Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

Tsunameh 12 januari 2017, 536 views

Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Prima telefoon voor zakelijk gebruik: veel bellen, Flitsmeisteren, Spotify en mailen. Alles lekker vlot en hoef relatief weinig bij te laden (laad elke dag ongeveer een uur op in de auto en einde v/d dag meestal nog 60-80% acculading over)

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• Vingerafdrukscanner = geen knop

Na 4+ jaar mocht mijn oude vertrouwde Nexus5 eindelijk met pensioen.
Aangezien ik deze zakelijk gebruikte zocht ik een toestel met een zoveel mogelijke vanilla Android installatie (Samsung viel dus af), een redelijk tot goed scherm en een goede accuduur voor de lange dagen op pad. Een fingerprint scanner zou leuk zijn, maar niet essentieel.

Binnen deze prijsklasse kwam de G4 Plus naar voren en na ongeveer 3 maanden presteert ie boven verwachting goed. Vooral de accuduur valt mij enorm mee met veel bellen, mailen, Flitsmeister en Spotify. Gemiddeld laad de accu een uurtje per dag op (half uurtje heen, half uurtje terug) en verliest gedurende de dag zo'n 20-30% acculading met constant GPS, BT etc aan. Vind ik erg netjes.
Overigens doe ik niet veel meer met de telefoon als hierboven vernoemd, speel bijv. geen games er op en browse er ook weinig mee.

De Android installatie (nu nog versie M, Nougat is onderweg) presteert lekker vlot, merk weinig haperingen en het prettigst van allemaal: vrijwel geen bloatware.
Er staat één hele app van Motorola op en die kun je na de eerste notificatie gewoon uitschakelen en heb je dus geen last meer van.

De kwaliteit van de camera is goed, zeker in combinatie met de laser auto-focus kun je enorm snel scherpe foto's schieten, in vergelijking met mijn LG G4 is dit vele malen beter. Tijdens site surveys op locatie ff snel een fotootje schieten is geen probleem. Krijg van collega's en klanten ook veel positieve feedback op de telefoon (heb zelfs al een aantal keer de vraag gehad of dat nou zo'n nieuwe iPhone was... :? )

Conclusie: prettige telefoon voor een prettige mid-end prijs met een goed scherm en goede accuduur.

Heb jij ook een Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?