Intel Xeon 2.4GHz (S603, 2.4GHz, 512KB, 533MHz FSB, 65W) Review

Brent 25 oktober 2005, 643 views

Intel Xeon 2.4GHz (S603, 2.4GHz, 512KB, 533MHz FSB, 65W)

Pluspunten

• goede prijs/prestatie verhouding
  • goed overklokbaar

Minpunten

• inmiddels wat verouderd

Een prima CPU om in een prijsbewuste dual-cpu opstelling te gebruiken. Althans, op moment van aanschaf ;)

Zelf draai 2 van deze 2.4GHz XEON's rock-steady op 3,2GHz (fsb op 800mhz, geheugen op 400mhz). Met behulp van mijn Asus PCH-DL heb ik de multiplier iets omlaag gezet en de fsb naar 800 gegooid. Een forse overclock dus, gratis en voor niets, 100% stabiel. Ik hoef het voltage niet eens te verhogen. Ik had het geluk om twee keer een M0 stepping te kopen, dus dan krijg je dat :) Ze liepen overigens ook prima op 3.4GHz, alleen vond ik 3.2 wel genoeg ;) Ik gebruik overigens de boxed-koelers en heb daar zelfs een weerstandje tussen gezet waardoor ze 40-60 graden blijven.

Inmiddels is de feature-set natuurlijk al wel wat verouderd: geen SSE3, 64bit of NX-bit. Gewoon een P4 Northwood in disguise. Niettemin een stel leuke processors.

Heb jij ook een Intel Xeon 2.4GHz (S603, 2.4GHz, 512KB, 533MHz FSB, 65W)?

netjes hoor, das toch ruim 40% snelheids winst uitgaande van 3.4 GHz! :Y)
ik heb een PC-DL mobo met 2.8ghz procs..

kan jij mij precies vertellen wat jij hebt ingesteld.. dan kan ik ook is kijken hoe en wat.. iig nette prestaties :)