Shure SRH440 (Zwart) Review

Thijs? 9 januari 2017, laatste update op 9 januari 2017, 138 views

Shure SRH440 (Zwart)

Fijne hoofdtelefoon, wanneer de kussentjes van een duurder model gebruikt worden. Goed geluid voor een redelijke prijs (¤ 64 op dit moment). Zit langere tijd fijn op het hoofd, wordt alleen wat warm aan de oren.

Pluspunten

• zit fijn
  • kussentjes makkelijk te vervangen
  • snoer is lang, gekruld en vervangbaar
  • prijs (¤ 64 op dit moment)
  • verloopstekker meegeleverd
  • bewaartas meegeleverd

Minpunten

• warm aan de oren
  • voelt wat plastic aan

Mijn eerste hoofdtelefoon maar erg tevreden over voor dit bedrag. Ik zocht een hoofdtelefoon van onder de ¤ 100 en deze via Bax-shop voor ¤ 64 besteld mét extra kussentjes van een duurder model (SRH840 á ¤ 17,50, dus voor ¤ 81,50 was ik klaar) omdat de kussentjes van de SRH440 inderdaad nét te dun zijn. van de SRH840 zijn net wat dikker, groter én zachter op de oren en passen er uitstekend op. Mogelijk is dit ook met andere modellen mogelijk zodat je een ruimere keuze in kussentjes hebt.

Geluid was in het begin even wennen (of inspelen?), omdat ik vanaf goedkope oordopjes kom. Maar ben er nu een paar weken verder erg blij mee, geluid is goed (voor zo ver ik een referentiekader heb) bij lage volumes, maar beter bij hogere volumes. Voor mijn gevoel komt de bas er beter uit na een paar uur geluisterd te hebben.

Wordt wel iets warm aan de oren, dus mogelijk is dit in de zomer wel een probleem. En voor sommige personen is de bouwkwaliteit misschien een punt: het voelt wat plastic aan, maar daar heb je eigenlijk geen last van als ie op je hoofd zit :)

Heb jij ook een Shure SRH440 (Zwart)?

ik heb ook de kussen van de 840 er op zitten (niet die van de 940 doen heb ik gelezen, dan wordt het allemaal te schel).

Maar ik vond hem vooral te zwaar op m'n hoofd. Het stuk nepleer kan je 'reversible' open maken (voorzichtig loshaken) en dan zie je dat er in die hoofdband een groot stuk rubber-achtig plastic zit wat veel te hard en zwaar is (naar mijn mening). Dat kan er gewoon uit zonder dat het iets aan de functies van het afstellen doet of wat dan ook.

Ik heb vervolgens dit gehaal: https://www.thomann.de/nl...ef=search_rslt_580_118472
(de vervangbare padding van een Sennheiser 580 / 600 blijkbaar) en die gewoon met wat velcro (of dubbelzijdig plakband) vast zetten, en daarna het geheel weer dicht naaien (vriendin lief / vrouwlief was hierbij heel handig :P).

Voordat ie dicht gaat ziet het er dan zo uit: https://1drv.ms/i/s!AgtoBEiLfbmcjkkjg-oIoKs9MfMY

Hij is nog steeds 'foldable', afstelbaar en een stuk lichter (scheelde meer dan 80 gram op m'n wegschaal met before-and-after). Kan inderdaad heel lang op m'n hoofd blijven zitten maar mist de ademing van semi-open headphones in de hittegolf momenten van de Nederlandse zomer :).

De 440 out-of-the-box is erg ;analytical' in geluid, en de kussentjes hebben even nodig om wat zachter te worden zodat ie wat beter zit. De kussentjes van de 840 zijn een mooie 'instant fix'. Zijn zachter van nature, vormen iets beter waardoor de bass iets beter merkbaar is. Maar nog steeds subtiele verandering hoor, ik zou ze altijd 'analytical' blijven omschrijven, het is niet alsof het opeens een HiFi headphone wordt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie/tips! Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig last heb van het gewicht of dat het niet fijn zit. De band raakt mijn hoofd direct op mijn kale hoofd :+ en heb absoluut geen gevoel dat ie drukt of niet fijn zit na verloop van tijd. Luister soms meerdere uren per dag zonder problemen.

Misschien als de padding wat harder wordt, na verloop van tijd, dat ik dit dan ga proberen _/-\o_