Specificaties Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows) Review

basb 21 november 2009, laatste update op 21 november 2009, 1.488 views

Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)

Pluspunten

• graphics
  • geluid
  • diversiteit wapens en unlocks

Minpunten

• multiplayer onder de maat voor PC-standaarden
  • Geen dedicated servers
  • magic bullet hits
  • levels niet altijd goed doordacht ontworpen-> gedood binnen 1 seconde na ronde start.
  • Gaat in geen geval jaren lang spelplezier geven en doet meteen de wens reizen op een totaal gepatchde versie die alle console elementen verwijderd en dedicated servers toevoegd.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 3
Ik heb mw2 gekocht, omdat ik dacht dat het betere gameplay zou bieden dat call of duty world at war.

Installatie van mw2 liep zoals normaal voor mw2, het spel start niet op na installatie, Na beetje googlen dit opgelost.
Single player heb ik nog niet gespeeld, na ruim minuut naar saai introfilm gekeken te hebben wilde ik deze overslaan. Het blijkt dat mw2 je toetsenbord en alle windows functies compleet uitschakeld. Gelukkig biedt ctrl+alt+del en taskmanager uitkomst en mw2 afgeschoten.

multiplayer:
Eerst het positieve, algemene gevoel is soepel en goed in de multiplayer. Echter na verloop van tijd gaan een aantal zaken irriteren:
aim-help: Via de killcam worden hits gescoord die compleet mis waren. Geweren zijn al jaren uitermate nauwkeurig, je gaat mij niet wijs maken dat een m16 of een FAL standaard afwijking heeft van plus/minus 2 graden in welke richting dan ook en zelfsturende kogels schieten ze ook nog steeds niet.

Geen dedicated servers: mensen leren kennen of met je vrienden gamen, vergeet het maar. Er is wel mogelijkheid te gamen op een soort lokale dedicated host, maar je score wordt dan niet meer bijgehouden en dus krijg je ook geen nieuwe unlocks.

pavlos, harriers, allerlei vormen van luchtsteun. Deze zijn een verdere doorontwikkelingen van de artillerie/hondentroepen in world at war en zijn nog meer gameverstorend geworden. Als ze claimen dat het hiermee realistisch is, dan is dit stierenpoep te noemen. Luchtsteun en dergelijke is totaal onmogelijk op zo'n kleine dynamische schaal.. Dit werkt echt alleen maar wanneer partij A en B netjes tegenover elkaar staan. Het lijkt een beetje alsof infinityward elementen van BTF2 heeft proberen over te nemen, wat gewoon niet gaan binnen het gameconcept van mw2, counterstrike enz.

Samengevat: De gameplay is voldoende en van wat ik in het algemeen hoor, is dat de Single Player veel beter geslaagd is dan de multiplayer. De multiplayer is leuk, maarrr... slechts voor een paar maanden. Ter vergelijking counterstrike houdt het al 10 jaar ofzoiets vol(!)

• ati 4890
  • phenom 955@3.6Ghz
  • 8gbyte mem
  • Creative X-fi
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Call of Duty Modern Warfare 2, PC (Windows)?

ben het grotendeels niet eens met deze review. En nee ik ben geen 16 haha ;)

Ik vind de game wel goed. Daarnaast vind ik multiplayer fijner spelen dan MW1. Als er dedicated servers waren geweest was het helemaal perfect geweest.
Ik ben het eens met de punten waarbij iedereen ook zit te zeiken. Ik ben het niet eens met Magic Bullet hits, hier heb ik echt nog geen last van ondervonden. Er zit dan ook zeker geen auto Aim in..

De maps in multiplayer zijn vaak erg goed juist. Beter dan in MW1. Waarschijnlijk bedoel je die spawnpunten, daar kunnen ze misschien iets aan doen, maar ook daar heb ik nog geen last van gehad.
Lekker handig dat je de SP maar compleet negeert.
MW2 heeft zn multiplayer problemen mbt hosting maar dat doet niets af aan het feit dat de MP zelf gewoon wel goed is.
Niet spectaculair en extreem vernieuwend maar wel gewoon goed.

Je airsupport comment is ook dodgy at best.
Vermeld er wel even bij dat dit killstreak rewards zijn waarvan een deel toch echt een redelijke streak verreist.

Verder zijn vrijwel alle killstreak rewards vrij makkelijk kapot te maken door spelers waar soms teamwork nodig is (Ja, raar teamwork in een online fps, ik weet het) maar dan heb je het wel over de echt sterke rewards (Pavlow wat een 9 killsteak is, chopper gunner welke 11 is en AC130 welke zelfs 15 is iirc) dus het valt allemaal wel mee.

Er zijn zeker verbeter punten waarvan het gros betrekking heeft op hosting maar als je het spel geen kans geeft zal het ook nooit wat worden.
Als je met dezelfde kritische instelling CS/CSS onder de loep neemt krijg je ook een waslijst aan "fouten".
haha, is het echt zo erg? wordt anders gek van al die 16jarigen die constant aant patsen zijn en t spel de hemel in prijzen.
Ik vind het wel een goed spel, maar het is gewoon een gekloot om em aan de praat te krijgen. Daarom ben ik het wel grotendeels met deze review eens.
je kan vrienden een invite sturen en met ze vieren een server in. Ook kan je vrienden joinen via steam.
Ben het er niet echt mee eens.
De levels zijn veel beter gebalanceerd dan MW1. De magic bullets heb ik nog geen last van gehad. Enige gebrek is geen dedicated servers.
De airsupport is ook weer niet zo heel storend, neem een stinger en schiet het uit de lucht.
En vind het beetje raar dat je review schrijft zonder de SP gespeeld te hebben. En dat begin filmpje is alleen maar voor de mensen die deel 1 niet hebben gespeeld.
En ik vond CS vrij snel vervelen....het is gewoon een kwestie van smaak. Ik denk dat dit spel mij nog lang kan bezighouden.
Alleen omdat je zegt dat CS altijd leuk blijft vind ik het al een goede revieuw :D
Zit al een tijdje op lvl 70 en wordt wel saai, dit had ik met mohaa bv nooit :)
ik vind het maar een waardeloze review.
Maak pas een review als je de SP hebt gespeeld maar je begint al te klagen over de introfilmpje dus ik schat het somber in voor je.
Nou ik heb een vraagje,

Ik heb het zelfde probleem met het opstarten,
als ik cod opstart dan zie je wel dat schermpje van cod. maar dan daarna is die weg en zie ik niks meer.

alvast bedankt.