Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-1000X (Zwart) Review

unskulledman 2 februari 2017, laatste update op 2 februari 2017, 582 views

Sony MDR-1000X (Zwart)

De koptelefoon voelt goed en stevig aan. Het geluid en het draagcomfort is prima. Het gebruik van Bluetooth is minder goed dan ik verwacht had. Het connecten van de koptelefoon via Bluetooth gaat moeizaam. De Bluetooth connectie zelf is onstabiel. Daarnaast geeft de NC, na lang gebruik, hoofdpijn.

Pluspunten

• Helder geluid met warme bas
  • Heeft een robuust bouw

Minpunten

• NC kan hoofdpijn veroorzaken
  • Het Bluetooth pairing gaat moeizaam
  • De connectie van Bluetooth kan uitvallen
  • Bluetooth connectie stoort wanneer hand in het bereik komt van de linker oorschelp
  • Koptelefoon kan game play be´nvloeden
  • NFC kopppeling doet het niet altijd

Bluetooth

In eerste instantie gaat het pairen goed Ik kon het prima vinden via mijn desktop of mobiel. Alleen wanneer ik buiten het bereik ging van de koptelefoon en weer terug ging, werd de koptelefoon wel gevonden, maar kon ik er geen geluid uit krijgen. Hierdoor moest ik de connectie eerst verwijderen en opnieuw pairen.

Tijdens het muziek luisteren merkte ik ook dat wanneer ik mijn hand te dichtbij de linker oorschelp hield, dat het signiaal ging storen en soms het geluid in zijn geheel weg ging.

Gaming

Daarnaast is de koptelefoon bij het gebruik van games als headset waardeloos.
ik probeerde gebruik te maken van de koptelefoon bij games zoals Overwacht en CSGO zorgde de koptelefoon dat mijn in-game geluid het niet meer deed. Daarnaast zorgde de koptelefoon er ook voor dat de game zelf ging haperen.

Ik heb deze headset 2 dagen gehad en heb hem daarna geretourneerd. Voor hoeveel deze koptelefoon kost en wat het teruggeeft en de gebreken die het heeft, vind ik deze koptelefoon het niet waard.

Heb jij ook een Sony MDR-1000X (Zwart)?

Grappig, ik heb dezelfde koptelefoon maar kan me in geen enkel punt van de review vinden.
  • Bluetooth: connectie is perfect, ik kan vanaf m'n bureau een meter of 10-15 lopen naar een wc met muren er tussen zonder storen. Loop ik verder gaat hij storen tot ze connection lost zegt, loop ik terug zegt ze weer Bluetooth connected, even weer play tappen en hij gaat. Linkerhand is totaal geen issue.
  • Bluetooth pairing: Heel makkelijk, druk 7 seconden op de uit/aan knop, druk pair op device en klaar....
  • Gaming: er is geen verband tussen game stotteren, geluid en Bluetooth audio... Het enige is dat de Windows 10 Bluetooth settings default verkeerd staan.
  • NC: hoofdpijn kan ik me niet in vinden, maar er is een rare suis in m'n oren na te lang gebruik in een stille omgeving, gewoon uitzetten als het stil is dus. Een optie om de NC minder hard te zetten zou echter wel welkom zijn.
Connected maar geen geluid komt doordat je Bluetooth op je telefoon en pc tegelijk aan hebt, dan is hij connected met bijde en gaat er iets mis. Dit hebben alle Bluetooth audio apparaten die ik gehad heb. Heeft vooral te maken met de slechte Bluetooth driver op windows

[Reactie gewijzigd door Flaat op 3 februari 2017 09:16]

ik heb het toch anders ervaren. Misschien had ik een defect paar? Zoiets zou dan gevonden moeten worden tijdens de quality control van Sony.
  • Ik heb dit totaal anders ervaren. Mijn wc is ongeveer 10 meter verwijderd van mijn pc en het begon al te storen zonder dat er een muur tussen zat.
  • Dat is zeker waar, maar hiermee bedoel ik paring vai NFC. Zal het aanpassen
  • Ik heb het toch gezien. Wanneer ik mijn koptelefoon ging gebruiken bij Overwatch ging mijn game constant happeren. Coincidence?
  • Ik kreeg hier zelf naar lang gebruik last van. Dit kan natuurlijk per persoon verschillen wat de symptomen zijn bij lang gebruik.
  • Dit was wanneer ik een van beide apparaten had aangesloten via Bluetooth.
Hier ook een tevreden klant van de Sony MDR-1000X.

Mijn enige minpuntje is dat ik mijn nieuwe laptop met Win 10 niet lekker aan de praat krijg, naar ik nu begrijp komt dat dus door de brakke driver van win 10.
Heb je stotterend geluid?
Nee, ik heb helemaal geen geluid.