Panasonic RP-DJS200 (Zwart) Review

mpol 19 januari 2017, laatste update op 19 januari 2017, 101 views

Panasonic RP-DJS200 (Zwart)

Goede prijs-kwaliteit verhouding voor deze koptelefoon. Goede geluidskwaliteit en prettig draagcomfort.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Prettig te dragen

Minpunten

• Breekbaar wanneer je er bovenop zit
  • Plastic voelt wat goedkoop aan

5 jaar geleden kwam ik bij de Mediamarkt en hield een kleine luistertest met koptelefoons. Ik wilde iets onder de 25 Euro, omdat koptelefoons makkeljk stukgaan en ik de investering laag wilde houden.
Van de verschillende modellen was de Panasonic RP-DJS120 het model met het geluid dat me aansprak.
Nu vijf jaar later heeft mijn nichtje er bovenop gezeten en daar kon het ding niet tegen. De RP-DJS200 is de vervanger geworden. Voor ongeveer 20 Euro een prima aanschaf. Ik ervaar geen verschil in geluidskwaliteit tussen het oude en het nieuwe model.

Wat mij in de geluidskwaliteit bevalt is de scheiding die je kunt waarnemen tussen de instrumenten. Ook is het hoog en laag goed waarneembaar, en ervaar ik de klank als warm en prettig.
Andere modellen in de luistertest in deze prijsgroep kwamen er voor mij niet zo goed af.
Nu is geluidsvoorkeur nogal smaakgevoelig, dus ik raad je aan zelf te onderzoeken welk geluid je bevalt.
Voor mij was de geluidskwaliteit van deze Panasonic verbazend dichtbij mijn huiskamerset, een Denon versterker met fijne Elac luidsprekers.

Ik zie weinig reviews bij Panasonic koptelefoons, en heb het idee dat ze wat ondergewaardeerd worden. Ik heb geen ervaring met andere modellen, maar in deze prijscategorie zijn dit prima koptelefoons.

Heb jij ook een Panasonic RP-DJS200 (Zwart)?