Specificaties Actioncam, max 3840x2160 @ 30fps, wifi, gps - Bekijk alle specificaties

GoPro Hero 5 Black Edition Zwart Review

Queenfanmichel 13 januari 2017, laatste update op 17 januari 2017, 2.259 views

GoPro Hero 5 Black Edition Zwart

Ik was al tevreden met mij GoPro Hero 3+ Black maar ik miste wat, een stabilisatie en GPS. Vooral de Sony, Garmin en TomTom hadden dat gene wat ik miste maar de GoPro is redelijk compact en licht.

Pluspunten

• Compact
  • Grote beeldhoek 170
  • Standaard waterdicht
  • Geluid
  • Touchscreen
  • Digitale stabilisatie
  • Voice control
  • GPS

Minpunten

• Verplichte registratie Capture en Quik app
  • Klepje over USB gaat moeilijk open

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 5

Wat was ik verrast toen de Hero 5 Black werd aangekondigd, nu was stabilisatie en GPS beschikbaar. Testen hiermee was verrassend goed, stabilisatie was niet zo goed als bij de Sony maar het is ook digitaal ipv optisch zoals bij de Sony. Met de Quick app kon ik GPS gegevens bij mijn beeld toevoegen. Dit gaf een extra dimensie.

Ook de 1-click button om instant video's te maken terwijl de gopro uit is, dat is reuze handig om snel iets te filmen. Op de accu en de waterdichte case van de 3+ kan ik alle accessoires gewoon gebruiken.
Een ander klein nadeel is de USB-C aansluiting, het klepje is moeilijk te openen vooral in het begin. Maar ook kon ik de oude kabel niet meer gebruiken, maar voor max 20,- had ik een langere USB-C kabel.

Van een Hero 3+ naar de 5 Black is het een verbetering.

Beeldkwaliteit

Met de Hero 5 Black kan je video schieten in 4K met 30fps, dat is een hele verbetering ten opzichte van de 3+ Black, ook is het mogelijk om gestabiliseerd op 2.7K te filmen met 60fps. Het laatste is mijn standaard videoformaat.

Voor beelden die ik geschoten heb speciaal voor slowmotion kan ik nu op 1080p filmen met 120fps, de slomo beelden zijn echt schitterend.

De nightspot mode in zowel foto als timelapse is een handige optie, foto's die ik bij de review geplaatst heb zijn in deze sand geschoten. De foto's zijn niet bewerkt en ProTune voor foto's is uit.

Geluid

Doordat er geen case onheus zit en dat er meerdere microfoons in verwerkt zit is het geluid stukken verbeterd ten opzichte van de vorige modellen, ook onderwater is het geluid goed.

Bediening

Het bediening is mede door de touchscreen simpel, aanpassen verloopt soepel en alles is hiermee makkelijk aan te passen.

Apps

Voor de smartphone is er een app waarmee je de GoPro kan bedienen, namelijk Capture. Capture is gewoon de oude GoPro app met paar functies erbij en een andere naam. Een nadeel is dat je bepaalde beelden niet op je iPhone kan importeren, of dit op een Android toestel kan weet ik niet.

Dus een video in 2.7k 60fps kan je wel bekijken via de Capture app maar niet downloaden. Dat is heel jammer, zo kan je niet snel een video maken en delen op social media. Een oplossing zal zijn de beelden rechtstreeks importeren vanaf de kaart via een SD kaart naar Lightning.

De app werk simpel, het is puur voor de communicatie met de GoPro.

Voor de computer heb je Quick, hiermee importeer je de app en kan je GPS gegevens toevoegen aan je beelden, ook dit is een simpele app met de mogelijkheid om een simpele max. 60 sec durende filmpje te maken.

Een nadeel voor beide apps is het verplicht registreren.

De oude GoPro Studio app voor de computer werkt nog steeds maar loopt niet soepel meer, is bij mij vaak gecrasht.

Heb jij ook een GoPro Hero 5 Black Edition Zwart?

Grootste issue van mijn 3+ zijn de batterijen. nu kan de 5 alleen maar nog meer, dus zit je denk helemaal om de 45min te wisselen met een binnenzak vol met accus?

Oh en natuurlijk dat hij overhit raakt, maar dat kan ook ouderdom van de 3 zijn.

[Reactie gewijzigd door Sniffels op 16 januari 2017 13:31]

De accuduur is ongeveer hetzelfde, heb ook twee extra accu's. Gevoelsmatig doe ik er wel langer mee in vergelijking met mijn 3+ Black.

Zal straks in Oostenrijk eens kijken hoe de accuduur is in de kou.

Heb nog niet meegemaakt dat de 5 oververhit raakt.
Ah tnx. in Oostenrijk had ik het issue dat het zo koud was, dat mijn blutooth het niet meer deed :) Maar in de Dashcam modus direct op stroom binnen 15min overheated.

Prima review trouwens
Daar heb ik ook last van gehad, reset en het was weer klaar, en inderdaad de accu was snel leeg. Maar ook als het heel warm was liep deze snel leeg.
leuke review, maar check even je text voor GoPor :)
Haha ik zie het :*)

[Reactie gewijzigd door Queenfanmichel op 17 januari 2017 11:40]

Hoe waterdicht is de GoPro 5Black als je de USB deksel eraf klikt? Wil de camera kunnen laden tijdens het motorrijden en in de case kan dat niet open..........
De GoPro is dan niet meer waterdicht