Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB7250 (Zwart) Review

Jurgen.D 4 januari 2017, laatste update op 4 januari 2017, 384 views

Philips SHB7250 (Zwart)

Een goeie headset zonder veel poespas en een sober design

Pluspunten

• NFC
  • mooi zuiver geluid
  • geen ruis via bleutooth
  • 11 uur batterij
  • geen overdreven heldere led
  • zit stevig op het hoofd
  • doet geen pijn aan de oren, ook niet na lange tijd
  • geen verstoring, ook niet op maximum volume

Minpunten

• oubollig design
  • kussens niet vervangbaar
  • Volume luid genoeg, maar geen overschot
  • hoofdband mocht iets breder zijn
  • Microfoon stelt niets voor

Inleiding:

Na jaren een logitech G930 headset te hebben met zijn bijhorende perikkelen heb ik besloten iets nieuws te proberen.
Gezien ik de microfoon nooit gebruik was een normale bluetooth headset een makkelijke en goedkope optie.

In de doos:

In de doos dit de headset, een micro usb laadkabel en een M/M 3.5mm kabel om bedraad te luisteren. verder zit een quickstart guide in. Een uitgebreide handleiding moet je van de site van Philips downloaden. Een etui of zakje om op te bergen zit er niet bij.

Design:

Het disign is niet echt indrukwekkend. Maar persoonlijk is dit niet waar ik naar zoek in een headset. Hij heeft een erg generisch uiterlijk. Welk merk ik op dat de kleine metalen bevestigingspunten van de earcaps op foto's goudkleurig zijn. Die van mij was gewoon chrome. Wat een pluspunt was in mijn geval. :)
De headset is stevig genoeg voor wie niet de gewoonte heeft op zijn headset te gaan zitten.

Koppelen:

Het koppelen gaat vrij standaard. 4-5 seconden de powerknop indrukken tot de led blauw/wit gaat flikkeren en paren. Een stem klinkt door de headset met de bevestiging dat het toestel gekoppeld is. Hij kan 4 toestellen onthouden. Bij een 5de koppeling gaat de oudste niet gebruikte koppeling verloren.
NFC is aanwezig, al heb ik geen devices om die te testen.

portable?

De headset is licht genoeg om geen probleem te vormen om mee te zeulen. Ook dichtklappen is geen probleem.
Je kan hem zowel dichtklappen op de normale manier als ook de speakers een kwartslag draaien waardoor hij slechts 3cm dik wordt om op te bergen. De laatste is vooral interessant om in een koffer op te bergen.
Ook is dit handig om hem zo rond de nek te dragen.

Comfort:

De headset zit héél comfortabel rond de oren. Al kan je hem niet volledig over ear noemen tenzij je kleine oren hebt. Toch zit hij comfortabel genoeg om uren aan een stuk te dragen. De headset klemt stevig zonder pijn te veroorzaken aan de oren.
Dit is dan ook één van de weinige headsets waar ik daar geen last van heb.
De Logitech 930 werd na een tijd toch wat pijnlijk om een vergelijk te geven.
Staan dansen of headbangen is dan ook geen probleem met de Philips SBH7250.

Geluidskwaliteit:

Altijd moeilijk om voor iemand anders te bepalen hoe goed hij is. Maar om een vergelijking te maken: Hij speelt luider en mooier dan mijn Logitech G930.
Als is het verschil geen dag en nacht, wanneer je ze na elkaar gebruikt is het duidelijk hoorbaar.
De Philips geeft meer scherpe geluiden, meer lage tonen en gaat iets luider.
Ook heeft de headset nog een EQ knop waardoor je de loudness iets opkrikt. Helaas is het enkel aan of uit en valt die niet af te stellen. Gelukkig onthoud hij wel of die aan of uit stond na het uitschakelen.

ontvangst:

Hij maakt gebruik van bluetooth 4.0 waardoor hij kan gebruik maken van 25Mbits bandbreedte. Dit hoor je ook meteen en speelt 44.1Khz/16bit perfect af.
Ook wat afstand betreft doet hij het uitstekend. Hij haalt vlot twee muren, maar een verdiep kan de ontvangst niet aan. Al kan dit aan de dongle op mijn pc liggen.

Conclusie:

Een no nonse headset met heel goed geluid. De batterij is acceptabel met 11 uur. Laden gaat in 2 uur. Licht, comfortabel met sober design.
Voor wie enkel geluidskwaliteit belangrijk vindt is dit de beste headset in zijn prijsklasse. Wie op zoek is naar een design toestel kijkt beter ergens anders.

Heb jij ook een Philips SHB7250 (Zwart)?