Specificaties Mono Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Ultimate Ears UE Roll Zwart Review

HetGezegde 8 januari 2017, laatste update op 14 april 2017, 707 views

Ultimate Ears UE Roll Zwart

Prima speaker: produceert beter geluid dan ik had verwacht. De bass is rijk en het geluid vol. Vervorming treedt op bij maximaal volume, maar dat is niet gek. De app is duidelijk en koppeling gaat vloeiend. Blijft gewoon doorspelen bij direct contact met water (douchekop getest).

Pluspunten

• Een equalizer in de app
  • Water, stof en zand dicht
  • Prima geluid
  • Geluid is 360 graden
  • Gemakkelijk te koppelen
  • Ook een AUX aansluiting
  • Ophangen aan de douchekop

Minpunten

• Bij harder zetten op speaker zelf klinkt bij 't limiet een heel harde *PIEP* toon
  • Alarm functie: enkel aan of uit

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
# PRIJS
Hij is wellicht ietwat duur voor hetgeen dat 'ie lijkt te geven, maar een eurootje of 80 is deze speaker toch echt wel waard.

# DE APP
Een groot voordeel vind ik dat je via de app een equalizer kunt instellen en dat deze instelling op de speaker zelf wordt opgeslagen. Het maakt daarna niet meer uit aan welk apparaat je dit beestje koppelt, de equalizer blijft actief.
In de app kun je verder meerdere telefoons koppelen of juist meerdere UE apparaten (maximaal twee meen ik).
Daarnaast heeft de app nog een alarm functie, maar die kan enkel aan of uit - niet heel nuttig in mijn ogen.
Je kunt de speaker ook het beste in en uitschakelen via de app zelf. De app vindt de speaker altijd, ook al staat deze uit. Door de app te gebruiken heb je nooit problemen met de connectie.

# GELUIDSKWALITEIT
Het geluid is goed, maar de bass is natuurlijk niet zo krachtig als z'n grotere broer of de JBL's. Hoe dan ook: het is alleszins beter dan de Xiaomi speakers welke ik eerder gebruikte.
De meeste speakers zijn dan ook duurder.
Via bluetooth zit er de standaard, bekende vertraging op. Wanneer ik via Netflix een film afspeel, sluit ik de speaker het liefst via AUX aan op mijn laptop, omdat anders het geluid iets achterloopt op de film. Dit "probleem" had ik ook met mijn Xiaomi speaker en ik ben blij dat deze UE Roll een AUX ingang heeft (want dat heeft de speaker van Xiaomi niet).

# BOUWKWALITEIT
Je kunt de speaker niet rechtzetten; hij blijft plat liggen. Gelukkig produceert hij geluid in 360 graden en maakt het daarmee dus niet uit waar 'ie ligt. De speaker is hierdoor uitermate geschikt voor feestjes om midden op tafel te leggen (en is nog bier/wijn bestendig ook).
De afwerking is mooi: stoffen behuizing met direct daaronder de speaker zelf.
Door z'n robuuste bouw kan hij vast ook wel tegen een stootje: moet je met de Xiaomi boxjes (van hard plastic en aluminium coating) niet proberen: krassen en deuken all-over-the-place.

# WATERBESTENDIG
Wanneer je direct op de speaker water spuit, wordt het geluid (logischerwijs) dof, maar blijft de speaker wel gewoon doorspelen. Het water komt direct op de conus (of wellicht een dun membraan er overheen) terecht, dus de stof zelf houdt het water niet tegen - gelukkig maar, anders zou er ook een groot deel van het geluid worden tegengehouden.
Wanneer je de speaker op 'n rug legt (normaal gebruik dus), 'm inschakelt, muziek afspeelt en er een glas water op leeg gooit, zie je de waterdruppels dansen.
De UE Roll is waterbestendig!

Het is trouwens heerlijk om met deze speaker onder de douche te staan terwijl mijn telefoon op het badmeubel ligt en ik tussen nummers kan wisselen met mijn waterbestendige Pebble 2 (I know you're jealous).

# ACCUDUUR
Ik heb 'm in de tussentijd nog niet moeten opladen, maar ik heb er zo'n 6 tot 8 uur gebruik van gemaakt (niet op maximaal volume) en er is nog zeker 50% aan batterij over. Accuduur zou dus zo'n 14 tot 20 uur moeten zijn.

# CONCLUSIE
Ik ben zeer tevreden met dit speakertje. Produceert goed geluid, is een verademing in de douche en de bouwkwaliteit en accuduur zijn prima in orde. Gewoon een top product, zoals je van Logitech mag verwachten.

# FOTOGALERIJ

De UE Roll is waterbestendig!

Heb jij ook een Ultimate Ears UE Roll Zwart?

Ben toch wel benieuwd hoe je deze speaker 4 sterren geeft, en toch slechts 2 minpunten geeft (die volgens mij geen ster aftrek verdienen), en conludeert dat het een "top product" is. Wat heeft je doen besluiten om een ster minder te geven dan mogelijk? :)

Overigens, korte maar voldoende review imo, en ook fijn dat je er wat foto's bij post. Het apparaat ziet er echt strak uit!
Als je kijkt naar de score per criterium (staat onder de totaal score), dan is het wellicht logischer? De prijs ligt in mijn ogen wat hoog voor hetgeen dat 'ie kan en doet. Hij klinkt beduidend beter dan mijn Xiaomi speaker, maar is daarmee ook 4x zo duur.

Daarnaast is er, zoals bij veel bluetooth speakers, vertraging te horen bij afspelen van muziek/film. Bij muziek is dit zo erg nog niet (in mijn geval), maar bij film kijken is het irritant.
Duidelijker nu, thanks.

Goed punt van vertraging door Bluetooth. Ik dacht als dit voor filmpje kijken in bed, maar dan is een kabeltje toch wel beter natuurlijk. Tenzij ik voor elke film het audiospoor een paar seconden vooruit spoel, maar dat lijkt me niet de bedoeling voor een speaker van deze prijs :p