Specificaties Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows) Review

Djmaddox 22 november 2009, laatste update op 26 november 2012, 4.928 views

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)

Pluspunten

• Veel nieuwe wapens en attachments
  • Spraakfunctie
  • Spec ops
  • Uitgebreide multiplayer

Minpunten

• Geen dedicated servers
  • Veel laggproblemen
  • NAT-type probleem
  • Vaak het probleem dat er staat "Steam Connection Failed" of "Unable to connect to host"
  • Weinig mensen op grote maps
  • Maximaal 18 mensen online
  • Maximaal 2 mensen voor spec ops( 4 lijkt mij leuker)
  • Veel hackers

Stabiliteit Score: 1
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Hallo allemaal,

Ik heb Call Of Duty Modern Warfare 2 voor de PC nu al een tijdje en ik vond het wel waard om er een reviewtje over te maken. In deze review zal ik onder andere de positieve en negatieve dingen opnoemen en die ook vergelijken met de game Call Of Duty Modern Warfare 1 voor de PC.

Inhoud van het doosje en installatie.

In het doosje was niet veel te vinden, 2 installatiedisks en 1 klein boekje. Dat vond ik op zich wel jammer, want ik vind het altijd wel leuk om een beetje door die boekjes heen te bladeren. In het boekje stond nu alleen de uitleg van de HUD en de License Agreement. Het installeren ging bij mij gelukkig redelijk snel met zijn 30 minuten want sommige mensen hebben last van een probleem waardoor het installeren 3-4 uur duurt.

Gameplay en eerste indrukken.

Als eerste ging ik de Singleplayer spelen. Ik vond het niet een heel erg groot verschil met CoD4, al vond ik wel dat het er mooier uit zag. De omgeving waar je in speelt is wel heel mooi nagemaakt en is ook goed over nagedacht. Bij multiplayer was er ook iets nieuws waar ik mij over verbaasde. Er was namelijk een spraakfunctie en dat was er eerst niet. Het nadeel daarvan is wel dat mensen van het andere team jou ook kunnen horen praten.

Nieuwe wapens en attachments.

Er is een flinke stoet wapens bijgekomen die ook heel wat nieuwe attachments dragen. Hier even een screenshot van alle attachments die op een M4A1 kunnen:

Hier even een overzicht van een site die alle wapens+attachments+camo's heeft opgeschreven:

Hier kwam die screenshot vandaan: klik

Multiplayer.

Infinity Ward heeft dingen weggehaald maar ook nieuwe dingen toegevoegd in vergelijking met CoD4. Zo heb je er nu Emblems, Accolades, Titles en Prestige mode bij. Je speelt de Emblems, Accolades en Titles vrij door te levelen en ook door op bepaalde manieren kills te maken.

Het BOOM HEADSHOT plaatje is hierbij de Title en de rode ster er naast is de Emblem. Iets wat ook veel uitgebreider is geworden in vergelijking met CoD4 zijn de Killstreak rewards. Het gaat van een UAV tot een Sentry gun tot een Airdrop tot een Tactical nuke die iedereen van de map af blaast waardoor het spel af is.
Hier de Killstreak Rewards:

Het grootste nadeel van de Multiplayer is nog wel dat er geen Deticated Servers zijn. Dat is zeer vervelend, want zo kan er niet gemod worden, niet gemapt worden en zijn er vaak laggproblemen. De servers worden nu gehost door IWnet van Infinity Ward zelf. Dit is zeer spijtig, want ik had graag zelf een eigen COD6 server gehad. Een ander nadeel is dat er maar heel weinig mensen kunnen spelen in een round en de maps echt heel groot zijn. Zo heb ik soms slechts bij TDM op een grote map 4 kills weten te maken. Maar dit word wel weer goed gemaakt door de zeer leuke optie die ze hebben toegevoegd in de game: 3rd Person. Zo speel je dus in derde persoon.

Spec Ops.

Verder is er ook nog een Spec Ops optie. Hierbij moet je verschillende challenges uitvoeren op verschillende moeilijkheidsgraden. Je kan deze missies in je eentje doen maar voor sommige missies heb je 2 mensen nodig. Je moet hierbij bijvoorbeeld een sniper missie doen, racen op sneeuwscooters, maar ook elkaar verdedigen vanuit de lucht met een vliegtuig. Hierbij is 1 man op de grond en vliegt de andere in de lucht in een vliegtuig en die moet dan de andere beschermen met geweren terwijl de man op de grond ergens naartoe moet lopen. De difficulties die je hebt zijn Regular, Hardened en Veteran. Intotaal zijn er 23 Spec Op missies die je kan doen op deze difficulties. Voor regular krijg je 1 ster, Hardened 2 sterren en Veteran 3 sterren. Intotaal zijn er 69 sterren verkrijgbaar.

Hier zie je mijn vriend bij spec ops langzaam achter een enemy patrol kruipen terwijl ik in een kerktoren zit.

Dit was dan mijn reviewtje over CoD Modern Warfare 2. Als er nog enige vragen zijn over de game zal ik ze graag proberen voor je te beantwoorden.

EDIT:
Ik heb even de positieve en negatieve eigenschappen aangepast en ook het aantal sterren bij bepaalde opties.

• Q6600@ 2.6 Ghz
  • GTX 260 OC
  • 6GB RAM
  • MSI P6N-SLI
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)?

ik word ook gek van de unable to connect, soms zit je in een lobby 5min te wachten voor de game start.
Vooral als je met bijv. 5 of 6 man in party zit, dan is het niet om aan te zien.

Mooie review, en prachtige foto's ;)
Bedankt :)
Maar ik zit meestal niet 5 min te wachten hoor, ik moet meestal ongeveer 1 minuut wachten voordat hij mij naar een game brengt.
Echt een mooi spel. Helaas geen mod servers en alles.
Maar dat is geen reden om het spel te laten liggen!

Alleen jammer dat het spel samen met steam moet en alles.
Al veel problemen mee gehad.
Misschien doe jij wel iets verkeerd, zelf ben ik gebruiker van Steam voor al meerdere jaren. Bij mij gaat het perfect samen, Steam en MW2 ;)
Even voordat ik commentaar krijg over de scheve foto's; ik heb geen idee waardoor dit komt.
scheve foto's ?

ben benieuwd hoelang het gaat duren eer er tóch dedicated servers gaan komen.
zolang die er niet zijn, koop ik géén MW2.

[Reactie gewijzigd door Quiet_Buddha op 22 november 2009 17:34]

Ja om een rare reden zie ik slechts 3/4 van de foto's. :S
Dat komt omdat je foto's te breed zijn. De maximale breedte voor is volgens mij iets van 550 pixels. Je zal dus een kleinere afbeelding moeten uploaden en je kan dan eventueel linken naar een grotere afbeelding.

Dat kan je dan doen als volgt:
[url=grote-foto] [img]kleine foto[/img] [**]

** = /url, maar dat kan ik niet doen want dan maakt hij er een linkje van. :)

[Reactie gewijzigd door Regeneration op 22 november 2009 20:37]

dan kun je lekker lang wachten want het is nog steeds van Activision
Mooie review DJMaddox
Hoe is het met QuinX?
Hij bedoelt mij :P

e-fame :D

[Reactie gewijzigd door QinX op 28 december 2009 21:11]

Maar ook in een party met meerdere mensen?
Als ik met 4 mensen ga spelen, dan duurt het meestal iets langer(lees 30 seconden meer).
Mooie review!, duidelijk en mooie foto's.
Zelf heb ik ook CodMw2 en ik moet zeggen, ik vind het multiplayer zonder server helemaal niks.
Vaak midden in een game een andere host kiezen etc.
Duidelijke review _/-\o_
Lagg is soms echt te erg! :X
Gewoon je profiel aan passen om met 2 machine guns rond te loppen en al la lagg te prop schieten omdat dat met 2 guns je niks meer met mikken te maken heb. }:O
Ik hoop gewoon dat er gauw nieuws komt van battlefield 3, 32 Vs 32 zonder lagg!
De lagg is idd echt te erg in dit spel. Dat is ook een van de hoofdredenen dat ik nu gestopt ben met dit spel.
Dedicated servers komen eraan, teknogods zijn er mee bezig.
Is dat officieël van IWNet of is het een externe groep?