Meizu Pro 6 Plus (64GB opslag) Goud Review

kanem0chi 8 februari 2017, laatste update op 4 april 2017, 1.340 views

Meizu Pro 6 Plus (64GB opslag) Goud

Meizu mag dan niet zo bekend als Xiaomi zijn, maar met een 5.7", 2K scherm, Sony IMX386 camera en Samsung's Note 7 processor, gooit deze wel hoge ogen.. maar is het een goed alternatief?

Pluspunten

• Mooi en goed 2K scherm
  • Camera maakt bij daglicht erg goede fotos, ook de OIS doet goed zijn werk
  • Batterij is misschien niet fantastisch, maar gaat goed om met 2K scherm
  • Vooruitstrevend met 4K filmen in H.265 Codec wat goed op de telefoon werkt
  • mTouch key is goed uitgewerkt en erg intu´tief. In de internationale ROM is ook de hartslag te meten
  • Stevige telefoon, ligt lekker in de hand ondanks het grote scharm en het voelt erg luxe aan
  • Snel, vloeiend en bloatware free, maar "Basic to basic" OS

Minpunten

• Vooruitstrevend met 4K filmen in H.265 Codec, maar nog weinig media spelers kunnen deze codec aan, alsook Youtube
  • Low-light shots hadden beter gekund door de te agressieve ISO
  • Toestel hadden ze van mij 0,1 / 0,2 mm dikker mogen maken, uitstekende camera in de behuizing valt, en een nog iets grotere batterij erin past
  • Security patch is nog van Jan 2016
  • Zoals met bijna elke China-phone, beperkte 4G en Google Play store via een kleine omweg

Meizu mag dan wel niet zo bekend zijn als Xiaomi hier in het westen, maar als ik eerlijk ben, heb ik toch wel een zwakke plek voor dit merk. Tijdens de bekendmaking op 30 november 2016 was ik dan ook erg benieuwd naar de verbeterde versie van de 6 en 6s, and moest en zal ik dit device hebben als opvolger van mijn Xiaomi Mi5s. Met een introductie prijs 2999 yuan, omgerekend ~410 euro, is het een iets wat duurdere 'China' smartphone, al is deze wel erg high-end.

Review achtergrond info: Het toestel (4/64GB variant) heb ik gekocht bij ibuyou.com

Aangezien sommige elementen van een telefoon toch net wat makkelijk uit te lichten zijn met bewegend beeld, hieronder een korte video met daarin mijn ervaringen. Mocht je liever lezen dan kijken, Ga dan verder naar het bestel proces

Het toestel (4/64GB variant) staat overal nog op pre-order en ben ik maar bij de grotere en bekende webshops gaan rondvragen. Deze webshop kwam met een antwoord dat mij wel aanstond, en kon de telefoon nog versturen voor het Chinese Nieuwe jaar. Aangezien ze mij de vorige keren ook de juiste informatie hadden gegeven over voorraad en levertijd, toch weer voor hun gegaan.

Ook nu waren ze weer een van de goedkopere webshops die voor een nette prijs DHL en importbelastingverzekering aanbieden. Vooral de importverzekering is fijn vind ik persoonlijk, omdat ik nu in Bulgarije studeer, woon en werk, anders worden de telefoons een stuk duurder.

De 'gouden' Meizu Pro 6 Plus, 4GB RAM en 64GB ROM heb ik gekocht waarna ik nog voor een import verzekering en DHL heb gekozen. Dit keer was ik helaas de sjaak, en mocht er nog eventjes Ą45,- aan belastingen betaald worden. Gelukkig is dat wel terug gestort op mijn PayPal rekening.

Mocht je vaker een high-end Meizu hebben gehad, dan is dit de gebruikelijke doos. Zwarte, minimalistisch (als je de webshop stickers niet meerekent.. :/ ), op de voorkant Meizu en op de achterkant de specificaties.

Bij het openen van de doos is de telefoon direct zichtbaar. Naast de telefoon vinden we vier accessories. De Chinese stekker, the USB type C kabel en onder de telefoon vinden we wat papierwerk en het sim-tray pinnetje. Tevens word er door de webshop ook een gratis CN > EU adapter meegeleverd, waardoor je de telefoon gewoon gemakkelijk kan opladen.

De inhoud van de doos:
  • 1x Meizu Pro 6 Plus
  • 1x China stekker
  • 1x Usb-C kabel
  • 1x Documentatie
  • 1x Sim-tray pinnetje
  • 1x CN > EU adapter

De Meizu ziet er naar mijn mening erg goed uit en voelt erg high-end aan. De voorkant is volledig bedekt met een glasplaat, die afgebogen 2.5D randen heeft. De behuizing is volledig van metaal,en mede doordat er geen gebruik is gemaakt van plastic onderdelen, voelt de gehele telefoon meer solide aan.

Het chassis zelf voelt kwalitatief goed aan en zijn de hoeken lichtelijk afgebogen, waardoor deze goed en lekker in de hand ligt. Door de afgeronde hoeken, alsook het 2.5D glas wat is toegepast, snijdt het toestel niet in je handen. De telefoon buigt of tordeert niet als er een lichte druk op de telefoon wordt gezet. Bij het schudden van de telefoon zijn geen vreemde bijgeluiden te horen.

Het toestel is net 7,3mm 'dik', al hadden zij deze van mij ook wel 7.5mm mogen maken, waardoor de 0,1 ß 0,2 mm uitstekende camera in de behuizing zou vallen, en een nog net iets grotere batterij dan 3400 mAh in de telefoon zou passen. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het nog steeds erg knap wat ze in 7,3mm hebben weten te proppen.

Over het algemeen is de bouwkwaliteit goed, zijn geen kieren te vinden bij bijvoorbeeld de simtray of bij de uitsparingen van het metaal voor de antennes. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen, desondanks loopt alles goed in elkaar over. Het is ÚÚn groot geheel geworden.

Tevens zit er op deze telefoon nog een 3.5mm headphone jack en een multifunctionele homeknop, waar ik later mijn bevindingen over deel.Rondom het toestel:
  • Links:Sim-tray, welke dual sim is, maar dit keer geen ondersteuning heeft voor een Micro-SD kaart.
  • Rechts: Volume knoppen welke goed en strak in de behuizing liggen, alsook goed aanvoelen bij het indrukken ervan.
  • Boven: alleen een microfoon
  • Onder: Type-C USB poort, luidspreker, microfoon en de 3.5mm headphone jack.
  • Achterkant: Meizu logo, 10 led ring flitser en een Sony IMX386, 12Mp, 1,25 micron pixels en een sensorgrootte van 1/2,9"

De telefoon wordt geleverd met een paar zeer interessante hardware elementen. Zo zit er zoals eerder vermeld een ringvormige led flitser op, maar ook de 'home-button', de Meizu 'mTouch' is een interessante toevoeging omdat ze ook nog eens een hartslagmeter hebben toegevoegd. Eenmaal ingesteld dan merk je meteen dat de vingerafdrukscanner goed, snel, intu´tief en ook van glas is gemaakt.

Intern en op papier is dit toestel een absoluut beest. Er zit 4 gigabyte aan RAM-geheugen in en ook de Exynos 8890-soc, dezelfde door Samsung ontwikkelde system-on-a-chip als de Galaxy S7, S7 edge en S7 Note aan boord hebben. De resultaten zijn indrukwekkend, al is daar wel het een en ander over aan te merken, aangezien er veel verwijzingen op het internet zijn dat Meizu, OnePlus etc vals zouden spelen. Wat betreft Meizu met de Pro 6 Plus, daar kan ik nog wel enige verklaringen voor geven. Meizu geeft je de mogelijkheid om het toestel en Benchmark Apps in "Balance" of "High" performance modus te laten draaien (zie screenshot hieronder). Of er dan nog steeds vals word gespeeld.. ik weet het niet. Jij wel? laat het mij weten in de comment sectie :)

De ufs 2.0-opslag heeft een capaciteit van 64 of 128GB en kan helaas niet worden uitgebreid met een Micro-SD kaartje, helaas is misschien wat te erg verwoord, want een ruime 64GB of 128GB voldoet denk ik voor heel veel mensen. Doordat er gebruik word gemaakt van UFS 2.0, zou dat in theorie ontzettend snelle lees en schrijfsnelheden moeten opleveren. In de praktijk voelt de telefoon met het lezen en schrijven erg snel aan, maar voor diegene wie graag naar de nummertjes kijkt en dit graag vergelijkt met de Mi5s welke ook UFS2.0 heeft, zie het voorbeeld hieronder.

Ondanks dat de score over het algemeen wat lager is dan de Xiaomi's die ik heb, heb ik over de snelheid van het toestel niks te klagen. Er zijn geen merkbare vertragingen en ook de UI is vloeiend!

De Samsung Chip leent zich er goed voor multi-tasken en het spelen van spelletjes, waardoor het niet uitmaakt of je een 2D, 2.5D of 3D games aan het spelen bent. Met moderne en hedendaagse titels ondervond ik dan ook geen problemen. Alle games die ik normaal gesproken gebruik in deze test, draaien als een zonnetje. Er waren geen lags of framedrops op te merken bij RCT classic, Asphalt 8 etc.. Ook de benchmark laat zien dat er op 1080p, 25 FPS gespeeld kan worden maar zakt dit wel iets terug wanneer je op 2K spelletjes gaat spelen. Mocht je graag zeker weten alles vloeiend will spelen, dan kan je altijd in het instellingen menu de modus van 'balance' naar 'performance' instellen, waardoor CPU wat harder gaat draaien en in een net iets betere game-ervaring zal geven, maar houdt er rekening dat de batterij dan wel sneller leeg raakt.

Voor diegene welke graag nummertjes vergelijken, ik heb hieronder de meest gebruikte Benchmarks geplaatst met mijn reeds eerder gereviewde toestellen.

BENCHMARK IMAGE

Het scherm is voor mij een van de aankoop argumenten geweest. Nagenoeg geen zwarte randen ondanks relatief kleine witte bezels waardoor 5.7" voor mij net de max is. Het scherm komt, net als de processor, eveneens van Samsung. Het gaat om een 5,7"-oledscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. Daarmee komen de karakteristieken overeen met dat van schermen van de Note 4, 5 en 7, die alle drie eveneens een 5,7"-scherm met die resolutie hebben. Het scherm is drukgevoelig werkt goed, maar heeft voor mij persoonlijk weinig tot geen toegevoegde waarde.

Ik was een klein beetje bezorgd over de helderheid welke maximaal 450 nits kan halen, maar doordat het scherm relatief groot is, is het scherm helder genoeg om buiten in de zon of met licht te gebruiken.

Wat betreft de kijkhoeken en de kleuren, die zijn erg goed. Als je het toestel verder dan 170 graden kantelt, dan word het scherm iet's 'blauwig', al is het niet hinderlijk. Aan de andere kant, hoe vaak houdt je je scherm nu op deze manier? :D

Het geluid is ‘clear’, kan niet super hard maar en zit wel wat bass in. Stemmen en zang klinken ook aardig goed, al heb ik wel iets betere luidsprekers gehoord. De speaker gebruikt ik zelf nagenoeg niet, en voor mij dan ook niet super belangrijk. In mijn video review laat ik het geluid horen, mocht je ge´nteresseerd zijn.

Als je geen aanpassingen doet in het instellingen menu, dan is de 3400 mAh batterij meer dan voldoende om je anderhalve dag door te helpen op een enkele lading. Het scherm kan maximaal 5 uur aanstaan op 70% helderheid, althans, bij mij. :) Mocht je veel CPU power nodig hebben voor zwaardere taken en/of games, dan zal de 'performance' modus je nog steeds een kleine 4 uur onscreen tijd geven en zal het je net niet/wel de dag doorhelpen. Ondanks dat dit misschien niet de beste accuduur is die ik heb gezien, vind ik het voor een quad HD scherm niet heel verkeerd, en vindt ik het dubbel en dwars waard voor het mooie scherm. Onderstaande resultaten zijn met performance mode aan, al zijn de resultaten beter bij balanced mode:

Mocht je graag echt alles uit het onderste van de kan halen, in het instellingen menu kan ook nog veel worden aangepast om het een en ander te 'optimizen'. Voor mij persoonlijk is de Balance Modus goed genoeg, en alleen in kritieke situaties zet ik de battery savings optie aan om zo altijd nog te kunnen bellen in geval van nood.

De telefoon laad van minder dan 10 tot 100% in ongeveer 1 uur en 10 minuten, wat redelijk snel is. Verder houdt Flyme het systeem ook goed in de gaten, en is het batterij-instellingenmenu lekker uitgebreid waardoor je zelf ook veel kan aanpassen en nog meer uit de telefoon, alsook de batterij kan halen. Zo kan je apps geheel negeren of uitsluiten, het systeem laten beslissen, meldingen geven bij apps die te veel batterij verbruiken of de battery saver gebruiken.

De batterij is groot, niet slecht, maar ook zeker niet het beste wat ik heb getest. Een 2K scherm vreet nu eenmaal wat meer batterij, al hadden ze er misschien goed aan gedaan om het toestel iets dikker te maken door minimaal 4.000 mAh batterij erin te stoppen.

De camera is een IMX386 van Sony, die onder meer ook te vinden is in voorgaande Meizu-modellen. Het is een twaalf megapixelcamera met 1,25 micron grote pixels en een sensorgrootte van 1/2,9".

Verlichting komt van een ringvormige flitser met tien leds. Op papier is dat zeer interessant en vergelijkbaar met de Google Pixel en de Xiaomi Mi5s en moet deze gemakkelijk concurreren met andere flagships uit 2016 en/of begin 2017.

Er zijn veel camera opties om uit te kiezen maar helaas ontbreekt auto-HDR wat ik een ontzettend fijne functie vond op mijn Mi5s. Daarentegen heeft Meizu's camera wel een f / 2,0 lens met een 4 assige-optische beeldstabilisator. Aan de andere kant, wanneer je kijkt naar de sames die ik heb geschoten, dan is HDR vaak niet nodig, omdat het dynamisch bereik top is van dit toestel.

De samples die ik nam hebben een uitstekende dynamisch bereik en een zeer goed niveau van detail naar mijn mening. Contrast, witbalans, en de kleuren zijn ook goed verwerkt, al vind ik wel dat soms de kleuren iets warmer zijn dan wat ik met mijn eigen ogen zie. Er is een normale hoeveelheid ruis, wat resulteert in goede foto's bij daglicht. Details zijn goed, maar er gaat nogal wat details verloren en is er toename van ruis te zien wanneer de verlichting niet ideaal is, omdat de ISO aanzienlijk opgekrikt word.

LOW LIGHT

Wanneer je veel foto's 's nachts maakt, dan is de OIS een erg fijne toevoeging al zeg ik het zelf. De shutter speed valt soms terug naar 1/6s en doordat de camera zichzelf stabiliseert, kan er nog steeds een goed en blur-free shot gemaakt worden. De Meizu maakt misschien niet de beste low-light shots, maar het is wel een totaal ander beeld wanneer er nacht beelden geschoten worden, welke scherp en blur-free zijn.

MACRO
Wat betreft de Macro beelden, deze vind ik persoonlijk zeer goed en mocht je ook nog gebruik maken van de handmatige instellingen, dan valt er nog net iets meer uit de foto's te halen. Mocht je helemaal handmatig willen gaan, dan is er ook nog de RAW foto optie.

De beelden zijn naar mijn idee goed, niet speciaal maar ook niet slecht. Voldoende detail voor een selfie camera, kleuren zijn net als het contrast. Meer dan goed genoeg om op Facebook of Instagram te plaatsen al zeg ik het zelf.

PANORAMA:

VIDEO
De Meizu Pro 6 Plus kan in 4K opnemen, al zitten daar wel wat haken en ogen aan. Beelden worden opgenomen in H.265, een nieuwe codec die wordt gebruikt om de dezelfde kwaliteit op te slaan als de populaire H.264, maar dan in een lagere bitrate en kleinere bestandsgrootte. Al kleven daar wel twee nadelen aan.

Ten eerste, veel media spelers kunnen nog niet overweg met de nieuwe H.265 codec. Ten tweede, het uploaden van H.265 bestanden naar YouTube werkt erg traag, aangezien YouTube de codec niet ondersteund en daardoor eerst naar de H.264 codec gaat. Het is een vooruitstreven, maar nogal een domper met zo weinig ondersteuning. Ook is er maar een mono audio recorder in plaats van een stereo recorder.

Wat betreft het 4K beeld dat dan word geschoten in de H.265 codec, dat is dan wel weer goed. Er is voldoende detail, een groot dynamisch bereik, goed contrast en accurate kleuren. De framerate blijf netjes op 30 fps hangen en heb ik ook geen daling hiervan gemerkt. De Pro 6 Plus video-opname maakt goed gebruikt van de 4-assige optische stabilisatie en heb ik een aantal videos genomen op het strand om goed te laten zien hoe stabiel de stabilisatie is. Zeker, het is niet perfect, maar de trillingen zijn klein en ik ben erg blij met wat de Meizu kan. In mijn video review heb ik nog meer samples geplaatst, welke ik vanaf minuut 3:53 laat zien.

Terwijl Xiaomi ontzettend veel mogelijkheden heeft om alles te 'customizen', LG en Samsung veel onnodige apps meeleveren, is Meizu's aanpak eerder "Back to Basic". Het resulteert in een vlotte en minimalistische UI dat draait op Android 6.0.

Ik vind het een mooie, en goede gedachten, alsook dat er nul bloatware of dit toestel staat, maar het zou leuk geweest zijn als je net wat meer opties en functies hadden toegevoegd aan de software, zoals bijvoorbeeld een meer functionaliteit van het 3D-touch scherm. Net als bij de iPhone, kan de Meizu ook zachte of hard drukken onderscheiden. Druk je hard op de instellingen, camera of andere standaard apps, dan komt er een klein tekstueel menu tevoorschijn, vergelijkbaar zoals op de iPhone. Niet heel denderend en de functie eindigt eigenlijk daar.

Doordat de telefoon vooral bedoeld is voor de Chinese markt, komt het toestel, net als vele andere Chinese merken (Mocht je geen crappy Webshop Rom willen ontvangen *kuch Gearbest kuch* :9 ) zonder Google Play en in eerste instantie alleen met de Engelse taal. Vaak komen later andere talen beschikbaar, maar voor nu is het aantal talen beperkt. Gelukkig kan je net als bij Xiaomi een Google Installer app uit Meizu's eigen markt downloaden. Ik heb hier al meerdere filmpjes van online staan, en dit uitgebreid besproken in vele andere reviews.

Browsen, video's kijken, aanpassingen in het systeem etc gaat allemaal erg gemakkelijk, vloeiend en snel, en over het algemeen heb ik dan ook niet te klagen over de 'smooth-heid' van het apparaat. Het enige aparte is, is dat ik op alle Meizu telefoons een glitch tegenkom in de Google Chrome browser wanneer je een copy/paste doet van de URL.

De telefoon draait op Android, maar het navigeren gaat net wat anders dan wat je bij de meeste telefoons gewend bent. Meizu maakt gebruik van 'vegen', aanrakingen en drukken in de homebutton, dat de on-screen navigatie balk vervangt. Naast dat er een vingerafdrukscanner een een hartslag sensor in de home-button zit, welke trouwens erg goed werkt en mTouch heet, word deze ook gebruikt om terug te gaan naar het homescreen door deze in te drukken, een aanraking dienst als 'terug knop' en een veeg omhoog is het multitask scherm tevoorschijn toveren.

Nadat ik dit al op mijn Meizu 6 Pro had getest, vond ik de werking van dit alles zeer interessant, intu´tief en werkt het bovendien zeer goed en snel. Misschien zelfs wel beter dan de onscreen navigatie bar.

Een van de interessantere apps die Meizu zelf mee levert is hun eigen ‘Security’ app, wat een soort van samenvatting geeft over de huidige status en situatie van je toestel. Binnen de applicatie zijn er zes categorieŰn. Zo is er een ‘cleaner’ te vinden, maar ook ‘data usage’, ‘block list’, ‘battery’, ‘Virus scan’ en ‘permission’. Nagenoeg precies hetzelfde zoals Xiaomi die heeft.

Net als bij mijn voorgaande toestellen van allerlei Chinese merken, is er ook nu weer een beperkte 4G aanwezig. In mijn eerdere reviews heb ik dit al aangehaald en wil hier dan ook niet al te diep op ingaan, maar Meizu ondersteund maar een beperkt aantal LTE / 4G banden, welke ook nog eens maar op 1 sim tegelijkertijd werkt.

In Nederland word de 800MHz band veel gebruikt, waar de Pro 6 Plus alleen de 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7) ondersteunt. Hierdoor is het 4G iets beperkter, maar mocht je in de randstad wonen is dit dan weer geen probleem, aangezien ik hier wel 4G heb, maar buiten de grote steden / randstad ben je aangewezen op de HSPA + / 3G verbinding. Toch een puntje om op te letten als je graag 4G en/of je wel/niet in de randstad woont.

De bel kwaliteit is simpel gezegd goed. Er zijn geen haperingen, storingen en ruis op de achtergrond en ook zoals gewend kan de (oor) speaker lekker hard. Vooral het hard kunnen van de (oor) speaker vind ik belangrijk, al zeker helemaal als je op festivals of andere drukke gebieden staat en toch met elkaar luid en duidelijk wilt communiceren. De reden hiervoor is natuurlijk de tweede microfoon (een aan de bovenkant, andere in de speaker grill) op het toestel, wat door een algoritme het omgevingsgild kan weg filteren. Het adressenboek en telefoon dailer is lekker standaard, niet te veel poespas met een minimaal design.

Ook is er nog ondersteuning voor Bluetooth 4.2 en als je een fervent radio luisteraar bent dan is dit geen toestel voor jou, aangezien er helaas geen Radio FM hardware in en eerst je headphone/earphones in de 3.5mm jack moet steken om naar radio te kunnen luisteren. Gelukkig zit de 3.5mm headphone jack er nog wel op. Bluetooth werkt ook goed en mijn Elephone W2 smartwatch synchroniseert alles netjes, stabiel en snel en heb hier geen problemen mee ondervonden.

GPS had een snelle fix en toonde mijn locatie accuraat en ook de bewegingssnelheid klopte. Problemen met Google maps had ik dan ook niet. Gelukkig maar, want sommige goedkope toestellen willen nog wel eens een wat mindere GPS hebben.

Specificaties

Tweakers persberichten:
nieuws: Meizu presenteert Pro 6 Plus-smartphone met soc van Galaxy S7
product: Meizu Pro 6 Plus (128GB opslag)

Officiele website:
Meizu's website: http://www.meizu.com

Meer Xiaomi/Meizu/LeEco reviews lezen?
Het afgelopen jaar heb ik meer dan 20 Reviews geschreven, welke je van het nodige leesvoer zullen voorzien. :)

Meizu Pro 6 Plus is alles wat de oorspronkelijke Pro 6 model had moeten zijn - een waardige upgrade van de Pro 5. Het heeft een opvallend en mooi high-resolution AMOLED-scherm, de nieuwste generatie Exynos-chip die ook in de Samsung S7 / Edge / Note zit, een goede camera met optische image stabilisatie, een toch best wel unieke mTouch home butto , en een grotere batterij - al dan niet in dezelfde aluminium behuizing zoals de Pro 6 en MX 6. Sommige functies zijn vrij nieuw op een telefoon, zoals de hartslag sensor en stappenteller.

Meizu heeft alles er aan gedaan om (eindelijk) een waardige opvolger te maken voor de pro 5 en haar fans, al zijn er her en der toch wel wat optimalisaties te doen. Het OS is naar mijn idee net iets te basic, al loopt deze wel heel vloeiend. Een waterproof smartphone en een Micro-SD slot hadden denk ik de prijs helemaal gerechtvaardigd, want die is maar net iets lager dan de S7 / S7 (en note). Aan de andere kant, je krijgt wel een 3.5mm headphone poort en een telefoon die niet ontploft. ;)

Omdat het op sommige punten dan ook net niet 'perfect' scoort, want goud is nou niet echt goud op deze telefoon bijvoorbeeld.. maak de telefoon 0,2 mm dikker, laat stereo recorder terug komen en dan had het misschien 5 sterren gescoord.

➕ Snel, vloeiend en bloatware free, maar "Basic to basic" OS . Ook de uitgebreide 'home-button'
➕ Stevige telefoon, ligt lekker in de hand en het voelt erg luxe aan
➕ Camera maakt bij daglicht erg goede foto's, ook de OIS doet goed zijn werk wat de mooie plaatjes op het uitstekende scherm goed laat zien.

➖ Low-light shots hadden beter gekund
➖ Vooruitstrevend met 4K filmen in H.265 Codec, nog maar weinig media spelers kunnen deze codec aan, alsook Youtube
➖ Met een iets dikker toestel, had er iets meer batterij in gepast, en betere onscreen-time gehad.

Of het een goede concurrent voor de S7 series is? Mwah.. qua specs wel, al hadden een aantal kleine verbeteringen toch voor een net iets beter gemoeten. Het blijft een leuke telefoon, al denk ik wel voor een selecte groep personen, die vooral minimalistisch en design kunnen waarderen. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat jij van de Meizu Pro 6 Plus vindt en/of wat jouw ervaringen zijn. Meer van mij zien op t.net of een review aanvraag willen doen? Breng dan je stem uit. Het is 2 seconde werk, maar daar maak je mij heel erg blij mee:

Thanks,

Martijn

Heb jij ook een Meizu Pro 6 Plus (64GB opslag) Goud?

_O_
Top review wederom! +3

Dit keer 'gewoon' in Nederland de foto's gemaakt? ;)
Haha, thanks voor je comment en +3 Jolke!

Haha, feels Bulgarije en deels Nederland. Ik was namelijk zo gek om eventjes heen en weer te komen vliegen voor de T.net awards. Misschien gezien aan de foto bij de camera samples? :)
Yep, gezien. Mooi man! :)
Ziet er goed uit! Mooie foto's ook! Alleen een beetje jammer dat je baardje er af is...
Thanks! Haha, ik was weer eventjes in NL en kon de goede camera weer pakken. Helaas niet mee terug genomen naar BG.. maar goed, gaat niet om de foto's maar de review in het algemeen. :)

En wat betreft dat "baardje" dat groeit vanzelf weer terug gelukkig haha
Goeie review. Wat vind je zelf van de hartslagsensor in de vingerafdrukscanner?
Dank je wel voor je comment! :)

Wat betreft die vinger afdruk scanner, die zit helaas nog niet in de ROM die ik gebruik/ontving bij aanschaf van de telefoon. Ik ga eens kijken in welke ROM dat zit en die eens installeren. Wil je de telefoon gebruiken bij het sporten om zo af en toe je hartslag te kunnen meten?
Nee was gewoon een vraag. Lijkt me. Iet handig om tijdens de zaalvoetbal even naar de kant te rennen om te kijken wat me hartslag is! :)
Ah, op die manier! :)

Ik ga het eventjes uitvogelen, als ik het antwoord weet, zal ik je een berichtje sturen! :)
Weer n goed en duidelijk geschreven review met mooie foto's er bij. Komen de notificaties wel gewoon meteen binnen? Bij sommige letv toestellen wil het nog wel eens zo zijn dat bijv. Whatsapp berichten pas worden ontvangen nadat je Whatsapp hebt geopend.
Dank je wel voor de complimenten. Yes, komt vaker voor met Chinese toestellen. Meeste van die fabrikanten hebben een uitgebreide app met daarin beheer en privacy settings, naast Googles privacy settings in android 6.0.

Wat je eventueel kan doen is maar settings gaan > apps > permissions, en Dan eventjes kijken welke permission bij Whatsapp aan/uit staan.

Ik heb hier geen last van op de meizu, maar bij Xiaomi toestellen moest ik dit wel altijd eventjes handmatig aanpassen.

Laat je eventjes weten of het wel of niet gelukt is?
Thanks, lijkt voor nu te werken! Bedankt voor de tip!!! :+
Geweldige review! 3+! Ik vind je reviews altijd interessant!