Specificaties 0.1 Subwoofer speaker - Bekijk alle specificaties

Klipsch R-110SW (Zwart) Review

Ghorix 16 januari 2017, laatste update op 18 januari 2017, 2.683 views

Klipsch R-110SW (Zwart)

Ik heb de Klipsch nu ongeveer 6 maanden in gebruik als mijn subwoofer. het is een goede subwoofer voor zijn prijs. Films krijgen echt een andere invulling. Ik zou niet meer zonder deze subwoofer willen.

Pluspunten

• Auto ON-modus
  • Vol geluid
  • genoeg druk voor ruimte 16m2
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen Subwooferkabel meegeleverd
  • Best veel afstelling nodig
  • Auto ON-modus heeft soms "extra punch" nodig om aan te gaan. (geluid wat harder zetten)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4

Review Klipsch R-110SW

Hoi medetweakers, ik ben Ghorix. Op dit moment zit ik in mijn 4e jaar van de opleiding technisch informatica. In mijn vrije tijd luister ik veel muziek en kijk ik graag een film of een serie. De Klipsch R-110SW is mijn 3e subwoofer. Hiervoor altijd goedkopere subwoofers gehad van sony. Ik heb veel verschillend home-cinema systemen beluisterd dus weet ongeveer waarover ik het heb. Ik ben geen audio-technicus, maar wel een audio liefhebber. Ik heb de subwoofer tijdens het schrijven van de review 6 maanden in gebruik.
Test omgeving
Ik heb de subwoofer vooral getest op mijn studentenkamer 16m2. De subwoofer is gebruikt met de volgende set:

PC:

Front speakers:JBL Studio 230
Center speaker:JBL Studio 235C
Rear speakersJBL Studio 220
Verbinding en Software
De computer is verbonden met de receiver door middel van een HDMI kabel. Standaard staat deze op 2.0 PCM Stereo audio. Om voor films de beste ervaring te krijgen is gebruikt gemaakt van K-lite Codepack + MPC.
Settings
Op de subwoofer zelf heb ik de volgende instellingen gebruikt:
Crossover: Niet gebruikt. Deze staat vol open dus filtert verder niks.
Gain: 0 -> Dit is de default setting en staat ook als advies in de handleiding.
Poweroptions: Auto-Modus

Op de Receiver heb ik de volgende subwoofer gerelateerde instellingen gedaan:
Crossover: 80 HZ
Signale: LFE
Speakers: Small
Films en Series
In een woord WOUW. Deze subwoofer geeft echt een extra laag aan een film. De film die veel indruk op mij gemaakt heeft was 10 cloverfield lane. In deze film is een scene waarin een autocrash plaats vindt.
Ik keek de film samen met mijn vriend, en de klap van het geluid had zoveel punch en voelde zo echt dat we allebei licht opschrokken van het geluid. Kortom: levert goed de beleving die het moet geven.

Het enige punt wat ik heb op te merken dat tijdens het filmkijken vooral muziek soms net wat teveel bass kreeg. (Ligt waarschijnlijk aan mijn instellingen en niet aan de subwoofer zelf).
Muziek
Ik luister veel verschillende genres muziek(Metal,Rock, Pop, Klassiek, Jazz, Drum and Bass) en zeker als ik een mooi nummer heb kan ik zo ogen dicht doen en een half uur helemaal genieten en opgaan in de muziek. Een vereiste ervan is dat het wel goed klinkt natuurlijk.

Qua bereik zal deze subwoofer alle verschillende genres prima weergeven. De meeste muziek gaat niet onder de 27 HZ en tot daar geeft de subwoofer in ieder geval een mooi geluid.

Qua Punch heeft deze subwoofer ook zeker wat te bieden. Bij zowel Bass Heavy songs zoals:
- Don't Let me Down - The chainsmokers
- Unfinished Sympathy 2006 DR - Massive Attack

Als meer Rock songs:
-These Days - Foo Fighters
-It's a Long Way to the Top - AC/DC

Of meer Klassiek/orkest:
- The Four Seasons Winter Violin Concerto in minor F RV297 1. Allergo non molto - Antonio Vivaldi The cavendish Orchestra, Terry cavendish)
- Elba - E.S.Posthumus

Geeft de de subwoofer de juiste hoeveelheid bass wat echt ondersteuning bied aan de muziek en niet over alles heen gaat.
Auto-Modus
De subwoofer heeft een aantal power opties die op de achterkant van de subwoofer te kiezen zijn door middel van een draaiknop. De standen zijn:
- ON (Altijd aan)
- OFF (Altijd uit)
- Auto (Aan indien voldoende input vanuit receiver)
De ON en OFF modus werken zoals verwacht en hierover zijn geen verdere problemen. Wel had ik een aantal keer kleine bijzonderheden met de automodus.
  • 1. Soms moet het volume eerst wat harder gezet worden om de subwoofer "wakker" te maken. Daarna kan hij weer naar lagere volume en geeft de subwoofer ook gewoon het geluid goed weer voor lagere volumes.
  • 2. Automodus duurt soms een tijd voordat hij de subwoofer compleet uit zet
Voor de rest werkt de Auto-modus goed en is het een fijne feature voor de subwoofer.
De Klipsch subwoofer is voor zijn prijsklasse een uitstekende subwoofer. Hij bied een goede dynamic in films en weet daarbij zeker een indruk achter te laten. Op gebied van muziek bied hij ondersteuning op gebied waar de speakers zelf niet bij kunnen. Kortom een goede subwoofer voor een goede prijs.

Update 17-01-17: Spelfouten + Verbeteringen

Heb jij ook een Klipsch R-110SW (Zwart)?

Leuke review . Ben zelf ook dan van Klipsch. Staan alleen bij films lin, IPV in
Bedankt, heb het verbeterd.