Specificaties USB 3.1 (Type-C, G1) naar HDMI 1.4, 10cm - Bekijk alle specificaties

Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter Review

bjelNewbie 12 januari 2017, 381 views

Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter

Prima adapter. Maar let goed op de prijs: Apple doet maar wat. Vraag me dus ook af wat een redelijke prijs is voor dit ding.

Pluspunten

• werkt probleemloos
  • ontsluit usb-c laptops voor veel randapparatuur

Minpunten

• enorme fluctuaties in prijs
  • weigering van apple om je tegemoet te komen
  • weigering van apple deze recensie op hun site te zetten

Dus ik kocht in de zomer van 2016 een MacBook (zonder Pro), met deze adapter er bij. Anders kan je vrijwel niets op dat ding aansluiten, vanwege de USB-C poort. 90 euro kostte die toen. Toch er bij, beetje veel, maar nodig.

Komt Apple in het najaar met de nieuwe MBP met USB-C poorten. En dat is voor Apple een reden om dit ding 30 euro af te prijzen: een derde van de prijs af! 'Tijdelijk' noemen ze het, maar deze 'actie' loopt van eind oktober 2016 tot april. En wie weet hoe lang daarna nog. Om de overgang naar USB-C en daarmee de verkoop van MBP's te bevorderen.

MBP-kopers zijn goed genoeg voor deze giga-korting, maar MacBook-kopers - die eerder waren - niet. Ik voel me domweg afgezet. Je geeft godsvermogens uit aan hun computer, mooi spul, niets op aan te merken, maar enige beloning voor je loyaliteit is ver te zoeken.

Oh, of dit ding werkt? Vlekkeloos. En nu niet duur meer ook. Zucht.

Heb jij ook een Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter?

Dit is geen review over het product, maar een rant over het prijsbeleid van Apple. Maak dan een shopreview voor Apple...
Goed punt. Maar mijn shopreview voor Apple zou eigenlijk niet erg negatief zijn, behalve voor dit product. Ik heb dit nooit eerder zo meegemaakt bij Apple.
Snap ik, maar een productreview is voor de functionaliteit van het product toch? Hoe Apple zich als leverancier gedraagt is meer iets voor een shopreview ;)
Fair enough. Ding werkt verder prima... als dit hier weg moet, hoor ik het wel :)
Gezien het

- Geen recensie over het product is
- Het product nu als negatief beoordeeld in de pricewatch staat, terwijl je aangeeft dan het product zelf prima is

zou ik hem weghalen als ik jou was en eventueel je klacht bij de Apple shops neer te zetten.

Die shopreviews zijn altijd per bestelling. En gezien het deze keer niet prettig is verlopen lijkt me dat ook de juiste plek.

Succes
Prima review en misschien het enige dat ik het aan te merken is:
- weigering van apple om je tegemoet te komen
- weigering van apple deze recensie op hun site te zetten

Ik vind persoonlijk dat je eerste minpuntje icm je verhaal voldoende is en ook terecht dat je dat er bij zet.