Neato Robotics XV Signature Review

DigitalExcorcist 13 februari 2017, 238 views

Neato Robotics XV Signature

De Neato XV Signature Pro is een veelbelovende vondst en zéker een van de betere keuzes voor robotstofzuigers!

Pluspunten

• Navigatie
  • Geluid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Zelfredzaamheid?

Energieverbruik Score: 4
Gisteren heb ik de Neato XV Signature Pro gekocht (weliswaar via Marktplaats, via reguliere kanalen lijkt deze praktisch niet meer te koop te zijn).

Na een paar proefrondjes begint het apparaat wel een goed beeld te krijgen van mijn woonkamer. Je merkt na 3x zuigen al dat 'ie wel degelijk een besef van z'n omgeving ontwikkelt; het vaste patroon begint zichtbaar te worden wat 'ie afloopt.

De bediening is érg gemakkelijk. Weliswaar is het menu alleen in het Engels (of een paar andere talen die ik minder goed spreek) maar er zijn maar een paar opties beschikbaar en die spreken allemaal voor zich.

Onder de bank door (IKEA Söderhamn) is geen enkel probleem en laminaat kan 'ie uitstekend aan.

Het geluidsniveau viel mij erg mee, iets minder dan een gewone stofzuiger maar niet om TV bij te gaan zitten kijken..

Minpunt is (nog?) dat ie niet altijd terugkomt op z'n oplaadpunt als deze klaar is, maar wellicht verbetert dit de komende tijd nog. Zo nodig zal ik m'n review updaten.

Heb jij ook een Neato Robotics XV Signature?

Kleine update:

Helaas sinds vorige week nog maar één kat rondlopen ;(

Pluisje doet het nog prima. Wel heb ik inmiddels de accu's moeten vervangen. Dat ging vrij simpel, besteld via Bol.com en vanuit Italië geleverd. Het terugkomen bij het laadstation blijft wel een issue maar het heeft voornamelijk te maken met hoe vol de keuken staat. Ik heb niet bepaald een opgeruimde vloer wat dat betreft, maar je merkt wel goed wanneer de vloer leeg genoeg is. Pluisje komt dan netjes na 30 á 45 minuten terug om te laden.