Specificaties Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows) Review

Joost1991 22 november 2009, laatste update op 22 november 2009, 390 views

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)

Pluspunten

• Lekker snel knallen
  • Hoge ping geen nadeel
  • Perk/Callsign systeem
  • Matchmaking werkt goed maar...

Minpunten

• Geen lean-functie
  • Helaas toch cheaters
  • ...ze hadden de dedicated servers er toch in mogen houden

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Dit is een multiplayer review
Call of Duty Modern Warfare 2 is de nieuwe shooter van Infinity Ward. Toen 3 weken voor de release van deze PC-game bekend werd gemaakt dat de dedicated servers ontbraken werd de game door de trouwe fans van de serie al afgeschreven. Ik ben n van die fans.

Te beginnen bij de gameplay; de gameplay staat weer als een huis. Als je van snelle actie houdt is dit absoluut een game voor jou. Als je nog geen andere games in het genre hebt gespeeld zal je weinig missen. Af en toe is wel is zichtbaar dat het een console-port is, maar ik erger me hier niet aan. Iedereen heeft dit voordeel. Ik mis alleen de lean-functie, waar ik in sommige gevallen naarstig op zoek naar was.

Over het beeld ben ik ook goed te spreken. Modern Warfare 2 maakt gebruikt van een speciale Texture Streaming techniek, welke ervoor zorgt dat alles er nog scherper uit ziet. Ten opzichte van Modern Warfare is er niet extreem veel veranderd. De HUDS zijn wat opgeleukt en de engine loopt zoals van ouds goed en solide.

Ook het geluid is gelikt en geeft het gevoel dat je echt in een oorlog zit. Ik ken de geluiden van wapens niet en kan dus oordelen of het de realiteit benaderd. Aangezien het hier Infinity Ward betreft, twijfel ik hier niet aan.

De besturing is lichtelijk veranderd. Omdat de lean-functies uit het spel zijn gelaten, zijn deze knoppen veranderd in andere functies. In de eerste online potjes gooide ik geregeld een flashbang, omdat ik eventjes om het hoekje wilde kijken. Voor de rest is er weinig op de besturing aan te merken.

Ten opzichte van Modern Warfare is er weinig veranderd aan de prestaties van de game. En van de redenen dat ik het spel ben gaan spelen was door de engine. Deze draait op vele machines prima en kan worden aangepast aan de hardware-eisen. Ook dit maal bevat de game een optie om automatisch de geschikte instellingen te generen. Ik heb hier verder niets op aan te merken.

De replaywaarde van de multiplayer is nog is extra verhoogd door de toevoeging van zogenaamde Callsigns en natuurlijk het uitgebreide perksysteem en een shitload aan wapens. Een callsign is je persoonlijke visitiekaartje, welke je vijanden zullen zien als jij hen om het leven brengt. Met de zogenaamde Challenges kun je deze vrijspelen en gaandeweg het spel zul je er steeds meer verzamelen.

Het perksysteem is met Modern Warfare 2 ook flink uitgebreid. Van elke perk is nu ook een pro-versie aanwezig. Deze pro-versie geeft nog is een extra vermogen aan je perk. Zo kan je met de bekende Sleight of Hand perk niet alleen sneller herladen, maar ook sneller aimen met de pro-versie. Je speelt de pro-versies vrij door de challenges bij deze perk te halen.

Wapens, wapens en nog eens wapens. Modern Warfare 2 bevat nog meer wapens dan zijn voorganger. Er zijn er vele te vinden en de meeste hebben ook de mogelijkheid om getweaked te worden. Plaats een silencer en wordt onzichtbaar op de radar van vijanden, of kies een grenade launcher en blaas je vijanden op.

De kwaliteit van Modern Warfare 2 is wat mij betreft prima. Alleen het ontbreken van enkele makkelijke functies zoals het leanen weerhouden mij ervan om hier ook 5 sterren voor te geven. De hype rondom de dedicated servers is wat mij betreft op sommige punten niet goed onderbouwd. Het spelen met vrienden gaat prima en ook is er, met wat voor ping dan ook, geen sprake van lag. Enkel had van mij deze optie er wel gewoon in mogen blijven voor bijvoorbeeld clanwars. Matchmaking en dedicated servers hadden prima naast elkaar kunnen bestaan.

Ook met de stabiliteit zit het wel goed; ik heb het spel, op een enkele keer na, niet vast zien lopen.

De prijs is wat mij betreft prima. Ten minste, de prijs wat ik ervoor heb betaald (44 euro). De adviesprijs van 59,99 is veels te hoog, simpelweg omdat ik 60 euro voor een game nogal hoog vind. De uitgebreide Spec-ops mode en de mulitplayer mode zorgen voor heel wat uurtjes speelplezier.

Heb jij ook een Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)?

Redelijke review, maar ik mis eigenlijk leuke screens van het spel en sommige dingen hadden naar mijn mening misschien iets uitgebreider gekund aangezien niet iedereen natuurlijk MW1 gespeeld heeft.