Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB Review

landcross 12 januari 2017, laatste update op 12 januari 2017, 357 views

Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB

Prima schijf voor een prima prijs.

Pluspunten

• Snel
  • Best stil

Minpunten

• Warm
  • 'maar' 3 jaar garantie

Deze schijf doet het (tot nu toe) prima, in ieder geval gee DOA.

Ik las wisselende recensies over de geluidsproductie, maar met mijn (6TB) exemplaar valt dat reuze mee. Hij is ietwat luider dan mijn oude 2TB WD schijf, maar zowel in idle als in gebruik maakt de schijf een redelijk zacht laag brommend geluid. Zit deze ergens in een NAS weggestopt in een kast is er niets van te horen.

Wel wordt de schijf nogal warm. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn kast niet al te beste airflow heeft, maar ook relatief gezien (vergeleken met mijn andere HDD) is deze schijf wel wat warmer.

Heb jij ook een Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB?

Warm en brommend en dan toch geef je die 5 sterren? Wat geef je dan aan een still en koele schijf 8)7