Specificaties Bedraad Qwerty met Cooler Master Mem-chanical switches - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US) Review

Ronin99 5 februari 2017, laatste update op 6 februari 2017, 255 views

Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)

"Liefde op het eerste gezicht". Dit toetsenbord is perfect voor degene die niet van mechanische (zogenaamd Mem-chanical switches) toetsenborden houd en niet te veel uit wil geven.

Pluspunten

• Toetsenbord heeft een stevige bouw.
  • Betaalbaar prijskaartje, perfect voor studenten.
  • Combinatie tussen membraan en mechanisch.
  • Het toetsenbord is redelijk zwaar en dat zorgt er voor dat hij goed op zijn plek blijft staan
  • Led-verlichting is egaal verspreid.

Minpunten

• De muis is in vergelijking met het toetsenbord "goedkoop" gebouwd
  • Toetsenbord is tamelijk hoog en komt niet met een polssteun.
  • Scrolwiel rubber stripje laat los na een tijdje.
  • Kabels zijn niet al te flexibel. Vooral bij de muis is dat lastig.

MASTERKEYS LITE L COMBO

Verpakking

De verpakking is een kleurrijke doos. Op de buitenkant krijg je al een voorproefje van wat je met het toetsenbord en de muis kan en hoe het eruit zal zien. Er staat wat informatie over de switches en de aantal kleuren die je kan creŽren. Aan de achterkant krijg je al wat meer informatie over het product zelf. Dit staat in 8 verschillende talen. De binnenkant is helaas niet zo spannend. Er zit natuurlijk je toetsenbord, muis en de gebruiksaanwijzing in. De gebruiksaanwijzing vertelt wat de verschillende fn-knoppen op het toetsenbord betekenen wat in het begin wel handig kan zijn om te weten. Verder staan er de algemene voorwaarden van garantie in.

Het toetsenbord

Wanneer je het toetsenbord inplugt wordt je aangenaam verast door de led-verlichting. Naast de led-verlichting is het toentsenbord maar 1 kleur. Zowel de onderkant als de bovenkant is helemaal zwart. Wat ook gelijk opvalt is dat het een redlijk hoog toetsenbord is. Naar mijn mening is hij dus niet geschikt voor langdurig kantoorgebruik. Na verloop van tijd beginnen de polsen wat lastig te worden. Het toetsenbord is voornamelijk gemaakt uit plastic en de kabel is van rubber. De kabel is 180cm lang. Op de onderkant staat in het plastic Cooler Master gegraveerd en een sticker met daarop het modelnummer. De fn-toetsen worden gebruikt voor de led-verlichting instellingen. Hierbij gaat het om: "mode, licht-zones en richting, licht-snelheid aanpassingen, snelkeuze voor de kleur, kleurlevels en de "Esc-knop" is een reset-knop. Ook heeft het toetsenbord media-toetsen zoals: volume omhoog en omlaag. Die gebruik je ook doormiddel van fn. De switches zijn exclusieve Mem-chanical switches. Dit is een kruising tussen mechanisch en membraan. De keycaps zijn verenigbaar met Cherry Keycaps. De switches zijn wat luider dan gewone membraan toetsenborden maar niet zo luid als een mechanisch toetsenbord. De voetjes zijn stevig en voorzien van een rubberen laagje wat zorgt voor een goede grip op zowel elk oppervlak.

De switches

CoolerMaster Specificaties (toetsenbord)

De muis

Over de muis ben ik wat minder te spreken. De combo zou ik alleen specifiek kopen voor het toetsenbord en niet de muis. De muis kan je beter zien als een extra'tje. De muis is veel getest tijdens mijn studie. Ik gebruik hem als dagelijkse driver voor op school wat mij dan wel weer bevalt. Omdat de muis licht en klein is is hij makkelijk mee te nemen. De muis voelt heel goedkoop en licht aan. De extra-zijknoppen voelen hetzelfde als die van de muis van de Action wat enorm spijtig is. Over de led-verlichting ben ik ook niet helemaal tevreden. Je kan precies zien waar het ledje zit. Het wordt ook niet egaal verspreid. De scrollwiel is voorzien van een rubberen omhulsel. De muis maakt gebruik van een Optical AVAGO 3050 sensor en gebruikt een switch van Omron 10M. Zoals het toetsenbord heeft de muis ook verschillende rgb-kleuren en modes. Je kunt een static-modus gebruiken of een wave-modus. Er is ook de keuze uit een paar kleuren, helaas niet zoveel als het toetsenbord.

CoolerMaster Specificaties (muis)

Heb jij ook een Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)?

Dit is mijn eerste review dus alle tips zijn meer dan welkom. :P
Ik zal nog wat foto's toevoegen van de switch. Het is een Mem-chanical switch, dan ben ik ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet in vergelijking met volledige switches. :)
Goed idee! Ik heb de foto's er bij toegevoegd. Bedankt voor de tip! _/-\o_