Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart Review

Aidix 1 januari 2017, laatste update op 1 januari 2017, 694 views

Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart

Prima telefoon voor weinig geld met een groot pluspunt voor mensen die hem voornamelijk gebuiken als bel&sms telefoon.

Pluspunten

• Zeer goede ultra powersave mode

Minpunten

• Bij actief gebruik als smartphone niet super zuinig

In deze korte review even een opmerking over de accuduur.
Ik heb deze telefoon voor mijn werk waar ik hem voornamelijk gebruik als telefoon, dus bellen en sms,. Als jij ook zo'n soort gebruiker bent dan heeft deze telefoon een groot voordeel: de ingebouwde ultra powersave mode die ook echt doet waar hij voor bedoeld is. Als ik bij mijn Galaxy S5 deze mode aanzet loopt hij nog sneller leeg als normaal (ongeacht android 4.4 of compleet gewiped en verse 6.0) en moet je ook echt een tijdje wachten als hij wordt aan of uitgezet. Bij de P9 Lite gebeurt het omschakelen in 2 seconden en zodra deze mode aan staat verbruikt hij vrijwel geen stroom meer in standby. Je hebt dan in feite net zo'n dumbphone die over een dag heen een paar procent verliest. Een functie als email is dus niet beschkbaar, maar het snelle omschakelen zorgt ervoor dat je de smartphone en dumbphone modes snel kan afwisselen.
In normale smartphone mode vlieg je bij actief gebruik redelijk vlot (zeg maar gemiddeld) door de accu heen. Zie daarvoor tests van Tweakers of andere review sites. Ter vergelijk heb ik een battery eater test gedraaid op mijn S5 plus en de P9 lite. Ondanks dat mijn 2 jaar oude S5 inmiddels maar een schamele 2350mah accu over heeft van de originele geadverteerde 2800mah en de 2x zo snelle SD805 soc een stuk minder zuinig zou moeten zijn kwam het testresultaat ongeveer op hetzelfde neer. Wellicht een gevolg van het AMOLED scherm.
De verdere gebruikservaring van de P9 Lite is prima. Ik heb geen enkel probleem met EMUI en de snelheid van de telefoon is meer dan in orde.
Al met al ben ik zo tevreden met de prijs kwaliteit verhouding van deze telefoon dat ik na 10 jaar Samsung en Apple topmodellen te hebben gebruikt ook voor mijn prive telefoon een Huawei zal overwegen.

Heb jij ook een Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart?