512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CL2.5 (GeIL, GL1G4000DC) Review

b19a 31 oktober 2005, 1.394 views

512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CL2.5 (GeIL, GL1G4000DC)

Pluspunten

• Heatspreaders
  • Temperatuurindicatoren

Minpunten

• Eerste kitje dead-on-arrival

Stabiliteit Score: 5
Ik heb inmiddels met 3 van zulke kits ervaring, en ze bevallen me uitstekend. Ik heb deze kits gekocht voor een Athlon 64 systeem met het oog op overklokken. Overklokken heb ik helaas nog geen tijd voor gehad. Desondanks ben ik zeer tevreden met deze modules.

De modules hebben een heatspreader zodat ze geen last hebben van hoge temperaturen. Ook zijn de modules voorzien van een temperatuurindicator, die het aflezen van de temperaturen vergemaklijkt.

De modules draaien zonder problemen in Dual Channel opstelling.

Heb jij ook een 512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CL2.5 (GeIL, GL1G4000DC)?

De heatspreaders isoleren de warmte juist, dus ze koelen helemaal niet veel beter.

Wel staat het natuurlijk mooier met heatspreaders.
het ligt eraan van welk materiaal het is gemaakt, en zowiezo werken heatsinks beter als ze op een glad oppervlak worden geplakt, en/of als de hele basis contact maakt. Dus als je nu 1 grote heatsink op de heatspreader plakt dan maakt de hele basis contact, of zie ik dit verkeerd?
EDIT:
..want die dingen worden meestal vastgeplakt met een soort schuim/kauwgom achtige strips en die houden meer warmte tegen dan dat ze doorlaten..
Volgens mij worden die Crucial Ballistix e.d. gewoon met koelpasta vastgeplakt :?
Misschien een leuk weetje: Heatspreaders op dimm's vergroten alleen de pats factor, niet de koelcapaciteit. Zonder heatspreader koelt zelfs beter dan mét.
Want....?
-Het vergoten van je koel oppervlak is onzin?
-Alles wat er mooier uitziet is waardeloos

Graag onderbouwen anders mond houden.
Dus weet jij welke pasta/plakmiddel tussen deze specifieke geheugenmodules en koelplaat zitten?

Brainless maakt de opmerking dat dit zowiezo niet werkt wat gewoon te kort door de bocht gaat. Lekker makkelijk commentaar!

Ik heb een ander soort(dan deze) van GeIL geheugen en dat blijft koeler dan mijn 'ongekoelde'. Als je een nifty temp laser metinkje van het werk leent....
Ligt eraan hoe die heatspreaders erop gezet zijn. Als ze vastgeplakt zitten met een te dikke laag koelpasta zal het inderdaad meer warmte isoleren dan afvoeren. Beter is het om er gewoon een fan op te richten op de een of andere manier (denk hierbij aan een crea-bea fanduct oplossing oid). Wel zonder heatspreader natuurlijk.
Edit : ben scheel mijn excuus
Bovenaan de pagina staat: Productsurvey >> 512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CL2.5 (GeIL, GL1G4000DC)
Ik had ook eerste andere kits maar sinds ik "zulke" kits gebruik wil ik niet meer terug.
Of het zelf goed doen en van die alu profieltjes met zalman lijm er op plakken. Moet je wel zeker weten dat je niet later een dimmetje er naast wil zetten Mijn ervaring is ook dat die dingen met een soort dubbelzijdig plakband vast zitten. Dit was zo bij dimmetjes van Geil en Kingston. ;)