Specificaties Oordopjes (standaard) met bediening - Bekijk alle specificaties

LeEco USB Type-C headphones (Wit) Review

kanem0chi 1 januari 2017, laatste update op 6 maart 2017, 4.002 views

LeEco USB Type-C headphones (Wit)

❗'THE FUTURE IS HERE'❗ Maar $13,- kostende type-C headphones die een beter geluid geven dan de Apple EarPods en je klaar maakt voor een toekomst-loze 3.5mm headphone jack!

Pluspunten

• Comfort is erg goed naar mijn mening
  • "Onderste helft" heeft plat draad, waardoor het niet snel in de knoop raakt
  • Het geluid kan lekker hard, al hoor je bij de 3 hoogste levels een kleine vervorming
  • Geluid is net, net iets beter dan de Apple EarPods, en daarom een leuk alternatief
  • Indicatie lampje om te zien of ze aanstaan
  • Prijs is erg aantrekkelijk met Type-C aansluiting
  • Actieve noise cancellation werkt goed

Minpunten

• Type-C aansluiting mocht je geen device hebben waar dit op zit
  • Indicatie lampje om te zien of ze aanstaan, graag een optie om dit zelf in of uit te schakelen

De Chinese fabrikant LeEco, (voorheen LeTV) heeft als een van de eerste electronica fabrikanten, telefoons aangekondigd met een usb type-c poort als audio-output. De 3,5mm-jack ontbreekt op alle toestellen die sindsdien geïntroduceerd zijn. Het is de eerste keer sinds een paar jaar dat er toestellen verschijnen zonder de aloude 3,5mm-ingang.

De nieuwe toestellen kregen een verloopstukje mee die werken via USB-C om het gemis aan een 3,5mm-jack te compenseren, maar ook steeds meer fabrikanten introduceren usb type-C headphones.

-> Is dit de toekomst? Laat het weten in de comments of wat jij denkt dat de toekomst zal brengen!

Mijn uitdaging voor deze review is om behalve de nieuwe LeEco headphones te reviewen, ook over USB typce-C te disccuseren en dit dan ook nog eens interresant te houden. De laatste paar jaren was USB, wat staat voor Universal Serial Bus, een en niet te missen onderdeel. We zagen al verschillende kleine verandereningen zoals Micro-USB, maar ondertussen begint de opvolger van USB zich echt in zicht te brengen bij meer en meer consumenten. Zal er ooit een tijd komen dat we met 1 kabel alles kunnen opladen van telefoon, tablet, laptop, camera en meer? Ik denk van wel.

Ondertussen hebben we allemaal wel eens een draadloze headphone of 3.5mm headphone kabel gezien, maar wat weinigen (en ik zelf ook) nog maar gezien hebben is een usb type-c headphone. Dit is vooral te danken aan de nog steeds populaire micro usb poort en veel telefoons die nog een 3.5mm headphone jack hebben. Wanneer meer en meer telefoons en tablets alleen nog maar een usb type-c poort hebben, zal dit alleen nog maar vertellen wat betreft headphones met een type-c aansluiting. In deze review gaan we alvast een klein stapje doen richting de toekomst, en reviewen we de USB type-C headphones van een bekende, van de onbekende fabrikanten voor velen, fabrikant, LeEco, of zoals voorheen LeTV.

De headphones komen zoals misschien verwacht bij een Chinese leverancier vandaar, die naar Europa verzend. Aangezien de oordopjes voor maar 13$ (12¤ op het moment van schrijven) inclusief gratis verzending verzonden worden, hoef je er ook geen belasting over te betalen. Dubbel zo leuk dus!

Wil je weten waar je ze kan aanschaffen voor 13$? Klik op de titel van mijn video hierboven of ga naar mijn video zelf en in de beschrijving van de video heb ik verschillende linkjes geplaatst waar je deze gemakkelijk en snel kan aanschaffen. LeEco verkoopt haar headphones los via verschillende kanalen voor Westerse consumenten, maar niet via Banggood, Gearbest, vandaar dat ik ze eventjes in de video beschrijving voor je heb gezet.

Het verzenden zelf ging redelijk vlot! Nadat ik het besteld had werden de headphones geleverd binnen 3 weken en was deze verpakt met een goede laag schuim. Hierna heb ik de headphones voor 3 weken gebruikt en ik kan je alvast vertellen, het is een aanrader!

De headphones kwamen in de welbekende gele envelop en waren goed verpakt zoals eerder aangehaald. Wat we meteen zien is nagenoeg dezelfde minimalistische style die veel merken de laatste tijd hanteren. Veel wit, geen schreeuwerige letters en alles draait om 'just the product'. LeEco doet precies hetzelfde met het doosje waar deze inkomt. Wit, product is mooi gepresenteerd en op de achterkant vinden we een sticker met daarop wat specificaties.

Wat betreft die specificaties, ik heb deze voor je opgesomd onderaan deze review, klik hier voor een klein sprongetje. Laten we verder gaan en de deksel eraf te halen om het product uit het doosje te halen.

Wat je meteen ziet is dat de headphones twee soorten kabels heeft. Een platte kabel welke tot aan de splitsing van de kabels plat is en deze daarna rond word tot aan het oordopje. Wat mij betreft ziet het er goed uit, werkt dit ook goed, want zo 'tangled' de oordopjes niet zo gemakkelijk zoals wat bij de iPhone oordopjes gebeurt bijvoorbeeld. In mijn video zie je heel goed wat ik hiermee bedoel.

Onder de oordopjes vinden we een handleiding, maar deze is zoals verwacht in het Chinees en vinden we ook nog wat specificaties. Verder vinden wij niks anders in het doosje.

De oordopjes hebben een soort van schelp vorm, en dit is voor mij persoonlijk perfect. Ik vind in-ear niet prettig zitten, vallen deze bij mij vaak uit ondanks dat ik verschillende siliconen opzetstukjes en groottes heb geprobeerd. Moeders heeft zelf een LeEco Le 2, en deze komt dus zonder 3.5mm headphone jack. Perfect Kerstcadeautje destijds.

Naar mijn mening zijn er 2 dingen die oordopjes maken of kraken. De kwaliteit van het geluid, maar ook het draag comfort, anders is het nog steeds niet lekker om naar goede kwaliteit te luisteren.

Wat betreft het draag comfort, ik kan je vertellen dat ik deze persoonlijk erg lekker vind zitten. Ze zijn vergelijkbaar met die bedraadde iPhone EarPods al hebben deze een meer schelp-achtige vorm, waardoor deze net iets lekkerder zitten. Zelf houdt ik niet van in-ear, vandaar dat ik al een tijdje opzoek was naar type-C oordopjes die niet in-ear waren, leuk geprijsd waren en goede kwaliteit konden leveren.

Waar het vele toch om zal gaan is de kwaliteit van muziek, want bellen doen we toch steeds minder, toch? haha. De kwaliteit van muziek (eventjes de standaard gebruikers groep genomen naar mijn idee) is goed te noemen. Natuurlijk, veel factoren zijn belangrijk en afhankelijk zoals het gebruikte bestandsformaat van je muziek, de audio chip, bedrading etc, maar voor wat ik kan horen, is dat het geluid iets beter is dan de Apple EarPods, kunnen deze een stuk harder, al is het op de 3 hoogste niveau's een kleine vervorming en minder bass te horen.

Vanuit Bulgarije naar Israel vliegen kostte mij ongeveer 3 uurtjes, en in deze 3 uren, non stop muziek luisteren ga je een aantal dingetjes waarderen. Allereerst merk je doordat de schelp zo is vorm gegeven, dat omgevingsgeluid minder hoorbaar is dan bij de goedkopere, standaard vorm gegeven oordopjes. Doordat de vorm voor mijn oren perfect is, merkte ik dat ik geen irritaties had na 3 uur vliegen, waar ik dat bij normale, of Apple's EarPods nog wel een had. Een ander punt is de mogelijkheid om muziek best wel hard te zetten. Ik zat op een vlucht waar zoals gewoonlijk ook mini-mensjes van 0-4 jaar oud zijn, en die hun uitspattingen nog niet helemaal onder controle hebben ;) dan is het toch wel fijn, dat je dat gekrijs een beetje kan 'wegfilteren'. Toen viel mij ook gelijk uit, dat als je een tijdje naar een iets hoger volume luistert, alleen merkbaar bij de 2 a 3 hoogste levels van de volume mogelijkheid, er een kleine vervorming/minder bass aanwezig is. Het volume is dan ook echt hard, dus langdurig hiernaar luisteren was dan ook niet heel fijn, maar om 5 min geen gekrijs te horen is het best eventjes fijn :P

Wat betreft hun marketing term 'CDLA', oftewel, "continual digital losses audio" experience, dat is wat lastig te testen, of dit nu echt een verbetering is ten opzichte van andere type-C headphones, of vergeleken met traditionele 3.5mm headphone jack headphones. Vandaar dat ik dit niet heb besproken, omdat hun zelf niet kenbaar maken of deze ervaring beter zal zijn ten opzichte van normale 3.5mm aansluitingen of type-C aansluitingen. Vanwege dat, heb ik dan ook de headphones vooral vergeleken met de Apple EarPods, omdat iedereen die wel kent of heeft geprobeerd, en daardoor een goed idee kan krijgen hoe de headphones presenteren.

TL;DR? ongeveer 75% van het maximale volume is gelijk aan de maximale volume van Apple's EarPods. Bij 90-100% merk je dat de bass minder word, alsook een kleine vervorming. Geen idee hoe ik dit goed kan beschrijven.

Noise Cancellation
Niet alleen goede geluidskwaliteit kunnen we vinden op deze, toch wel goedkope, headphones, ook Active Noise Cancellation is te vinden. Eventjes een korte uitleg:

Wanneer een headset aan de buitenkant is bekleed met geluidswerend materiaal, spreekt men van passieve noise cancellation. Bij actieve noise cancellation wordt een kleine microfoon in ieder oor geplaatst die het omgevingsgeluid opvangt. Een systeem analyseert vervolgens het geluid en stuurt een omgekeerd tegengeluid mee. Hierdoor wordt voorkomen dat er nog omgevingsgeluiden zijn te horen.

Oftewel, dit zou voor een betere ervaring moeten zorgen bij de ontvangende partij. Aangezien ik niet heel veel bel, heb ik dit dan ook kort, speciaal voor de review getest. De ontvangende partij merkt wanneer jij in de trein zit bijvoorbeeld, dat je wel in een 'drukkige' omgeving bent, maar dat je de achtergrond geluiden minder doordringen. Vooral stabiel achtergrond geluid zoals auto's in de verte worden best wel goed weggefilterd en was de ontvangende partij dan ook erg tevreden met de verstaanbaarheid van mij.

Sound Leakage
Dit is natuurlijk altijd een beetje lastig te meten, hoe goed kunnen mensen meeluisteren met jouw state-of-the-art muziek of belangrijk gossip gesprek over je ex ;) Hoe hard staat het volume, hoeveel omgevingsgeluid is er, hoe goed kan de andere luisteren etc. Aangezien ik veel op pad ben geweest, hieronder 3 situaties:

Thuis - Hier is het altijd redelijk stil en mocht je het volume op 50% hebben staan en in je oren hebben, dan is het lastig voor de ander om mee te luisteren met je gesprek, alsook muziek. Staat deze 100%, dan kan de persoon de muziek meeluisteren en waarschijnlijk wel raden mocht je gezamenlijk aan de eettafel zitten. Het gesprek afluisteren is niet echt mogelijk.
Trein - De trein is over het algemeen periodiek druk. Wanneer deze over het spoor rijd is er veel omgevingsgeluid, en met het volume op 50% zal iemand die tegenover zit niet mee kunnen luisteren. Op 100% kan de persoon voor je ook niet meeluisteren wat de ander je verteld, maar zal de dreuntjes van je boem-boem muziek wel horen ;)
Vliegtuig - Voor het vliegtuig geld ongeveer hetzelfde, al is hier wel een constant omgevingsgeluid, en zit de persoon ook dichter op je. Dan kan je ongeveer hetzelfde als bij de trein aannemen.

Ik plaats hier eventjes een klakkeloze copy/paste van de Tweakers product pagina, dit omdat ik zelf het product heb toegevoegd aan hun database. :)
Meer specificaties kunnen gevonden worden op de pagina van LeEco zelf.

Zoals eerder besproken vind ik persoonlijk usb type-C een fijne verbetering van de reguliere usb en denk ik dan ook dat dit op zeer korte termijn veel te weeg gaat brengen. Om de overgang voor veel consumenten makkelijk te maken, rusten veel fabrikanten nu hun telefoons, tablets, usb-sticks en al het andere rand apparatuur uit met zowel een normale usb poort als type-c. Ook zijn er veel telefoons te vinden die zowel de type-c als 3.5mm headphone jack aan boord hebben.. zoals mijn Xiaomi Mi5s bijvoorbeeld (Mijn review lees je hier. Zelfde camera sensor als in de Google Pixel, geweldig!!).

Nu natuurlijk de vraag, wat gebeurt er als je beide aansluiting tegelijkertijd gebruikt. Het voorbeeld zie je hieronder. Wil je een gokje wagen? Ik geef je vier opties. Laat mij het weten in de comment sectie of op mijn blogpost (hier vind je de blogpost) welke optie jij denk dat juist is.
  • A | Beide headphones spelen muziek af
  • B | Geen van beide headphones spelen muziek af
  • C | De headphone die je selecteert in het instellingen menu zal de muziek afspelen
  • D | De eerst aangesloten headphone speelt af
  • E | De laatst aangesloten headphone speelt af

Nu heb ik het getest op mijn Xiaomi telefoon, maar uiteraard heb ik ook een Xiaomi Notebook Air (mijn review hier) tot mijn beschikking (First World Problems ;) ). Zoals misschien vermoed, werkt deze gewoon direct bij het inpluggen van de headphone en speelt de muziek gewoon goed en direct af zoals verwacht. Ik heb dit ook geprobeerd, ja verklaar me maar voor gek :P, bij de Media Markt op de nieuwste Macbook en ook hier werkt de type-C headphones direct. Al met al, het woord 'universeel' in USB klopt dus.

Hieronder heb ik nog wat informatie geplaatst wat betreft de berichten die Tweakers over dit onderwerp heeft geschreven, als een paar van mijn reviews die hier aan gerelateerd zijn, zodat jullie altijd op de hoogte zijn van het laatste China Gadget en Xiaomi nieuws! :)

Tweakers LeEco persberichten:
- nieuws: LeTV kondigt drie smartphones aan met usb-c als audiopoort
- nieuws: LeEco presenteert Le Pro 3-smartphone met Snapdragon 821

Meer van mijn Reviews lezen?
✔ 2.750+ views -> productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Zilver review door kanem0chi
✔ 6.500+ views -> productreview: Xiaomi Yeelight E27 review door kanem0chi
✔ 17.500+ views -> productreview: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5" review door kanem0chi
✔ MEEST BELEZEN: 70.000 views -> productreview: Xiaomi Mi 5 32GB Zwart review door kanem0chi

Voor ongeveer 13$ heb je naar mijn mening erg goede oordopjes, die ook nog eens onder de magische 22¤ grens vallen, waardoor je ze gewoon kosteloos kan importeren. Voor dat bedrag krijg je (gelukkig) geen in-ear oordopjes, maar goed gevormde schelpen oordopjes die lekker zitten. Zelf ben ik geen fan van in-ear, en is dit voor mij dan ook perfect!

Er is meer goeds aan de oordopjes te vinden. Zo vind ik een platte kabel erg gemakkelijk en handig, waardoor de oordopjes niet snel in de knoop raken. Ook het indicatie lichtje of ze aanstaan of niet, is een grappige functie, al had ik wel graag de mogelijkheid gehad om deze zelf aan of uit te zetten.

De kwaliteit van de microfoon is zoals je verwacht voor de bedrag, niet uitmuntend, maar doet gewoon goed zijn werk. Niks op aan te merken, want de ontvangende klaagde aan het eind van het gesprek nergens over. Dan zal de noise cancellation ook wel goed zijn werk hebben gedaan ga ik van uit :)

Waar het vele toch om zal gaan is de kwaliteit van muziek, want bellen doen we toch steeds minder, toch? haha. De kwaliteit van muziek (eventjes de standaard gebruikers groep genomen) is goed te noemen. Natuurlijk, veel factoren zijn belangrijk zoals het gebruikte bestandsformaat van je muziek, de audio chip, bedrading etc, maar voor wat ik kan horen, is dat het geluid net iets beter is dan de Apple EarPods, kunnen deze een stuk harder, al is het op de 3 hoogste niveau's een kleine vervorming en minder bass te horen.

Samengevat in 1 (lange) zin, haha:
Zelf houdt ik niet van in-ear, vandaar dat ik al een tijdje opzoek was nieuwe oordopjes om mijn iPhone oordopjes te vervangen, met een type-c aansluiting, leuk geprijsd en goede kwaliteit konden leveren - Ik kon geen betere oordopjes wensen en krijgen voor dit bedrag, comfort en kwaliteit!

➕Comfort is erg goed naar mijn mening
➕Het geluid kan lekker hard, al hoor je bij de 3 hoogste levels een kleine vervorming
➕"Onderste helft" heeft plat draad, waardoor het niet snel in de knoop raakt
➕Geluid is net, net iets beter dan de Apple EarPods, en daarom een leuk alternatief
➕Indicatie lampje om te zien of ze aanstaan
➕Prijs is erg aantrekkelijk
➕Type-C aansluiting

➖Type-C aansluiting mocht je geen device hebben waar dit op zit
➖Indicatie lampje om te zien of ze aanstaan, graag een optie om dit zelf in of uit te schakelen

Om een einde te maken aan deze review, deze headphones zijn beter dan de Apple EarPods voor een aantrekkelijkere prijs MET type-C aansluiting! Ik raad dan ook iedereen deze oordopjes aan die graag goede type-c oordopjes wilt, maar geen hoofdprijs wilt betalen. Want zeg nu zelf, 13$ ten schrijven is natuurlijk niks. Vanwege bovenstaande punten, kan ik dan ook niet anders dan 5 sterren geven voor deze oordopjes!

Mocht je zelf graag ook de LeEco USB type-C willen hebben, dan kan je deze bijvoorbeeld op Le.com kopen voor rond 20$ als je in China woont, anders kan je in mijn video beschrijving zien hoe je er aan komt voor 13$

Zoals altijd, mocht je een vraag hebben, opbouwende kritiek of vond je de review gewoon top, een reactie word zeer gewaardeerd! Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jij van de LeEco headphones vindt en/of wat jouw ervaringen zijn. Meer van mij zien op t.net of een review aanvraag willen doen? Breng dan je stem uit. Het is 2 seconde werk, maar daar maak je mij heel erg blij mee:

Thanks,

Martijn

Heb jij ook een LeEco USB Type-C headphones (Wit)?

Lekker uitgebreide review over deze oordopjes. Lijken zeker oordopjes om eens te proberen! :)

+3 :Y)
Airpods!
De draadloze van Apple bedoel je? Die had ik juist expres niet in de lijst gezet :p
Lekker uitgebreide review weer!
Wat me alleen wel opvalt is dat de meeste foto's arg "kartelig" zijn, net alsof ze niet goed zijn geschaald. Of ligt dat aan mij?
Klopt! Ik heb heb ze allemaal verkleint naar 630px width, wat de maximale breedte is voor reviews. Ik was alleen vergeten dat de kwaliteit met schalen op 80% stond ingesteld..Moet nog eventjes nieuwe foto's uploaden met 98% kwaliteit op 1080p in een foto galerij. :)

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 2 januari 2017 12:41]

Ok, top!

En om antwoord te geven op deze vraag:
Waar gaat jouw voorkeur naar uit, 3.5mm of type-C aansluiting?
Het gaat mij persoonlijk denk ik niet eens zozeer om de type aansluiting maar meer om de locatie en de hoeveelheid.

Een 3,5mm jack zit nagenoeg altijd aan de bovenkant van het toestel terwijl de usb-c aansluiting aan de onderkant of zelfs aan de zijkant zal zitten.

nu lijkt me de zijkant bijvoorbeeld een erg lastige plek om daar een usb-c koptelefoon aan te sluiten en je telefoon dan ook nog in je broek te proppen.

Daarnaast is het dus ook weer zo dat in het geval van usb-c je nooit kan opladen en muziek luisteren tegelijk aangezien je maar 1 fysieke aansluiting hebt.

En als laatste is het nog zo dat de usb-c stekker veel groter is dan dan de 3,5mm jack (en dan bedoel ik het harde deel wat nog uit je telefoon steekt als deze is ingeplugd) met als gevolg dat het weer minder makkelijk in je zak past/breekt? Zeker gezien de trend dat telefoons steeds groter "moeten"...
Ik heb ze zelf ook in gebruik op mijn LeEco Le 2 Pro en kan me wel vinden in jouw review. Voor het geld is het geluid ook bijzonder goed. Heb er zelf nog iets van $20 voor betaald (ze waren in eerste instantie wat duurder), maar ook voor dat bedrag ben ik er wel blij mee.

Ik moet wel zeggen dat het een beetje per soort muziek verschilt of ik de klank kan waarderen. Het is dus niet echt dat het geluid slecht is, maar ik vind dan vaak andere merken gewoon wat plezieriger om naar te luisteren. Alleen vaak zijn die ook al duurder, ook een aanschafprijs van 30 euro is natuurlijk al veel meer dan wat deze LeEco's kosten :)
Super om te horen dat jij er ook zo tevreden mee bent, dan zijn zitten we in ieder geval op 1 lijn, en weten andere mensen dus ook dat mijn mening in de review dus objectief is en klopt.

Zelf luister ik graag naar Deep House, Tiesto's Club Life en meer in die richting. Ik zal zo eens kijken of je met andere muziekstijlen ook echt een groot verschil hoort met bijvoorbeeld Apple's EarPods.

En wat jij ook zegt, de keuze voor 12¤ of 30¤ voor oordopjes, dan is bij mij de keuze al snel gemaakt als de kwaliteit nagenoeg hetzelfde is! :)
Dat is wel het soort muziek wat het beste klinkt met deze oordopjes inderdaad :) Met Rock of Metal vind ik het wat minder, het is net alsof de muziek dan wat te complex is (als in, teveel verschillende instrumenten e.d. bevat) en dan klinkt het gewoon minder prettig om naar te luisteren. Voor zover Metal überhaupt prettig is natuurlijk :P
haha, ik ben totaal geen Rock of Metal fan, dus dat kan en ga ik dan ook maar niet beoordelen haha!

Thank voor je reactie :)
Verstandig :D Ik luister eigenlijk wel vrij veel muziekstijlen, maar het moet niet al te hard worden.
Nice review. 3.5mm jack, lightning, USB-c, Bluetooth.. echt praktisch is het niet dat er nu vier actieve standaarden zijn. xD
Dank je wel! :)

Haha, lightning een standaard? Geloof het niet, want alleen Apple kan die standaard gebruiken. En Bluetooth is een standaard voor Draadloos, dus dan hebben een mooie keuze tussen bedraad of niet bedraad, wat in mijn ogen best goed is?

Als we dan kijken naar de overige 3: Micro usb, type-c en 3.5mm, waarvan dan micro usb en 3.5mm samen zullen smelten naar een usb type-C standaard, lijkt mij dat wel goed.
Ik heb een vraagje over de noise Cancellation, de beschrijving over het verschil tussen actieve en passieve noise canceling gaat volgens mij over wat jij hoort of eigenlijk niet meer hoort.

Voor de review heb je iemand gebeld om te kijken of hij/zij je beter hoort als jezelf in een drukke omgeving zit.

Dit zijn volgens mij twee verschillende dingen.

Mijn vraag is nu wat voor noise canceling is er actief? Een voor jezelf zodat je lekker rustig in een vliegtuig kan zitten of een noise canceling voor de far end ofte wel iemand die je belt?

Ik denk het laatste. Ik gebruik de headset nu en ik heb niet het idee dat deze nu actief mijn omgevings geluid aan het onderdrukken is.
Ah, dan heb ik dus Active Noise cancellation verkeerd opgevat. Op de product pagina van LeEco, LeMall: http://www.lemall.com/pro...d-1001527.html?ref=cn:274 staat active cancellation. Als we eventjes een sprongetje maken naar Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Active_noise_control), dan staat daar uitgeled dat: “Active noise control (ANC), also known as noise cancellation, or active noise reduction (ANR), is a method for reducing unwanted sound by the addition of a second sound specifically designed to cancel the first.”

Met andere woorden, hierdoor zal mijn ervaring tijdens het luisteren naar audio beter moeten worden, omdat de ‘noise’ word weggefilterd met ‘tegengeluid’. Ik heb dit eventjes door de war gehaald met de vaak 2de microfoon die op telefoons te vinden is. Mijn excuses! Zal het zo eventjes aanpassen. Snap je hem nog? :P

Btw, excuses voor de late reactie!
Hallo Martijn,

mooie uitgebreide review, misschien een beetje aan de subjectieve kant :P

Ik zit met het stuk technische specificaties, de link die je hebt ingevoegd klopt niet, brengt me naar een marketingpraatje over een telefoon van hetzelfde bedrijf. Weet je zeker dat het USB protocol 2.0 is?
Tweakers heeft eerder al een stukje getikt over de chaos in USB-C protocollen land. reviews: De veelbelovende warboel van usb-c: Eén kabel die vrijwel alles kan
Een beetje aan de subjective kant? Kan je mij vertellen wat/hoe of waarom je dat vindt? Dan kan ik in de toekomst hier namelijk op letten.

Ik heb eventjes de Chinese specs erbij gezocht voor je, http://www.lemall.com/pro...d-1001527.html?ref=cn:274 en hier de Google translate pagina. Daarin staat niks gegeven over USB 2.0. Zelf heb ik hier ook niks over geschreven. :) Je hebt zeker een One Plus 2, aangezien die niet alle USB protocollen ondersteund?
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik kreeg een sterk gevoel dat je erg enthousiast bent over deze oordopjes na het lezen, maakt het geen slechte review verder hoor.

Ik heb een Oneplus 3, ik maak me vooral zorgen wat er gebeurt als ik deze op een laptop aansluit... ik wantrouw vanuit mijn opleiding als natuurkundig ingenieur eigenlijk sowieso digitale audio protocollen :P

Ik ben bang dat als ik bijvoorbeeld een koppeling van usb 2.0 standaard naar c op mn werklaptop gebruik dit CDLA protocol niet gaat werken...
Ik ben ook erg enthousiast over deze oordopjes, dat kan ik niet ontkennen, al probeer ik wel altijd te kijken of mijn pluspunten, niet voor iemand anders een minpunt kan zijn.

Wat betreft die aansluitingen, op mijn Mi NoteBook Air 12.5" werkte alles gewoon perfect. Geen probleem met aansluiten, en de muziek speelde gewoon goed, precies zoals je op je telefoon ook doet, had ook niet echt iets anders verwacht. Daarnaast heb ik geen andere laptop met een type-C aansluiting, maar ik ga er dan ook van uit dat dit met alle type-c aansluitingen werkt. Heb je t filmpje gekeken?

Aan de andere kant.. breekt 12 euro de klomp? Ik zou het als ik jou was gewoon een keer proberen, haha! :P wie niet waagt, wie niet wint!
Aan de hand van bovenstaande review heb ik deze ook besteld.
Verpakking is geweldig, leuk doosje. De pasvorm is geweldig. Alleen blijken ze niet te werken met de Lumia 950. Dat is het enige minpunt
Waarschijnlijk omdat er dan een andere type C standaard is gebruikt. Er is 2.0 3.0 3.1 etc, Tweakers schreef er al een meereeneen leuk verhaal over de wit wat aan standaarden, maar kan het niet zo 1.2.3 vinden. Jammer!

Waar heb je ze gekocht?
Vrij zeker dat ik het linkje (naar alixpress) onder uw youtubevideo aangeklikt heb.

Zover ik na wat snel zoekwerk begrepen heb heeft Miscrosoft usb audio niet aangezet/ondersteund op de lumia-telefoons.

Heb nu wel een leuk verjaardagscadeau voor m'n zus op voorraad - heeft die weer geluk :)
Das balen! Is er geen community op Windows actief die die poort wel heeft weten aan te zetten op een een of andere manier? Aan de andere kant, voor dit bedrag heb je nu een leuk cadeautje, hoef je daar niet meer aan te denken. Volgende keer beter :)
Zocht USB-C koptelefoon, dus op zoek gegaan. Ontzettend bedankt voor je mooie review. Zojuist besteld (je kunt je er geen buil aan vallen); zal laten weten of ik het eens ben met je verdict ;)
@kanem0chi Dank voor weer een goed uitgewerkte en uitputtende review. Je hebt met bijna overtuigd om weer over te stappen van Bluetooth naar een bekabelde koptelefoon. Kleine opmerking: de link die onder je video op youtube staat verwijst nu naar een verkoper waar de oordopjes $29,99 kosten...ze zijn bij andere verkopers nog wel te vinden voor dit bedrag, bijvoorbeeld hier.

Ik hoop dat je dergelijke reviews blijft schrijven, zelf heb/maak ik er de tijd niet voor. Wel gevaarlijk om te lezen want zo blijf ik kopen ;)

Edit: nvm, ik zie dat de prijs inmiddels alweer omlaag is via de originele link.

[Reactie gewijzigd door JdJtA op 11 juli 2017 11:40]