Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 12,3" (2736x1824), Win 10 Pro, WiFi - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver Review

hjmolenkampNewbie 7 februari 2017, 456 views

Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver

Basis doet het goed. Prima laptop. Maarrrr.. Ongelofelijk slecht te gebruiken voor de mobile werker die vaak aan verschillende (resolutie)schermen en/of projectoren verbindt. De scaling werkt gewoon NIET.

Pluspunten

• Goede laptop
  • Portable

Minpunten

• Scaling tussen monitoren werkt gewoon NIET
  • Duur
  • Belachelijk dure docking
  • Bediening touchscreen lastig (als geen muis of toestenbord in de buurt)

De resolutie van native Microsoft apps (Powerpoint of Excel) wordt niet aangepast aan het andere scherm op het moment dat je van het ene scherm naar het eigen scherm verplaatst. Met als gevolg dat je REUZE letters van het menu krijgt (onmogelijk kleiner te maken) of MINI letters krijgt als je pech hebt op het eigen surface scherm.Ongelofelijk dat een Microsoft laptop niet zo goed samenwerkt met microsoft windows 10 en MS Office als producten van Apple, HP en alle anderen doen.
Leuk apparaat verder als je deze dus gewoon stationeer gebruikt.
Microsoft benadert voor oplossing voor scaling. Wordt onderkent, maar de aangeboden oplossingen werken onvoldoende om acceptabel te zijn.

Heb jij ook een Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver?

Het probleem met het schalen herken ik (en vele Surface gebruikers met mij, die ik ken)

Echter heb ik dit probleem opgelost door via een register patch, een lagere resolutie in te stellen die gelijk is aan de 175% schaling... Nooit meer gezeur met slecht schalende programma's als je regelmatig wisselt tussen externe schermen en het Surface scherm
Ik snap hier niets van. Gewoon de resolutie aanpassen in beeldinstellingen en klaar is kees. Bij een 1080p monitor terugschroeven naar 1080p. 10 seconde werk. Tja. Natuurlijk is het fijner als hij dit automatisch doet, maar die 10 seconden extra bij het wisselen, ik maak me erg echt niet druk over.