.

Zoals ik al zei heeft de monitor een kleine USB hub, of eigenlijk verlengkabel, hij heeft helaas maar één enkele poort, ook zit er een audio out voor bijv. je koptelefoon, ook hier ontbreekt wat; het is niet mogelijk om je mic aan te sluiten dus niet echt geschikt voor headsets met mic.

De kleurweergave en helderheid van dit scherm vind ik echt fantastisch, ondanks dat ik hem heb aangesloten op de vga-out van m'n laptop wegens gebrek aan DVI kabel zijn de kleuren super, op geen enkele manier te vergelijken met m'n Dell Inspiron LCD.

Ghosting; ik heb nog geen spel gespeeld dus hier kan ik niet echt over oordelen, ik heb wel een aantal DVD's bekeken maar nog niks kunne ontdekken. (Ook hier ben ik m'n laptop gewend en zal me de ghosting minder opvallen dan iemand die altijd voor 'n CRT heeft gezeten.

Heb jij ook een Iiyama ProLite X436S-S (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver)?