Logitech K780 (Qwerty US) - Reviews

Logitech K780 (Qwerty US) Review

dutchdj 11 februari 2017, 812 views

Logitech K780 (Qwerty US)

Fijn toetsenbord, dat na even wennen aan de keyboard layout en de vorm van de knoppen prima werkt. Prijs is aan de hoge kant als je kijkt wat 1 Bluetooth toetsenbord kost, maar deel het door 3 en het is ineens prima te doen.

Pluspunten

• 1 Toetsenbord voor 3 apparaten
  • Compact en toch een numeriek gedeelte
  • Goed gewicht
  • Werkt op mijn PC's en telefoon zonder de aanbevolen software

Minpunten

• Geen led voor num en caps lock
  • Nogal vlak ik had het liever iets meer geheld gehad

Een toelichting op de gebruikte hardware in combinatie met dit bordje en de uitleg over de punten:

Mijn eerste insteek om op zoek te gaan naar een dergelijk product was het nieuwsbericht hier op Tweakers over een ander nieuw uitgebracht Logitech bordje met muis ( Logitech MK850) dat ook beschikt over de mogelijkheid om 3 apparaten aan te sturen.

Ze bestaan al wat langer blijkbaar maar mijn huidige bordje en de andere versies heb ik even gemist.

Wat me tegenstond aan de MK850 was het feit dat het een combi was en dat de muis een vrij uitgesproken vorm heeft, die compleet ongeschikt is voor mij als linkshandige die de muis aan de linkerkant, maar met de standaard rechtshandige instelling gebruikt.

Na een klein zoektochtje, het juiste zoekwoord is "multi-device" kwam ik er achter dat Logitech al een assortimentje had van deze toetsenborden.
Even kort om het bij dit product te houden:
De K380 en K480 vielen eigenlijk direct al af omdat ze geen "numpad" hadden, en nadat ik ze vast heb gehad was die keuze al helemaal duidelijk, ze zijn voor mij te licht.

In combinatie met gebruikte hardware:
MSI Z97I GAMING AC, WIN10Pro:
Werkt prima, mits je de bijgeleverde WiFi / BT Module er gewoon bij het in elkaar zetten van je systeem inzet. Zo niet mag het hele systeem uit elkaar voor het schroefje aan de onderkant van het MB.

MSI H81I, WIN10Pro:
In combinatie met de bijgeleverde unifying dongle werkt dit prima.

Samsung Galaxy A3, Android 6.0.1:
Het werkt zoals het moet werken, WhatsApp is het wel handig voor.
Ik weet nog niet echt of er een toegevoegde waarde is voor andere dingen.
De standaard werkt wel fijn om de telefoon in te zetten.
Verder heb je gewoon je PC voor je neus om mailtjes te typen dus dat doe ik dan niet op mijn telefoon.

Overig:
Als laatste wellicht nog een handige toevoeging traystatus die ik op mijn PC's heb geļnstalleerd om de aan/uit status van num en capslock op je scherm te zien.

Heb jij ook een Logitech K780 (Qwerty US)?