Specificaties Hoes/tas/cover, Standaard, Toetsenbord (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Logitech Create voor iPad Pro 9.7" (Azerty) Review

joppe.s 16 januari 2017, laatste update op 16 januari 2017, 573 views

Logitech Create voor iPad Pro 9.7" (Azerty)

Toetsenbordje voor iPad pro 9,7"

Pluspunten

• Fijne keystroke
  • Solide bouw
  • Handige sneltoetsen
  • Smart connect
  • Volledige bescherming van IPad
  • Prijs (tov Smart keyboard)
  • Pencil houder
  • Verlichting van keys

Minpunten

• Prijs (IPad accessoires zijn gewoon duur)
  • Niet volledig stijf
  • 1 stand

Er wordt veel geschreven over de verschillende toetsenbordjes voor de iPad PRO 9,7". Ik heb behoorlijk wat reviews gelezen en er zijn veel verschillende meningen over welke de beste is.
Eerlijk gezegd heb ik pragmatisch gekozen, dit is een van de weinige bordje met een Pencil -houders. En hij kreeg wisselende positieve reviews.
De grootste concurrent is het smart keyboard van Apple zelf, maar ik denk dat ik zelf nooit echt zal wennen aan rubberen (of rubber-feel) toetsen. Een van de voordelen daarvan is dat het waterbestendig is, maar ja. Tjah.

In het gebruik werkt ie echt fijn, deze review typ ik erop en hoewel ik echt geen natuurtalent ben qua typen, voelt het alsnog vrij natuurlijk. De concave bovenkant van de toetsen zorgt voor een goed gevoel tijdens het typen. De 'travel' van de toetsen is natuurlijk weinig, maar voldoende voor een laptop-gevoel van typen.
De lichtgevende toetsen kan je met dedicated sneltoetsen regelen, net als geluid harder/zachter/mute en beeldscherm brightness. Ook muziek heeft eigen knoppen.
Enige tegenvaller is het wereldbolletje, ik dacht dat het een sneltoets zou zijn voor Safari, maar het is wisselen van keyboard-taal.

Overigens vind ik persoonlijk de hard plastic cover die de iPad en het toetsenbord omgeeft, een mooie omslag voor de combi en maakt van de iPad en het toetsenbord samen. Ik twijfelde heel erg tussen de surface pro van Microsoft en deze iPad pro, dankzij deze cover voelt het in ieder geval als een geheel.

Conclusie:
Een fijn toetsenbordje voor de iPad Pro 9,7". De rest van de voordelen staan bij de pluspunten.

Heb jij ook een Logitech Create voor iPad Pro 9.7" (Azerty)?