MS-Tech LC-401 (ATX, Geen PSU, Zwart) Review

patrickn 22 juni 2006, 3.310 views

MS-Tech LC-401 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Pluspunten

• Goede neonlichten (de staandaard groene dan, de blauwe zijn ook goed)
  • Mooie Leds
  • 2 HDD Leds
  • Power button op het deurtje.

Minpunten

• Lawaaierige 120mm fan ook op lage speed.
  • 4 pins Molex aansluiting op de fan in zijpaneel

Kwaliteit voeding Score: 5
Het kopen van de case.

Het kopen van de case ging makkelijk en vlot ik ging naar de computer beurs in Roosendaal en ging naar een Duitse stand waar ze deze kast hadden. Ik moest er 22 euro voor neertellen. Ik kreeg hem netjes in doos alleen zat er geen voeding in dat was minder, maar voor 15 euro had ik er een bijgekocht.

Systeem in de case bouwen.

Het inbouwen ging vrij gemakkelijk. (een systeem inbouwen is nooit moeilijk) er waren veel schroefjes meegeleverd en nog wat reserve. Ook zaten er plastice vierkantjes bij zodat ieder moederbord in de kast past, wel slim van MS-Tech. Ook zat er een speakertje bij voor je mobo als die er nog geen had. Verder zat er nog een manual bij wat een beknopte van een beknopte manual was er stond bijna niets in maar ja die heb je toch niet nodig.

Neons aansluiten.

Er zaten 2 groene neonlichten bij ze deden het goed maar ik vind groen niet staan in mijn pc dan lijkt mijn moederbord net een cockpit van een Russisch vliegtuig. Ik heb daarom die groene neons vervangen in blauwe 5 euro per stuk dus niet duur. Alleen als de processor veel werk doet zie je de neons ietsje minder licht geven terwijl de voeding het aankan want hij word niet volledig belast.

Apparaten aansluiten.

De CD-ROM drives aansluiten ging heel gemakkelijk met de bijgeleverde ronde IDE kabel. Door die kabel heb je gelijk een beter airflow in je case. Alleen zat er geen kabel bij voor de diskette station maar die gebruik ik toch niet dus ik miste hem niet echt. De PCI apparaten insteken ging ietsje moelijk. Er zat een stuk ijzer in de bracket die ik eerst moest verwijderen maar dat ging moelijk omdat de mobo in de weg zat toen ik dat ijzertje verwijderd had kon ik hem er in zetten maar dat gaf ook weer problemen omdat ik het moederbord niet netjes er in had gedaan het scheelde nog geem milimeter maar de pci kaart wilde er echt niet in ik had de schroefjes van de mobo logedraaid en eerst de pci kaarten er in gedaan en toen weer de mobo vastgezet en nu zit hij perfect zo heb ik dat ook gedaan met de videokaart en de rest.

Voeding inbouwen.

De voeding inbouwen ging met tegenslag. Hij zat in de kast maar de kabel haalde de HDD net niet. Ik heb toen vlug nog maar bij de Dynabyte een verloopstukje gehaald dus die werkt nu ook weer de andere kabels haalde de andere apparaten wel. Het gaat om een Mercury 350 Watt voeding. De fan is tempratuur geregeld.

Fans.

Er zaten 3 case fans bij een blauwe voor in de zijkant een zwarte voor aan de achterkant van de kast en een 12 bij 12 cm fan voor aan de voorkant. De laatste zit er wel in maar is niet aangesloten wegens het geweld dat ie maakt. De fan in de zijkant kan ik niet regelen omdat er een 4 pins molex aan zit de andere fans kan ik regelen met mijn Aerogate II maar de 12 bij 12 fan is nog steeds luidruchtig bij lage snelheden. Misschien overweeg ik ooit waterkoeling. De CPU fan kan ik niet regelen anders begint mijn ASUS P4B-MX moeilijk te doen dus die laat ik maar via de mobo doen.

• Musketeer
  • Mercury 350W
  • 2 Blauwe Neon Lichten
  • Philips DVD Brander

Heb jij ook een MS-Tech LC-401 (ATX, Geen PSU, Zwart)?

Ehhh, ja... een paar puntjes:

1. Zou je alinea's willen gebruiken ? Dat leest makkelijker

2. Zou je een spellings- en grammaticacheck over dit stukje tekst kunnen halen? Veel zinnen lopen niet waardoor een en ander moeilijk te lezen is.

Verder wel een goeie review.
Ik sluit me hierbij aan, waarbij ik wil opmerken dat het toevoegen van af en toe een komma al heel veel zou schelen. Bij dit soort surveys krijg ik op een gegeven moment inhoudelijk niks meer mee, omdat ik de zinnen niet lekker kan volgen, en steeds word afgeleid door fouten.
Oooh ik zie bearshare op je desktop :O
Stout jongetje...

xD
Ik wil even iets toevoegen, ik heb deze case in het blauw, en het sidepanel gaat (als je het veel vervoert naar lans ed. ) snel "sterretjes" vertonen
ik vind de levensduur van deze kast bedroevend laag