For Honor, PC (Windows) Review

Derekboy2000 27 januari 2017, laatste update op 27 januari 2017, 887 views

For Honor, PC (Windows)

prachtige graphics en ingewikkelde controls.

Pluspunten

• gameplay
  • graphics
  • PvP

Minpunten

• controls

Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Dit is een review van de bta

graphics

in het begin was in bang dat ik het spel niet kon draaien. verschillende sites zeiden dat ik het spel niet kon draaien.
zelfs met een gtx 960m en 12gb ram kan je For Honor draaien
op medium settings en rond de 40-50fps

zelfs dan lijkt het levensecht. als je op de kleine detail gaat letten dan is het wat anders, bomen die niet heel vloeiend heen en weer gaan. gras wat plat is. maar het gaat om de gameplay. het verhaal

mijn nvidia experience kan het spel nog niet vinden, dus optimaliseren is nog niet mogelijk

controls

je gebruikt bijna de hele linkerkant van je toetsenbord, wat best complex is voor iemand die First Person Shooters gewend is.
je hebt bijvoorbeeld LCTRL nodig om in verdedigingsstand te gaan. na een tijdje gamen kreeg ik best last van me pols. maar het was het waard.

gameplay

helden
in het begin moet je een factie kiezen, dit belemmert niet met wie je wil spelen. ik koos bijvoorbeeld de samurai factie en ik speel met de vikingen. er zijn in totaal 9 helden 3 bij iedere factie, 3 ridders, 3 samurai en 3 vikingen. in totaal 6 mannen en 3 vrouwlijke helden
gameplay
het 1 vs 1 vechten is best ingewikkeld, je moet snel reageren om een aanval op te vangen en weer terug te slaan. als je een aanval niet goed afslaat of de tegenstander vangt hem goed op daar krijg je dan meteen spijt van.
iedere keer als je een match hebt gespeeld maak je kans om een buit te vinden. in die buit zitten upgrades voor 1 van je 3 soorten helden

multiplayer

factie oorlog: speler tegen AI(offline) en speler tegen speler(online)
om de 4 uur veranderd het strijdveld. als je veel heb gewonnen krijgt je factie meer land. en als je niks hebt gedaan dan word het land gelijk getrokken.
als je tegen AI speelt worden de lege plekken ingenomen door AI.

online

dit is mij nu 4 keer voorgekomen als ik online speel. ik verlies de verbinding met de server, en de bots doen in eens niets meer. dit was 4 vs 4 met spelers tegen bots. de 4 bot helden stonden stil in hun spawn en kwamen er pas uit toen ik ze op kwam halen.
ik heb dit ook al aan ubisoft gemeld. zij zeggen dat dit vaker voorkomt. en dat ze het gaan oplossen in het volledige spel

verder is het online spelen een hele nieuwe ervaring. en zijn er geen andere dingen die er zijn op aan te merken zijn. het is wel rustig op de servers. dus een potje vinden kan soms lang duren

samenvatting

het is een erg grafisch mooi spel, dat ik aanraad aan iedereen die van PvP tactiek houd. er kan nog van alles gaan veranderen omdat het een bta is. en ik ben van plan for honor te gaan bestellen als ik genoeg geld heb :P

hij komt 14 februari uit

voor een beta is hij redelijk compleet en zijn er bijna geen bugs/glitches of andere fouten.

het is mijn eerste uitgebreide review, dus tips van verbetering zijn welkom

Heb jij ook een For Honor, PC (Windows)?

Eigenlijk kan je het spel beter met een controller spelen.
Ik zat er over na te denken. Maar tegen de tijd dat ik een PlayStation of Xbox controller had was de beta al voorbij
Ik zal het bij de open bta proberen en me review uitbreiden
Ik heb bij mijn PC setup ook een xbox controller liggen en heb deze een tijdje geprobeerd tijdens de beta van deze game.
Echter na eventjes spelen met de controller vond ik tobo+muis combi toch prettig werken, vooral mbt het parry-en van aanvallen.
Met tobo+muis combi merk ik dat >ik< toch sneller kan reageren als met de controller.
Maar dat ligt natuurlijk geheel aan wat je gewend bent.
Dat merkte ik ook zelf ja. Omdat je met je hele muis een aanval kan blokkeren. En een controller te compact is.