Specificaties 120mm diameter met 33,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

MSI Core Frozr L Review

lvm98 17 februari 2017, 283 views

MSI Core Frozr L

Zeer hoge kwaliteit koeler met uitstekende prestaties op zowel thermisch als akoestisch gebied voor een zeer schappelijke prijs. De faceplate van de koeler kan gekozen worden tussen zilver of zwart, beide zitten inbegrepen. Ik zou de koeler zeker aanraden aan anderen

Pluspunten

• Looks
  • Koelvermogen
  • Support voor nieuwste Intel EN AMD AM4 Sockets
  • verschillende faceplates
  • verlichting
  • MSI Gaming Dragon Logo
  • stil
  • goed verpakt

Minpunten

• montage iets lastiger

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Temps MSI Core Frozr L:
I7 7700K Stock, Fan automatisch.
Geluidsproductie 33.6db onder load
Idle: 25 @ 21 ambient
100% load na 2 uur: 48c @ 21c ambient
kortom een zeer goede koeler waar de looks aangepast kunnen worden naar eigen smaak, mooie LED-verlichting en een stille fan.
Voor overclocken is genoeg ruimte, 5ghz moet haalbaar zijn als je CPU het aan kan.
Al met al een hele mooie goed presterende en goed geprijsde CPU koeler
De installatie is wel wat lastiger maar eerlijk gezegd vond ik het makkelijker te monteren dan mijn Be Quiet! Dark Rock Pro 3... voor een eerste echte CPU koeler van MSI vind ik dat dit een van de beste CPU koelers is
:) :)

Heb jij ook een MSI Core Frozr L?

Dat zou echt lijpe performance zijn of is de 7xxx erg koel? (komt normaal op een hoge 60 tot mid 70 uit)
Mijn 4790 (non-k) werd met stock koeler een full-load 100'C. Met een 412s wordt ie bij een ambient van 20 a 22 (63 a 68) (oke is een ITX build maar toch).

Als jij met een compactere koeler dergelijke temps kan halen, met waardeloze TIM en full-load dan neem ik mijn petje af voor deze koeler. Dit verwacht ik nog niets eens van een Mugen 2.

Hoe heb je full load gerealiseerd? Want als je een GPU-limited game bent gaan spelen zegt dat natuurlijk niet zo veel.
Hey,

Ik doe dat a.d v. Prime95 stresstest small fft's voor een bepaalde tijd dan staat hij 100% cpu load oa.
De 7700k is niet speciaal veel koeler ofzo uit mijn ervaring de koeler liet mn fx8350 ook @ 4.4ghz met 68 graden dus...beet ding
Mooie review, waar heb jij deze aangeschaft. Ben namelijk bezig met een upgrade.

De goedkoopste die ik kan vinden is via Alternate, de prijswatch loopt een beetje achter.
Bij Alternate, na een hoop gebel heen en weer heb ik hem als een van de eersten mogen hebben :)
Heb altijd aircoolers getest en een hoop aio waterkoelers maar nooit zo'n wow momentje gehad als met deze.
De looks helemaal top
Prestaties boven verwachting
En fluisterstil
Bedankt voor je reactie :) ik ga hem ook zo bestellen bij Alternate. Bij mij komt er ook een 7700k onder. Helaas vetrouw ik waterkoeling niet meer. Bij 2 systemen die ik had is het gaan lekken, dus voortaan lucht voor mij :)
Heb het ook niet op waterkoeling... Alleen heatsinks in mijn pc's
Vrijwel onderhoudsvrij
Lekker stil
En naar mijn mening mooier