Specificaties Rad. R9 Fury (1,02GHz), 4GB HBM - Bekijk alle specificaties

Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz) Review

landkroon 7 januari 2017, 340 views

Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz)

Op volle kracht 4K gamen.

Pluspunten

• Stil
  • Inklikken en draaien in CrossFire
  • Prestaties

Minpunten

• Inbouwlengte
  • Voeding

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Sinds kort draaien er twee AMD Fury kaarten in CrossFire. Twee Sapphires maar niet exact dezelfde uitvoering maar het draait prima.
Nieuwste driver downloaden en alles gaat eigenlijk vanzelf. Je hoeft niets in te stellen maar alleen op volle kracht te gamen.
Alle games zijn in 4K te draaien op hoogste resolutie.
Nog getwijfeld over de Nvidia 1080 maar omdat er al een Fury in de computer zat is dit een goedkopere oplossing. Misschien niet de allersnelste maar voorlopig draait alles probleemloos op 4K resolutie.
Je moet alleen voldoende inbouwruimte hebben. De kaarten zijn lang en nemen twee sloten in beslag.
Tweaken nog niet echt geprobeerd maar voorlopig ook niet nodig qua prestaties.
Alles zit in een grote kast met waterkoeling op de processor en 6 fans, dus geen last van warmte. De kaart zelf draait rustig en zonder herrie.
Je hebt natuurlijk wel een flinke voeding nodig. Hier draait het op een 1000Watt, 800 of 850 Watt durfde ik niet aan. Je kan dan de kaarten en processor voeden maar als er ook koeling bijkomt wordt het denk ik krap.

Heb jij ook een Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz)?

Hoi, misschien wil ik in de nabije toekomst ook r9 fury cf draaien, nu nog met 1 kaart in mn rig. is de performance significant beter in de meeste games als je cf draait? Of iig de min fps? En in welke games wel of niet?

Met vriendelijke groet
Roberto verdugo
ARK en GTA5 draaien op max op 4K
We hebben geen frames gemeten maar het werkt vloeiend.
Project Cars blijft problematig maar dat ligt meer aan het programma dan de kaarten.
De computer hangt nooit onder CF dus het lijkt allemaal behoorlijk stabiel.
We hebben wel een flinke voeding van 1000W, een berg fans en een mooie CrossAir kast met veel glas die met alle fans koel blijft.