Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver) Review

2green 10 januari 2017, laatste update op 8 september 2017, 4 views

Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver) (Product gekocht)

Bluetooth headset dat draadloos zeer goed geluid levert en een bruikbare noise cancelation. Ondanks het gewicht zitten ze erg comfortable.

Pluspunten

• zeer licht gewicht
  • Zeer goed wireless geluid (beter dan ZIK 3.0)
  • buiten onbruikbaar (veel windruis... heel erg veel)
  • Meest confortabele headset dat ik heb gehad
  • erg stevig door ontwerp en toepassing van staal op de juiste plekken
  • Prettige bediening (prettiger dan zik 3)
  • audiokabel meegeleverd voor als accu leeg is(geluid kwaliteit is dan wel iets minder)
  • opklapbaar tot ongeveer omvang 7" tablet met dikte van een standaard muis.

Minpunten

• Krast erg makkelijk (kunstof met kleurlaagje)
  • geluid is niet zo goed als bedrade headsets in deze prijsklasse
  • na 3 uurtjes zit de headset ietswat onconfortabel (eigenlijk ook een pluspunt)
  • na 3 uurtjes of tijdens sport broeierig (by design, maar toch een nadeel)
  • Ziet er goedkoop uit, veel plastic + ietswat gedateerd ontwerp
  • geen lader meegeleverd, wel micro usb (tegenwoordig vrij normaal)

Geluidskwaliteit is goed

Geluidskwaliteit van deze bluetooth headset is beter dan de meeste bluetooth headsets, maar kan niet op tegen bedrade headsset indezelfde prijsklassen.

Noise cancelation is bruikbaar

De noise cancelation is bruikbaar en beter dan vrijwel iedere andere headset met NC. Echter blijf je toch nog omgevingsgeluiden horen, stemmen, etc... het is allemaal wat meer gedempt.
Tevens geeft de NC een soort ruis en druk op oren, niet storend voor mij, maar wel aanwezig.

Draagconfort is zeer goed

Ondanks het gewicht zitten ze erg prettig. De meeste headphones gaan mij irriteren na 20 minuten, deze totaal niet. Zou ze zonder problemen de hele dag op kunnen hebben. Hierbij moet ik zeggen dat ik in het begin ze vervelend vond zitten na zo'n drie uurtjes, blijkbaar zijn ze confortabeller geworden of ben ik gewend naar een paar week. Mijn vermoeden is dat de kussens wat zachter zijn geworden.

Geschikt om mee te sporten als klamme oren acceptabel zijn

Tijdens het sporten worden de oren wat klam, maar dat wist ik van te voren (wilde absoluut niet die kletskoppen horen die blijkbaar in ieder krachthonk terug te vinden zijn). En deze headphones zijn voornamelijk gekocht voor op kantoor en de thuiswerkplek. Dat ze geschikt zijn om mee te sporten is een pre, had verwacht dat ik daarvoor een andere set erbij had moeten kopen.

Krasgevoelige laklaag

Ik heb de grijze uitvoering genomen omdat deze in aanbieding waren voor 169 euro. Veel goedkoper dan de regulier prijs. Echter is de grijze laklaag erg gevoelig voor krassen. Toegegeven komt ook omdat ik ze gebruik in de gym en er af en toe met dumbbells tegen aan kom.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver)?