Sennheiser CX 2.00G (Zwart) Review

Stevanov 27 januari 2017, laatste update op 1 februari 2017, 217 views

Sennheiser CX 2.00G (Zwart)

Prima product met goed ontwerp, bouwkwaliteit, gebruiksgemak en aardig geluid. Er lijkt allemaal goed over nagedacht en voldoende aandacht aan besteed. Lage tonen helaas wat teleurstellend en geen bijgeleverde carry pouch zoals bij andere Sennheiser producten.

Pluspunten

• Goede materialen voor snoer en dopjes
  • Besturing dicht op de dopjes
  • Low profile right angle connecotr

Minpunten

• Weinig lage tonen
  • Geen carry pouch

Deze review komt een beetje uit de hoek van het vergelijkend warenonderzoek, ik ben in het bezit van een Sennheiser CX 200 II en een Sony In-Ear setje wat bij een smartphone was meegeleverd. In eerste instantie gebruikte ik altijd met plezier de CX 200 II, goede bouwkwaliteit, goed geluid, mooie lage tonen, fijne carry pouch. Toen ging deze CX 200 II stuk na een aantal jaren intensief gebruikt te zijn (waarmee hij het langer heeft uitgehouden dan elk van mijn andere dopjes tot dan toe). Omdat ik toch wel graag oordopjes wilde hebben voor muziek op werk heb ik uit een lade een Sony In-Ear setje gevist die ik bij een smartphone kreeg maar nooit heb gebruikt. Deze beschikte ook over een telefoon-opneem knopje en een microfoon. De lage tonen van de Sony waren goed maar de hoge tonen waren wat teleurstellend. Toen ook de Sony het begaf (na enkele maanden, veel slechtere kwaliteit) wou ik het beste van beide werelden. Sennheiser geluid en bouwkwaliteit maar met het gemak van een afstandsbedieningkje en microfoon van de Sony. Zo kwam ik bij de CX 2.00 G terecht.

De CX 2.00 G heeft echter voor mijn gevoel een minder breed toonbereik (de lage tonen ontbreken een beetje bij de 2.00) dan de CX 200 en je krijgt er helaas ook geen carry pouch bij. Maar de 2.00 kost wel meer. Die twee punten zijn eigenlijk mijn enige kritiek (weinig lage tonen en geen pouch). Verder is de bouwkwaliteit, het gewicht, het materiaal van de rubbertjes en de snoeren, etc. allemaal prima en van de gebruikelijke hogere kwaliteit dan de simpele setjes die je bij je smartphone krijgt. Daarnaast vind ik het design ook een stuk mooier dan de CX 200 II. En als laatste, de remote zit heel hoog zodat je hem ook met de winter bij een hoog dichtgeritste jas nog kan vinden zonder je je jas moet openen. Iets wat een stuk beter is dan bij de Sony.

Kortom, ik ben wel tevreden maar als je veel waarde hecht aan een goede bass kan je misschien beter wat anders kiezen.

UPDATE 01-02-2017:
Omdat ik engiszins teleurgesteld was door het feit dat de CX 2.00 G geen opbergtasje meegeleverd had, heb ik (na over de streep getrokken te zijn door een collega) besloten om deze opmerking (geen klacht) te uitten richting Sennheiser.

Tot mijn verbazing kreeg ik dezelfde dag nog een reactie op mijn mail, waarin ik deze teleurstelling heb aangegeven terwijl ik normalieter erg tevreden ben over de kwaliteit en presentiatie van de producten van Sennheiser. Uit coulance bood de mevrouw van Sennheiser customer service mij aan om dan toch nog per post het draagtasje op te sturen die ze normaal bij de CX 200 leveren.

De volgende dag nog kreeg ik een net pakketje in de post met een handgeschreven kaartje en, naast het suede tasje wat je bij de CX 200 krijgt, ook het lederen beursje wat sennheiser bij sommige high-end oordopjes levert.

Ik heb vaker contact (geprobeerd) op te nemen met grote en kleine bedrijven met dergelijke opmerkingen, maar zelden ben ik zo snel en tegemoedkomend behandeld als bij Sennheiser. Dus bij deze mijn complimenten voor Sennheiser Benelux.

Inmiddels stoort mij het ontbreken van de lagere tonen een stuk minder en na veel de dopjes te hebben kunnen testen lijken mij de hoge tonen een stuk beter t.o.v. mijn vorige setje. Stemmen op de radio, audiobooks en in muziek klinken met de CX 2.00G een stuk minder 'vettig' en 'hol' daardoor.

Heb jij ook een Sennheiser CX 2.00G (Zwart)?