Specificaties GF GTX 1070 (1,594GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming Review

strumpels 28 januari 2017, 257 views

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

prima kaart, geen last van coil whine.

Pluspunten

• goede prestatie
  • backplate
  • geen coil whine

Minpunten

• prijs

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Na veel wikken en wegen uiteindelijk toch voor deze kaart gegaan, ondanks de vele berichten over coil whine.
Naast de reviews op tweakers zie je op internet meerdere berichten over coil whine bij deze kaart. Ik was dus benieuwd.

Maar ik heb het gevoel dat een hoop van deze berichten uiteindelijk toch over de geluidsproductie gaan (die er inderdaad bij een wat hogere load wel degelijk is) en helemaal niet over het fenomeen coil whine.

De geluidsproductie is weer redelijk te regelen met de bijgeleverde software, die inderdaad wat ouderwets oogt, of je je hier aan stoort is naar mijn idee een keuze.

over de prestaties van de kaart kan ik kort zijn. Die zijn gewoon goed. Maar dat is in andere reviews uitgebreid beschreven, ga ik dus niet verder op in.

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming?