Battlefield 1, PC (Windows) - Reviews

Specificaties PC • Actie, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Battlefield 1, PC (Windows) Review

TheTinusNL 12 februari 2017, laatste update op 5 april 2018, 33 views Product gekocht

Battlefield 1, PC (Windows)

(4-2018: spel is zo goed als gestorven, focus volledig op BFV/BF5/BF2018) Leuke hypetrain voor een waardelooze game. Gameplay om te janken en dat moet gecompenseerd worden op audiovisueel vlak. Balans is zoek. Pay2win in §60 spel. Runt als een hoop dikke stront.

Pluspunten

• Audiovisueel ervaring.
  • Launch was stabiel wat betreft glitches, servers e.d. Al kon het niet veel slechter dan BF4.
  • Geen Battlelog meer nodig. Ein-de-lijk gewoon een game zonder vereiste en niet-werkende browsertroep. En Origin lijkt ook gewoon te werken?
  • Anti-cheat systeem werkt goed.
  • Weer een historische setting.

Minpunten

• (MP) Balans is he-le-maal zoek. Gameplay is saai, eentonig, ongebalanceerd en er is totaal geen replaywaarde.
  • (SP) Grafische kwaliteit van de introducties/cutscenes is ondermaats (wazig, 72fps lock) en hadden (zeker in multiplayer) uit tijdsoverwegingen wat mij betreft ook weg gekund.
  • (MP) Runt als dikke stront. DX12 verslechtert prestaties t.o.v. DX11.
  • Glitches en bugs: na 1.5 jaar zijn het er meer geworden in plaats van minder...
  • Movement mechanics zijn om te huilen: langzaam en kleverig (moeten "realistisch" zijn?)
  • (MP) Maps zijn totaal niet doorgedacht en bestaan uit niet meer dan een paar obstakels. Verschillende gamemodes werken gewoon niet op sommige maps op de manier waarop ze nu ingedeeld zijn.
  • Eerste Wereldoorlog ŗ la fantasieŽn. Probeert realistisch te zijn, maar faalt.
  • PREMIUM vereist voor goede wapens. Oftewel Pay 2 Win in een al vol geprijsde game. LOL. Weinig wapens. Het lijken er veel te zijn door de varianten, maar dat zijn niet meer dan dezelfde wapens met wat attachments.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 2
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 1
Omdat ik minpunten te weinig heb, hier dan maar verder:
In de Campaign is nul komma nul uitdaging te zoeken. De enemy bots zijn niets meer dan figuranten. De enige manier waarop je dood kan gaan is wanneer je wordt vastgezet op een plek en daar niet weg mag.
Verder wordt je vastgezet aan onnozele controls en key bindings die los staan van de multiplayer gameplay, welke je ook niet kunt aanpassen. De multiplayer voelde al aan als dikke pap, de singleplayer gooit daar nog een hoop stront overheen om het nog stroperiger te maken. Ik heb tientallen, al dan niet honderden uren gevlogen in jets/helicopters/planes in multiplayer, maar in de campaign-missie "Friends in high places" kom ik niet verder dan de eerste missie door deze waardeloze controls.
Over vastzetten gesproken: de campaign is zo scripted als maar kan.

En dan de DLC pakketten!
Leuk om te hebben, echter is het natuurlijk helemaal scheef om deze te releasen als de basis van het spel nog niet volwassen is.
Pluspuntje: zo af en toe zijn alle maps speelbaar (Premium Trials), ook als je de DLC niet bezit. Echter kun je dan geen XP verdienen. Wat mij betreft een interessante en goede manier om spelers kennis te laten maken met de DLC. Echter heb ik er het geld niet voor over om naast een half gebakken game ook nog een rauw bijgerecht te kopen.

Ik kan nog een waslijst aan andere punten toevoegen maar heb daar voorlopig geen zin in.

-update oktober 2017-

Leuke aan Origin is dat -in tegenstelling tot Steam- de prijs inmiddels gezakt is. Inmiddels is de zogenaamde Revolution editie te koop (heette eerst de Ultimate Edition), waarmee je de base game + premium pass (volledige game dus) voor §60 kunt kopen, of in de uitverkoop op moment van schrijven zelfs §40.
Nog steeds niet interessant, meer dan §25 is de volledige game niet waard.

-update april 2018-

Het is triest om te zien hoe het spel een langzame en pijnlijke dood aan het sterven is. De devs zijn begonnen met BFV/BF5 terwijl BF1 in puinhoop achterblijft. Zo blijkt maar weer dat het niet meer dan een zoethoudertje was voor de melkmachine die EA heet.

Heb jij ook een Battlefield 1, PC (Windows)?

Meer advertenties