Tweakers zegt: 7,5

Samsung Galaxy TabPro S WiFi (Windows 10 Pro) Zwart Review

SafeSteef 6 februari 2017, 245 views

Samsung Galaxy TabPro S WiFi (Windows 10 Pro) Zwart

Top mobiele notebook/tablet. Ongekend goed beeldscherm S Amoled. Mobiele pre's; - zeer licht, dun en flexibel inzetbaar, - GPS aanwezig en perfect werkende NFC/Dual WiFi en intu´tieve Bluetooth.

Pluspunten

• Geweldig 2k S Amoled scherm
  • Dual WiFi en intu´tieve Bluetooth
  • Super mobiliteit incl. GPS!
  • Productief op schoot, cover volgt bovenbenen.

Minpunten

• Geen minpunten opgemerkt.

Inmiddels dit multi-functionele werkpaard 3 dagen in gebruik. Opvallend was de snelle installatie, binnen 13 minuten werkte alles. Uiterlijk, design en stevig gebouwd!

Toetsenbord is prettig qua toetsaanslag en doordat de gehele breedte van het toetsenbord benut is. Totaal pakket inclusief toetsenbord is nauwelijks meer dan een centimeter. Voor mijn werk, regelmatig een klantbezoek, een zeer welkom handzame snelle computer. Ik hoef me niet te schamen als ik de klant beeldmateriaal laat zien, het scherm is in ÚÚn woord geweldig. Foto's van producten zijn optimaal te presenteren. Daar kunnen andere notebook fabrikanten een voorbeeld aan nemen.

Mijn versie heeft de Windows 10 Pro als besturingssysteem. Deze draait snel en zonder te haperen op deze laptop.

Touchscreen is qua gevoeligheid en precisie gelijkwaardig aan de beste smartphones. Helderheid scherm is ruim voldoende voor werk in de buitenlucht. Niet onbelangrijk voor mij als buitenmens.

Na 3 dagen kan ik over de accutijd nog niet alles zeggen, hij is nog niet op volle capaciteit. Gemiddeld kan ik 6 uur continue werken met een mix aan Word, Surfen en YouTube. Dan heb ik zeker nog 20 procent accucapaciteit over.

Ik las voor de aanschaf dat er 'klachten' zijn over de 2 standen van het beeldscherm indien ingeschakeld op keyboard.
Deze klacht is naar mijn mening onterecht.
- Op schoot is het beeldscherm met toetsenbord in elke stand te zetten omdat deze 2 hoeken het scharnier tussen keyboard en scherm vrij laten bewegen. Dit werkt zelfs prettiger doordat de laptop de vorm van je bovenbeen volgt. Bij eerdere laptops op schoot was de gewichtsverdeling (voornamelijk door starheid van de samenstelling) altijd vervelend. De grootste druk zit dan onder het scharnier zodat lang werken op schoot niet functioneerde. Dat is nu door Samsung prettig opgelost met deze flexibele verbinding. Geen afgeknelde bloedbanen meer!
- Op bureau/aan tafel heeft dit flexibele scharnier het voordeel dat elk voorwerp onder de hoes geplaatst kan worden (in de laagste stand) om de ideale kijkhoek te verkrijgen. Ik betrap mezelf erop steeds meer zakelijk werk vanuit de 'luie stoel' te doen. Dat is urenlang prettig werken.

Door de snelle dual WiFi adapter zijn zelfs 4K video's van YouTube zonder hapering te bekijken. Al met al betrap ik mezelf erop steeds minder naar de werkkamer te gaan en toch productie te draaien;-)

Om mijn mobiele uitrusting aan te sluiten gebruik ik voornamelijk WiFi en Bluetooth. Voor de enkele externe mobiele endoscoop heb ik een multipoort aangeschaft.

De connectiviteit met NFC, snelle WiFi, flitsende intu´tieve Bluetooth en perfecte GPS ontvanger (echt een goede zet van Samsung deze in te bouwen) maakt dit voor mij compleet: een echte dreammachine.

Heb jij ook een Samsung Galaxy TabPro S WiFi (Windows 10 Pro) Zwart?