Specificaties Surround geluidsweergave met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Creative Sound BlasterX H5 Tournament Edition Review

AntraxTestpanel 1 januari 2017, 148 views

Creative Sound BlasterX H5 Tournament Edition (Testpanel)

Een matige game headset. Dit omdat het bass geluid in de headset nogal dof is. Mocht ik je interesse hebben gewekt, lees dan de volledige review.

Pluspunten

• Kabellengte
  • Modulaire toepassing (microfoon)
  • Stevige constructie

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 1

Uiterlijk

De eerste indruk is dat deze headset er stevig uitziet. Het voelt ook stevig. Over uiterlijk valt te twisten. Na een week deze headset getest te hebben is uiterlijk een persoonlijke smaak. Hierover mag je zelf beslissen.

Bouw

De headset voelt licht aan maar heeft een stevige bouwconstructie. Dit maakt de headset gemakkelijk om op je hoofd te dragen. Wel valt het op als je de headset voor langere duur op hebt dat je oren warm worden. Ik weet niet of dat wel of geen pluspunt is.

Audiokwaliteit

Het geluid uit de headset klinkt dof. Heel erg dof. Na het installeren van de software kon ik na wat instellingen aan de equalizer de headset wat 'natuurlijker' laten klinken maar dit zou zonder software 'out of the box' al mogelijk moeten zijn.

Opnemen van spraak gaat met veel ruis. Zo wel zonder als met de software van Creative. Enkele andere professionele programma's halen deze ruis er bijna uit maar van een headset van deze prijsklasse verwacht je natuurlijk dat de headset zelf dit voor jou doet. Dat is voor een 'game' headset best jammer.

De headset heeft qua bouwkwaliteit een stevig pluspunt. Doordat je de microfoon eraf kunt halen zit de microfoon niet in de weg, dat is een pluspunt. Dan kom ik aan op het negatieve punt; de prijs kwaliteitverhouding. Het geluid is ondermaats voor een Gaming headset.

Met deze conclusie staat vast als je als gamer op zoekt bent naar een goede gaming headset, je beter door kunt kijken in de Pricewatch. Het doffe geluid is een simpele no-go.

Heb jij ook een Creative Sound BlasterX H5 Tournament Edition?

Uit interesse, op welke machine / geluidschip heb je deze getest?
Excuus voor de zeer late reactie op je vraag. Ik heb deze (game-) headset getest op de volgende apparaten:
Ach, we missen er allemaal wel eens een paar.

Ik moet alleen even terugvinden waarom ik het precies vroeg. Ik heb nml een H5 Tournament en H7 Tournament liggen en die klinken toch echt gewoon heel erg goed, ik vroeg mij volgens mij af wat de bron is om dat uit te sluiten. Ik heb hem vooralsnog via USB gehad (H7) en via mn Creative G5 (H5), beide zijn m.i. hele scherpe concurrentie voor die Clouds, ook vanwege de m.i. erg goede / zachte pasvorm.