Fresh 'n Rebel Caps Wireless Headphone Ink (Zwart) Review

PaajJaap 12 januari 2017, 205 views

Fresh 'n Rebel Caps Wireless Headphone Ink (Zwart)

Voor een hoofdtelefoon van 50 euro vind ik het erg goed geluid. Het design is uiteraard een kwestie van smaak, maar ik kan dit wel waarderen. Het geluid via bluetooth is ietsje minder dan via kabel, maar beiden vind ik het voldoen voor onderweg. Hij draagt lekker op het hoofd.

Pluspunten

• Goed geluid voor de prijs
  • Design is mooi
  • Zit niet de strak of te slap
  • Kabel zit erbij in met een mooi stuk krulsnoer erin

Minpunten

• USB kabel is kort
  • De bediening is niet intuitief
  • Minimale remote in de kabel

Het geluid

Draag-gemak
Kan ik nog weinig over zeggen. Ik heb hem net en heb hem nog niet lang gedragen. Hij zit prima op mijn hoofd in ieder geval. Voelt niet strak aan en ook niet te slap.

De bediening
De teleurstelling zit hem in de bediening. De gebruiksaanwijzing is sumier en dus ga je zelf maar ontdekking. Er zitten 3 knoppen op. Een plus en min en een ronde knop ertussen in. De middelste knop is uiteraard voor uit en aan, play en pauze en gesprekken aannemen en ophangen. Het vreemde is dat 2 keer indrukken je laatste contact terugbelt. Dat vind ik een beetje een random actie om aan 2 keer indrukken te hangen, maar goed.
Bij een plus- en min knop ga je ervanuit dat het volume is. In eerste instantie niet, want het is voor volgende en vorige track. Via een Google zoekactie (en niet op de product site zelf) kwam ik erachter dat je de knoppen ingedrukt moet houden. Als de gebruiksaanwijzing ietsje minder sumier was, had ik niet zelf hoeven ontdekken.

Verder in de verpakking
Je krijgt er een audio-kabel en USB kabel bij. De USB kabel is kort, maar daar is ook een andere kabel voor te gebruiken. Er zit geen adapter bij, maar met een standaard (1 ampere) iPhone lader was die van mij de eerste keer zo opgeladen.
De audio kabel ziet er erg mooi uit. Mooie metalen accenten bij de minijacks en een stuk van de kabel is krulsnoer en zal meegeven als ie ergens achter blijft haken. Er zit een standaard remot in de kabel. Met standaard bedoel ik 1 knop en microfoon. Niet de 3 knoppige die onder andere in de Apple Earpods kabel zit. Aan beide zijden zit een standaard 3,5 mm jack. Dus mocht de kabel defect zijn, hoef je niet op zoek naar een kabel specifiek voor deze headphone.

Heb jij ook een Fresh 'n Rebel Caps Wireless Headphone Ink (Zwart)?