Freecom MediaPlayer-3 250GB (USB 2.0) Review

Bender2005Newbie 3 november 2005, 2.930 views

Freecom MediaPlayer-3 250GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Grote capaciteit, USB2.0, direct aansluiten op radio/tv, afstandsbediening, afspelen divx bestanden.

Minpunten

• Prijs, kleine LCD schermpje, wat langzaam in gebruik

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was al lange tijd op zoek naar een mediaplayer met veel opslagcapacitiet. Dit omdat ik door mijn werk (ik vaar) veel van huis ben en altijd veel cd's/dvd's meeneem. Omdat dit altijd een hoop gesjouw is was ik al een tijdje op zoek naar iets wat vooral mijn mp3's kon afspelen en op een radio kon worden aangesloten. ik had aan boord bij meerdere mensen de Creative Nomad gezien van 60 GB. Hiernaar was ik eigelijk op zoek toen ik tegen de Freecom Mediaplayer aanliep. Deze had als voordeel boven de Creative Nomad dat behalve mp3's er ook divx video's mee konden worden afgespeeld.

In principe is de Mediaplayer een normale externe harde schijf. Als hij via usb aan een pc wordt gekoppeld zal de mediaplayer herkend worden als een extra harde schijf, hierdoor kun je zonder veel moeite de mp3's en divx bestanden kopieeren. Ook kan je er Jpeg formaat foto's op zetten.

Bij de mediaplayer worden 3 kabels geleverd en een afstandsbediening.
- Een normale usb kabel voor aansluiting op de computer
- Een kabel waarmee de audio uitgang wordt gesplits in 2 tulip stekkers, voor aansluiting op een radio
- Een kabel waarmee de audio uitgang en de video uitgang gesplits worden in 3 tulip stekkers, voor een aansluiting direct op de tv.

Als de mediaplayer op de radio is aangesloten zal hij als een normale mp3 speler gaan werken en zo kan je op de radio via de aux ingang, naar je eigen muziek luisteren.

Als de mediaplayer op de tv is aangesloten kun je er divx films mee kijken of naar de foto's kijken.
Hierbij is vooral de bijgeleverde afstandsbediening erg handig.
Vooral het bekijken van foto's op tv is handig, omdat tegenwoordig iedereen een digitale camera heeft kan je met verjaardagen en feestjes zo direct de foto laten zien die je wilt.

Een nadeel van de mediaplayer is wel de bediening, vooral als je geen gebruik maakt van de afstandsbediening.
het zijn vrij kleine knoppen op de voorkant van het apparaat waardoor je geregeld de verkeerde knop indrukt.
Het lcd schermpje is ook erg klein, slechts 3x3 cm hierdoor valt eigelijk bijna niet te lezen wat erop staat.

Een nadeel is ook dat het apparaat vrij traag is, dit is vooral erg irritant als je naar beneden scrolt door lange lijsten muziek. Ook moet hij na ieder nummer dat hij gespeeld heeft het volgende nummer inladen, hierdoor gaan nummers niet vloeiend over en dit is vooral hinderlijk bij muziek bestanden die aan elkaar gemixt zijn.

Maar over het algemeen heb ik al veel plezier gehad van mijn mediaplayer, voor mij voldoet hij uitstekend. maar als je een mobiele mediaplayer zoekt is dit niet wat je zoekt. Hij moet namelijk altijd aan de adapter hangen om te werken, dus je kunt er geen koptelefoon aanhangen en zo de stad ingaan.

Heb jij ook een Freecom MediaPlayer-3 250GB (USB 2.0)?

Ik mis afmetingen en gewicht , of er tasje bij zit ? koptelefoon kwaliteit ? dat zou ik wel interessant vinden.

hoelang gaat de batterij mee ?
oplaad tijd.
het apparaat is dus 20x13x4 cm en ongeveer 1 kg
er zit geen tasje bij, de koptelefoon uitgang is goed.

maar er zit dus geen accu in/bij, is ook niet te krijgen.
Het apparaat moet dus altijd aan de stroom hangen.
is het mogelijk MP3 playlisten aan te maken of heeft het apparaat een shuffle functie? en maakt het ding zelf ook geluid (ventilator)?