Xiaomi Mi Band 2 Review

denemio 4 januari 2017, laatste update op 5 juni 2017, 55 views

Xiaomi Mi Band 2

Leuke instap fitnesstracker met een goede accuduur voor weinig geld.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Waterdicht
  • Afstand redelijk accuraat
  • Handige notificatie als je te lang stil zit
  • Je kan de tijd zien

Minpunten

• Hartslag wordt niet altijd opgepakt

Verpakking
De Mi Band komt in een mooi doosje zoals we van Xiaomi gewend zijn. De band wordt geleverd zonder al te veel extra's, je krijgt een armband, een oplaadkabel en een kleine handleiding.

Lekker goedkoop, deze heb ik voor 17 euro gekocht, ze zijn vaak in de aanbieding bij bijvoorbeeld gearbest.
Batterij
Xiaomi belooft een batterijduur van 20 dagen, deze haal ik echter niet. Na ~15 dagen krijg ik een melding dat de batterij nog 10% over heeft.
Display
De band heeft een leuk klein display, super handig om de tijd te zien (omg een horloge :D), maar je kan ook de statistieken van de dag zien, wat je precies wil zien kun je instellen in de app, je kan kiezen uit de volgende stats:
  • Tijd (verplicht)
  • Stappen
  • Afstand
  • CalorieŽn
  • Hartslag
  • Batterij
Fitness tracking
Ik heb het idee dat de stappenteller wel redelijk accuraat is. Je krijgt in ieder geval een goede indicatie van hoeveel je die dag bewogen hebt. Via de app kun je een stappendoel instellen, als je deze haalt wordt een leuke animatie op het kleine schermpje van de band getoont.

Als je een uur stil zit geeft de band een notificatie waarmee deze je aanspoort om in beweging te komen. Hierdoor wordt je bewust van hoeveel je wel niet stil zit op een dag.

De band heeft ook een hartslagmeter, maar deze gebruik ik nooit, ik kan niet veel zeggen over de accuraatheid hiervan. Ik heb wel een paar keer de hartslagmeter gestart, maar als de band strak op je pols zit faalt deze nog wel eens.
App
Ik heb de band gebruikt icm met een Android toestel dus ik weet niet hoe de iOS app is in vergelijking tot de Android app. De app kan gewoon gedownload worden op Google Play, handig :)

De app bied best wel veel functies, zo kun je bijvoorbeeld een wekker instellen of aangeven dat je band moet gaan trillen als je gebeld wordt, handig als je telefoon op stil staat.
Slaap tracking
De band kan ook je slaap tracken, dit geeft een goede indicatie van de hoeveelheid slaap je die nacht gehad hebt.

Dit kun je ook vergelijken op basis van week of maand.

Waterdicht
Ik houd de band altijd om tijdens het douchen en zwemmen, tot zo ver geen problemen, hij lijkt goed waterdicht.
Het is een leuke band met een aantal handige features zonder te veel te betalen. Ik vind het vooral handig dat ik er op gewezen wordt als ik lange tijd stil zit, dat hij kan trillen als ik gebeld wordt en dat hij lang mee gaat op een batterijlading :)

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2?