Canon Digital Ixus v3 (3MP, 2x zoom, 35-70mm, f/2.8-4.0) Review

keesmod 27 oktober 2005, 249 views

Canon Digital Ixus v3 (3MP, 2x zoom, 35-70mm, f/2.8-4.0)

Pluspunten

• levensduur
  • lekker handzaam
  • kleur-echtheid

Minpunten

• zoom (is maar 2,3x)
  • kleine hoeveelheid instel mogelijkheden
  • snel bewogen wanneer schemerig
  • filmpjes max 30 sec.

Uitbreidbaarheid Score: 1
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Heb deze destijds in Tenerife gekocht, was een beetje een gok, maar is een goede gok gebleken!

Hij heeft geen bergen nifty features maar is gewoon lekker te bedienen. Er zit een goede flitser op met een groot genoeg bereik, daar je maximaal 2x in kan zoomen (en nog een aantal x digitaal, ik gebruik dit echter nooit). Kleuren zijn heel kleurrijk en levensecht. De behuizing is echt keihard omdat het een massieve behuizing is van staal. En trouwens, als die het bij mij overleeft, doet die dat zeker bij jou :P

Nadeel is echter dat er niet zo'n grote zoom functionaliteit op zit en dat fotoos snel bewogen zijn wanneer het schemerig wordt.
De filmpjes die je kan maken zijn maximaal 30 seconden, dit hoeft niet per se een nadeel te zijn, maar ik had graag gezien dat dit iets langer zou kunnen per filmpje.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus v3 (3MP, 2x zoom, 35-70mm, f/2.8-4.0)?