Specificaties Android, iOS compatibel en 30g - Bekijk alle specificaties

No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart) Review

JustDutch 19 februari 2017, 152 views

No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart)

Een smartband met met een paar prettige eigenschappen, voor een hele prettige prijs, maar niet zo bedrijfszeker. Voor die prijs een leuke band om mee te beginnen en om te kijken of je continu zo'n ding wilt gaan dragen (koop dan wel een ander).

Pluspunten

• batterijduur
  • prijs
  • waterdicht

Minpunten

• bluetooth verbinding
  • stopt met meten
  • aan/uit knop gevoelig
  • app

Ik heb deze smartband gekocht naar aanleiding van de review van Maarten2212. Mijn review moet je vooral zien als een aanvulling op deze review, want alles wat Maarten schrijft, herken ik.

Na het gebruik van de band over een periode van 18 dagen valt het volgende op.

[accuduur]
Ik heb de smartwatch op 1 februari in gebruik genomen en vannacht (19 februari) was de batterij eindelijk leeg. Al met al houdt hij het bij continu gebruik bij mij een goede 2,5 week uit. Wat opvalt is dat na 2 dagen al een blokje van de accu verdwijnt. Het tweede blokje blijft ruim een week in de display. Vervolgens het derde blokje een paar dagen en op het vierde blokje werkte de smartband nog 1 dag. Niet echt een stabiele weergave van de acculading.

[bluetoothverbinding]
Ik heb gemerkt dat de bluetoothverbinding regelmatig wegvalt. Ik ben er nog niet achter wat hiervoor de reden is. Soms biedt het opladen van mijn telefoon een oplossing, soms het rebooten van de telefoon, soms het aan/ uit zetten van de smartband en soms gaat het gewoon vanzelf.

[slaapmonitoring]
Ik heb in het verleden een fitbit getest en die heeft een betere monitoring van de slaap. Ik merk dat deze smartband regelmatig niet detecteert dat ik wakker ben als ik rustig blijf liggen. Dat pikte de fitbit beter op. Maar al met al komt het beeld dat de smartband voorschotelt wel redelijk overeen moet hoe ik de nacht beleefd heb.

[harslagmeter]
De harslagmeter heb ik ingesteld dat deze elk uur een meting doet. Dit gebeurt lang niet altijd. Ik heb meerdere dagen waarin geen metingen worden uitgevoerd, dagen waarin pas vanaf 14:00 metingen worden uitgevoerd, dagen dat bijna de hele dag metingen worden uitgevoerd.

[app]
De app vind ik het grootste minpunt. Naast dat ik ook de app niet vanuit de store kon installeren, werkt deze ronduit traag en hij crasht regelmatig. Op dit moment crasht de app consequent als ik naar 12-02-2017 ga voor de gegevens van de hartslag. Ik heb de toegang tot de locatie geblokkeerd, want dit zorgde er bij mij voor dat de gps van mijn telefoon continu gebruikt werd (en de telefoon was dus zo leeg).

[notifications]
Deze werken over het algemeen. Ik had laatst twee telefoongesprekken vrij vlot achter elkaar. Het viel mij op dat bij het eerste belletje de band netjes vibreerde, bij het tweede telefoongesprek gebeurde dit niet. Hetzelfde geld wel voor appjes (telegram/ whatsapp).

[beeldscherm]
Voor mij een prima scherm, dat goed af te lezen is en de knoppen werken prima.

[aan/uit knop]
Deze blijkt in mijn slaap gemakkelijk ingedrukt te worden, want ik ben al een aantal keer opgestaan waarbij de smartband uit stond.

[conclusie]
In de basis is het een mooie band met op het oog prima specs. Waterdicht en lange accuduur zijn prettig. In het gebruik merk je dat hij niet echt betrouwbaar is. Ik zie deze band dan vooral als een band waarmee je voor weinig geld kunt kijken of dit iets voor je is. Denk je dat je zo'n band blijft dragen, investeer dan wat meer geld in een band die wat betrouwbaarder is.

Heb jij ook een No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart)?