Foxconn Winfast NF4K8AC-RS-1.0, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) Review

Stropdas 29 oktober 2005, 560 views

Foxconn Winfast NF4K8AC-RS-1.0, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

Pluspunten

• Goedkoop
  • nForce4 chipset
  • 4x PCI 3x PCIe-uitbreidingssloten
  • BIOS updaten vanuit WindowsXP

Minpunten

• handleiding alleen op CDrom

Layout Score: 4
Omdat mijn PC kapot was gegaan moest ik nieuw moederbord en CPU kopen (plus geheugen omdat SDR niet meer in de nieuwere borden past). Eerst zat ik te kijken voor een bord van ECS maar bij de winkel waar de andere onderdelen het goedkoopst waren hadden ze dit bord. Had nog nooit van het merk gehoord dus even gezocht naar reviews. Er waren er 2 en beide waren zeer positief behalve over het overklokken. Nu maakt me dat niets uit want de 3000+ is toch vrijwel altijd snel genoeg. 99,9% van de tijd is CPUbelasting minimaal. Inbouwen in de kast ging zonder problemen al was het paar jaar geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan. Een geheugenmodule was kapot en daardoor kreeg ik het systeem niet zo ver om te booten. Toen met alleen de andere geheugenmodule geboot en toen werkte het. Heb het bordje even op 10% overclock gehad maar ik merkte geen verschil en met C'n'Q staat de CPU meestal op 800MHz. Aardig bord voor een aardige prijs. Waarom meer betalen als dit goed genoeg is?

Heb jij ook een Foxconn Winfast NF4K8AC-RS-1.0, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)?

Foxconn maakt als het goed is o.a. connectoren voor moederborden, ik heb hier toevallig een oud moederbord waar Foxconn op een aantal connectors staat :)