Sweex AG000020 Review

cryforhelp 27 oktober 2005, 906 views

Sweex AG000020

Pluspunten

• Goedkoop, makkelijk in gebruik, goed verkrijgbaar, mooi kastje.

Minpunten

• EssentiŽle onderdeel is NIET VAN ALUMINIUM, bijgeleverde USB kabel is redelijk kort (1m)

Ik heb vandaag binnengekregen, maar nog niet in gebruik genomen, deze externe behuizing. Er komt een 250GB schijf in die nog moet binnenkomen.

Ik ben wel enigszins teleurgesteld in de behuizing, sweex adverteert dat hij van aluminium is, maar dat is maar deel waar. Als je naar de foto kijkt, dan zie je de grote platte vlakken, deze zijn van aluminium en haal je eraf om erin te komen. Dan houd je een soort ring over, met die ribbels erop en dat is van plastic.
Wel jammer, want dat is het gedeelte waarmee de schijf zijn warmte zou moeten afvoeren, er is geen direct contact met de aluminium zijkanten, dus die zullen niet heel veel de koelcapaciteiten verbeteren.

Behalve dat is het een prima doosje, ik heb er al 1 in gebruik die van plastic is, dus in de praktijk zal het niet heel veel uitmaken. Het is snel duidelijk hoe het product moet worden geopend, maar ik ben niet zo'n fan van de superkleine schroefjes waarmee de buitenste panelen dichtgaan. Wel is het netjes dat ze er een schroevendraaiertje bijleveren voor die schroefjes (kleiner dan standaard formaat).

Er is geen papieren handleiding aanwezig, maar ik mis hem ook absoluut niet.
Het is een esthetisch zeer aantrekkelijk apparaatje, lekker strak en functioneel. Hij is ook mooi klein, zonder veel overbodige ruimte.

Heb jij ook een Sweex AG000020?