Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

MedionAkoya 14 januari 2017, laatste update op 16 september 2017, 281 views

Google Chromecast (2015) Zwart (Product volledig gesponsord)

Van Philips (TPV) kreeg ik een Chromecast ter vervanging van de Net TV van Philips. Het is een goede vervanger van de NetTV, jammer dat de installatie niet op alle apparaten probleemloos ging, maar eenmaal klaar werkt alles goed behalve het casten (blokkerig beeld).

Pluspunten

• NPO en Youtube werken er goed op.
  • Inclusief oplader

Minpunten

• Internet via router nodig
  • Extra app nodig
  • Geen aan en uitknop
  • Telfort TV ondersteunt het niet

Geluidskwaliteit Score: 5
Van Philips kreeg ik een Chromecast ter vervanging van de Net TV van Philips.
Bij eerste keer opstarten moest je een heel setup doorlopen, het is helaas niet plug&play doordat er wordt gebruik gemaakt van wi-fi (router+wachtwoord) en een aparte app (Google Home).
Dus denk je om snel bij je school of werk wat te videocontent te tonen, moet je wel gasten-blokkade opheffen. Dus hier is het handiger om via bedrade HDMI te doen als je telefoon/tablet dat ondersteunt.

Verder heb ik de Cast functie gebruikt, eerste keer met een Moto G was het wauw, maar toen ik vervolgens met een Nexus 10 wilde casten, kwamen er alleen maar blokken in beeld (dit komt door de hoge resolutie 2560x1600 van de Nexus 10). Dus voortaan gebruik ik Nexus 10 met bedrade HDMI en Motorola via Chromecast.

De meeste apps worden ondersteunt, een enkele zoals Telfort Interactieve TV helaas niet, Casten kan, maar dan gaat de videokwaliteit achteruit (met de Nexus 10 en Moto G).

Verder moet je wel oppassen dat je huisgenoten niet aan je ChromeCast aan rommelen, zo kan het zijn dat je video abrupt ophoud doordat iemand buiten de kamer om aan de knopjes zit te spelen. Ik heb nog geen functie gevonden hoe ik bepaalde apparaten binnen het netwerk het toegang ontzegt op de Chromecast.

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?