Adata DashDrive UV128 32GB Blauw Review

heintjeput 27 januari 2017, laatste update op 13 februari 2017, 140 views

Adata DashDrive UV128 32GB Blauw

Ook als is de USB stick van plastic, de bouwkwaliteit voelt prima aan. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat hij wat groter is, dan raak je hem minder snel kwijt. Lezen met ~125MB/s, schrijven met ~32MB/s, zie uitgebreide review voor meer snelheden.

Pluspunten

• Schrijven
  • Lezen
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Plastic

Aankoop

Ik had de USB-stick destijds uitgezocht omdat hij goedkoop en nog redelijk snel was, dit is inmiddels alweer een tijdje geleden.

Snelheid

Ik heb de prestaties van deze stick vergeleken met een andere USB-stick: Lexar S45 128GB, een SSD: SanDisk SDS7SN6S-128G-1006 en een microSD kaart: Sandisk Ultra 16GB UHS-1.

Zie grafieken / tabellen onder de grafiek voor de resultaten. De SSD valt van de Y-as en is veel, veel sneller dan de rest, maar het geeft wel wat perspectief. Je ziet dat de prestaties van deze USB-stick bij schrijven ongeveer vergelijkbaar zijn die bij lezen. Iets wat bij de andere USB stick en de microSD kaart wel anders is.
StickSequentialReadWrite
StickRandomReadWrite

Bang-for-buck

Als je de Adata en Lexar bang-for-buck prestaties kijkt:

AdataLexar
GB/2.673.2
MB/s read / 10.273.16
MB/s write / 2.732.84

Het is een beetje een scheve vergelijking aangezien je een 32GB en een 128GB USB-stick vergelijkt, maar je ziet wel dat de GB/ ongeveer gelijk is, en de write / ook.

Als ik deze USB-sticks vergelijk zou ik momenteel altijd voor de Lexar gaan, ook als je alleen naar 32GB varianten zou kijken.

Voor een uitgebreidere test van USB-sticks kun je bij de buren kijken.

Heb jij ook een Adata DashDrive UV128 32GB Blauw?